Alla inlägg under juli 2014

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!!

Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling.

Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu i slutet på juni,när jag gjorde det så fanns inte fjärr eller rutan direkt så det var att sätta igång att träna o träna.Vi hade ju ngra kurstillfällen innan det skulle bege sig så det fanns hopp om det.Rutan körde Lina och jag en gång på kursen och hon gav mig tips som gav stora resultat och sen är det bara att nöta och nöta inte glömma belöning i ruta.Meeen fjärren herrgud kom ingenstans med den på 1m satte han sig upp,gick jag ut på 3 4 5 m inte en rörelse hade han då.Började få panik veckan innan tävling fanns det inte,då är det tur med kurs,Ingela titta på det och såg ju vad jag gjort för fel,vi gjorde om och gjorde rätt och vips så satte han sig upp på 5 o 6m,ni ska veta att när han satte sig upp första gången på 5m skulle jag kunnat juuubla,men luugn var det ngn som sa i bakgrunden   ...Känslan när jag åkte från kursen den kvällen var enorm han kunde "storfjanten"     ....Vi gjorde fjärr på varennda promenad resten av veckan,visst att han kunde röra sig lite framåt men som sagt ville inte styra med det så nära tävling.Fick ett sms på söndagkvällen om jag ville kunde jag komma till klubben måndagfm och tävlingsträna,joppjopp åkte iväg för att se hur det skulle gå,och det kändes riktigt bra.Tack Adelia för det.

Så kom tisdag 24