Alla inlägg under april 2010

Av Lotta - 29 april 2010 20:34

nu får det vara slut på att va sjuk har inte lust eller tid till att vara det ....känner mig lite piggare idag men inte helt okej...ringde i allafall o friskanmälde mig...e ju ledig imorgon sen job ja lördkväll så då ska ja väl vara okej igen.Trött på att vara hemma bara nästan att jag klättrar på väggarna slängde ja i mig ett par piller och tog bilen till bruksa...var ju varmt o skänt ute också så de gjorde ju inte saken bättre att hålla sig inne menar jag....Helt ensamma var vi ...gjorde som jag gjort sista tiden,gick ut o ställde upp rutan o la ut apporter...Sen kissvända och fin ing på plan..Hade nypt till honom lite utanför för han ville in först men si de gick inte kanske hjälpte det lite.Värmde upp med lite kontakt.Började med en PL,hade faktiskt en plan helt själv idag  Tyckte att han var väldigt ostadig idag på på PL,inte att han skulle resa sig men de va precis som att "ska jag ligga helt själv häääär de kan du inte mena,"emellan åt huvucet högt o fokus mot planket sen  mycket fladder åt det ena hållet el det andra.....blåste gjorde det ju också de flög en del löv runt omkring honom...gick tibax iallafall o belöna efter halva tiden OCH han låg hela tiden...Sen var planen att göra FF läggande o ink med stanna,o rutan...och jag ändrar mig inte 1-0 till mig::)).Tycker faktiskt att han var bra idag på FF ngra SS vid höger /vänster men han var med mig o höll god kontakt:)Läggandet tror inte de e ngt där så ett moment kan vi faktiskt få en 10:a på om vi har tur:)Inkallning m stanna...här har vi ju haft många steg testat ngra olika alternativ...också så idag tyckte nog att de vart bättre steg ja ngt kanske gjorde två ggr som var bra.....MEEEEEEEEEEEN sen kom jag ju på en sak momenten e ju för faaan inte slut där han ska ju komma in vid sidan också   testade visst ställde sig brevid mig yippi kajej hallelulja moment nej inte alls...Körde då inkallningar från stannandet har ju gjort det men länge sedan,då e de farten då men den vart bättre efter ngra ggr.Rutan ja ja säger då det han e för härlig min lilla kille,gjorde den bara en gång allafall så får ni dra era egna slutsatser..Efter dem momenten så tog vi oss en lite paus...Zebban var trött...dålig kondis vet inte men de var varmt och han hade ju fått ha full koncentration på mig i 5 moment.Efter en paus på 10 min,så forsatte jag med resterande moment,Apport idag inga tasslag och faktikst fin ing vid sidan men farten kommer vi få nedrag på..Hopp sitt han gör det så fint och idag tyckte jag han satt bättre,berömde honom då och lite ss på återhoppet.Sen var det fjärren hmm nej inte tänkte han sätta sig upp inte fick göra om ett par ggr,var ungfär som att vadå ska jag sätta mig upp nuuu grrrr va irreterad jag vart....fick göra om ett par ggr innan han kom gång och dem chanserna får man ju inte på en tävling...Jojo de kommer nog gå bra det här nästa söndag,men vi får ta det som en utflykt med tjejerna och träna tävlingsnerver  Ska be ngn utav tjejerna  kommendera mig hela programmet och nu ihelgen ska vi träna detaljer små som stora....Imorgon e de ju valborg...Fam Lingblom kommer hit....tror nog de blir en lugn kväll för varken Stefan eller jag känner oss helt okej...

Av Lotta - 28 april 2010 21:09

är till ända...sååå jvla jobbigt att vara hemma och känna att man vill men inte orkar...tog ingen feber idag kände mig ngt bättre på fm idag,plocka o styrde lite.Deklarerade på nätet så smidigt det är.Therese tog hand om Zebban idag,gick långpromenad med honom.Tack hjärtat för att du tar hand om "mammas" hund som ni brukar säga att det är om jag ber om ngt::))...Nej vars Therese brukar ta med honom ut om hon ska gå i skogen eller ngt.Lagade långkok kalops vart det idag så skönt för det sköter sig nästan helt själv och det vart så gott....Gick hem hos resten med.

Sov ett par timmar sen på em,när jag vakna så kändes det som jag hade varit på världens brakfest innan jag la mig usch tog ett bra tag o många koppar kaffe innan jag var vaken.Sen har jag tillbringat resten utav em/kvällen framför tv-n och datorn pendalr lite när jag hittar ngt kul på tvn så är jag här istället...Hoppas jag känner mig lite piggare imorgon,så jag kan ringa och friskskriva mig e ju ledig fredag::))Ev att jag orkar åka en sväng till bruksa och träna ett kort pass med Zebban imorgon på em/kvällen....Usch fick reda på ngt tragiskt ikväll en tjej i Therese klass på universitetet ligger på sjukhus med respirator troligtvis en stroke och hon är bara 20 är.....så sitter jag här o gnäller om lite ont i halsen o snorig....usch o fy skäms på mig...

Av Lotta - 27 april 2010 18:08

men vet ju att det vänder...hatar att vara sjuk och inte kunna orka göra vad ja vill.Kände ju redan igår att ngt var på gång och inte var jag piggare idag,men kände tvånget att åka till jobbet....vet vet att jag inte e oersättlig...men visste och att Helene var sjuk,hon som också är planerare och samordnare....såså ja tänkte åker dit och ordnar till saker o ting så åker jag hem sen,sagt o gjort orka knappt men kl 11 åkte jag hem,snorig och frossa...Zebban fick en kissvända sen var det bara att krypa ner under täcket...så sköönt somna som en gris och vakna ngt piggare men e inte okej...tjurig blir ja också vill va ute i de fina vädret,tjejerna skulle träna och vem behöver inte det..Ska bli intressant o se vårt resultat på debuten inte tror jag på ngra toppenpoäng,men mitt mål epoäng på alla moment...Var ju o träna en sväng igår på morgonen,var flera utav tjejerna där kul att ses igen...Tränade hopp sitt o sitta kvar...faktiskt mycket bättre än förra vecka de tar sig med träning alltså.Rutan gjorde vi ett par ggr o var väl nöjd med dem tror jag kommer inte ihåg...Inkallning med stå,jovisst stannar han men alldeles för många steg.Körde lite FF med boll,och vart faktiskt nöjd med det,lite ut med bak,men höll så fin kontakt o position.Vi la en PL borta på agilityplan,så vi gick bakom huset,vart inte bra alls Zebban ställde sig upp efter 2.40 ca hade mycket problem med hundarna på hunddagiset som stod o skällde.Lorna hjälpte mig en omläggning på ca 30 sek så de vart ett bra avslut...Tack för det::)))

Thina o ja tog en paus o stod o tjattra lite Bella o Zeb buslekte för Thina sa hopp o lek o då trodde Zebban det gällde honom också:(....sen kom dem andra tjejerna så la vi en PL så vi gick bakom planket på lydnadsplan.Gick tibax o belöna efter halva tiden då låg han så fint o tungt efter det inget intresserad utav andra hundar  ....Efter  det så åkte vi hemåt kännde mig inte bra som sagt men 2 timmar vart det på klubben iallafall...tiden går fort när man har det trevligt...Tack för sällskapet tjejer...de tycker jag vi gör om fler ggr...

Av Lotta - 25 april 2010 20:52

                 Pratade med LInda i veckan o fråga om hon skulle träna apportering ngt???

Och det skulle hon idag,så vi fick hänga på till Östra Ryd,Hawaii kallas stället som dem tränar på,fröstår det för det var fint och vattnet var blågrönt i sjön.Vi fick en solig o härlig dag..Vi var fem st och 8 hundar tror jag de var.Zebban själv som kille,men det klarar han galant  

Vi körde markeringar långa o korta,på fält o i skog,bra träning för Zebban för det vi har problem med e ju att komma in med dummisarna.När vi stanna på första stället så fick Zebban vänta till sist,hölls sig någorlunda lugn tyckte jag uppbunden vid ett träd.Alla hundar skötte sig jättebra,en del med lite mer spring i benen än andra men men de rätta ju tills sig sen  ...På vårt första skick så stod Anna inne iskogen o kasta,jag tog enkel markering,var lite nervös att han skulle springa förbi mig och ner i sjön som låg precis bakom oss.Tror att han inte såg första nerslaget,stod en gran i vägen såg inte själv var den hamna...eller annars var det mycket spring och dofter efter dem andra,men när han väl hitta den så kom han rakt in med den till mig  ,likaså den andra fast den spika han direkt.Vandrade en liten bit ut till ett fält,nu skulle de bli långa markeringar,ngt som jag inte kan komma ihåg att Zebban gjort överhuvudtaget,här också 2 enkla satte dem ännu bättre och kom rakt in ....Han förvånade mig ordentligt idag än så länge.sen var jag kastare och det är inget jag kan säga att jag e duktig på direkt....bedrövliga kast vart det iallafall ngra stycken utav dem.Sen vidare till nästa ställe,nu stod kastaren uppe på ett berg och det var lite kuperat med träd och stenar.Zebban gick ut som 2:a och var jätteduktig igen det ända jag kan påpeka om är väl,hur han håller dummisarna lite cigarrtag ibland och ibland i snöret hmm.Gick sedan tibax till bilarna för apportering i vatten,kan väl säga att förväntningarna var stooora på Zebban nu,för att inte prata om när vi var nere vid vattnet hualigen ....nu förvånade han mig inte längre  egentligen skulle han naturligtvis inte fått bada överhuvudtaget men ibland måste man släppa sina fytankar,han fick stå i koppel en bra stund brevid mig vart väl lugnare mot slutet,Anna kasta 2 markeringar åt oss,simmade ut fiiint och vände in mot mig men när han känner botten stannar han o släpper dummisen.Jaja vet vad vi ska träna på här Tack Linda för tipset...ska göra så som du sa...Tack för en jätteskoj dag och i dt stora hela e jag jättenöjd med Zebban idag....Kul att göra ngt annat än lydnad  imorrn e vi på det igen ska till bruksa tidigt och träna lite stadga vid hopp sitt---ha en bra kväll

Av Lotta - 24 april 2010 14:37

Stefan o jag gick en så underbar morgonpromenad idag,solen sken o de var sådär klar o härlig luft,älskar skogen då.Sen hem och käka frulle,plock o lite städ med förnsterputs och strykning utav gardiner.Skönt att gå upp tidigt då får man mycket h´gjort under förmiddagen.Under tiden jag styrde hemma så gick jag o fundera på vad Zebban o jag skulle hitta på när jag var färdig....Tog beslutet att köra igenom ett helt lydnadspass med Kl2 ja utan hopp o Plats då.Började med att tänka på hur vi ska gå fram till plan,funkade så där mycket förväntningar när han såg att vi var på väg till vår plats.Satte honom där och ställde upp rutan la ut apporten,satt jättefint,vi har tränat mycket stadga sen i torsdags,gått ganska bra.

Värmde upp med klockan,körde igång med ett FF,hade blicken framåt, hade lagt bollen vid sidan av plan,gjorde halter,höger om o vänster halter helt om,ngt vid men han hölls sig ungefär på samma hela tiden,positionen var bra idag,så förvånad att han koncentrerar sig med kontakten fasst bollen ligger vid sidan.Kände en liten skillnad idag på FF även om det säkert fanns mycket !!!! att slipa på...men nöjd ändå.Läggande under gång lägger sig fint och ligger bra hela tiden,Inkallning med ställande,har ju funderat lite på det här momentet,och sista dagarna har han ju stått när vi tränat,men funderade på om jag inte ska ha stå istället som kommando,stanna har ju vid så många andra situationer.jaja hade bestämt att pröva det iallafall,OCH vilket stå vi fick till,gick ifrån 30m ca,och kalla in honom,kommenderade STÅÅ,och han stannade ta mig fan på studs,ursäkta mitt språk men jag vart så glad,har nog inte gjort på så långt avstånd förut och att det funkat.Rutan jo då full fart ut som vanligt men idag var det nog på gränsen med tassarna.Apporten tasslag grrrr säger bara annars bra fart ut och kanske ngt lägre tempo in,sa fot när han var framför mig(vet inte om jag får det på tävling men gjorde det iallafall),och avslutet vart bra.Fjärren:la sig bra gick ifrån,satte sig inte på första,gjorde om,då mycket bättre men så kan jag ju inte göra på tävling...satt också mycket stadigare idag när han väl satt,ryckte i honom ngn gång vid sitt.Som sagt idag gilla jag hans attityd  ute på träningen...Och jag kände bara att sköter han sig så här på debuten får jag vara mer än nöjd....Han ligger nu helt utslagen vid mina fötter och jag sitter o e dötrtt....nu blir det en slappar lördagseftermiddag....

Av Lotta - 22 april 2010 20:45

Jobbade först...

Åkte ner till bruksa mötte upp Carina o Atena för lite träning.kallt som satan var det eller jag hade tagit på mig för lite..Carina började med ngra moment,vittring,fjärr,och inkalln med stå o ligg...vittringen så jättebra ut mot förra gången bättre analys o upptag kul att se.Under tiden vi träna med Atena,så stod Zebban uppbunden,skötte sig bra men var ngt laddad när det var vår tur  ...värmde upp med kontakt...sen körde vi hopp,fjärr o apportering...Hoppet kan hur bra som helst...men men väldigt lätt i baken på återhoppet,tjuvade ngn gång.Så där blir det stadgaövning.Fjärr fina skiften,snabba ,men även här väldigt lätt i baken på sitt och vill gärna lägga sig innan kommando..Appen full fart ut bra upptag ganska bra fart in...Alltså efter dagens träning så måste vi träna på stadga....de e ju egentligen inget nytt men ngt vi slarvat med....När vi var klara,så kom Fia och skulle köra bruks med Carina så dem fråga om jag kunde va kvar en stund och hjälpa till,så de vart en stund till på bruksa,,,,Atena o Carina var jätteduktiga kul att se på,efter en 45min av stillastående så frös jag så jag skaka nästan....gav mig av hemmåt o en varm dusch....Lugn o skön avslutning på torsdagen...Imorgon blir det vilodag från träning,Zebbban ska bara få vara....

Av Lotta - 20 april 2010 19:28

         Upp tidigt...iväg med väska o Zebban...han lunkar bara med till bilen börjar bli ganska van nu att vi ger oss iväg...mattes pojke gillar honom sååå mycket (jaja irreterad kan man bli på mycket annat också än bara hunden)....Mötte upp Sussa vid hemköp i sörping,hon ska lägga spår på lördag åt klubben för dem har tävlingar.Hon gick det igår med Susanne  på klubben,men ville repetera det idag,då fråga hon om ja inte skulle med så kunde vi lägga åt våra där också...

Vi började med att gå spåret som hon ska lägga på lörd,bara för att reka lite o hänga upp mer snitslar och var hon skulle lägga pinnarna,va bra promenad för hundarna hade inte rastat Zebban ordentligt innan men det vart han ju nu,tog en timma o gå ungefär.Fikade lite snabbt vid bilen när vi var tibax,sen i  bilen med hundarna.Tog min påse med korv o gick iväg

Sussa berättade hur jag skulle göra,vi la ett kort spår på ca 80-100m,1:a halvan korv i varje steg,2:a halvan vartannat steg sen fick de ligga till sig ja nästan 45 min tro jag de vart,för när jag kom tibax gick jag ett spår åt Kingen på ca 1000m,började inte så bra skulle gått åt vänster men lite längre in så var det en bäck som var ca 2m bred som jag inte kommer över,så fick ändra planen lite,vart lite snårigt,kuperat men men ja tänkte han e ju duktigt så de klarar han::))),gömde 5 apporter under spårets gång.Var helt slut när jag kom tibax hade för mycket kläder på mig som vanligt så av med en tröja.Dags för Zebban att få gå sitt spår,på med sele o lina upptaget hitta han direkt,sen upp lite med huvudet stod still o vänta ngra sek ner med nosen igen,hände väl ett par ggr till att huvudet kom upp men annars var jag jätteglad,han arbetade jättebra,mer i spåret inte ute o fladdrar o trasslar in sig.La ett kort spår till till Zebban med godis i vartannat steg.Tog det efter en halvtimma ,bättre än första, nosen i backen i stort sett hela tiden,en gång tror jag han lyft huvudet.Mycket nöjd.Lilla Azko fick också gå ett litet kort godisspår,jätteduktig med.Kingen fick avsluta vår dag i skogen,och han spårar som en gud tycker jag,visst han missa 2 apporter men att se honom gå så klockrent i mitt spår var så kul,och vi hade gjort det lite svårar för honom med apporterna än vad det egentligen är på en tävling..Utsläpp av hundar när vi kom tibax till bilarna och lite prat sen åkte vi hem efter 3,5 timme i skogen åh de var så skööönt älskar våren bara och helst när den är så här som idag lite kyligt men fint väder.Behövde denna dag att få rensa mina tankar och funderingar bara så skönt det med...Har det ganska tjorvigt på jobbigt nu också och sen ska man träna hunden för det äääärrr tävling om ca 3v,ta hand om hem o familj ja de inte undra på att man somnar tidigt om kvällarna....men trivs bra med mitt liv ändå...har en helt underbar familj och ngra goda vänner som jag håller mycket av och är mycket rädd om...Nej nu får det vara slut med datan för idag ha en bra kväll alla...

Av Lotta - 19 april 2010 22:20

 

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards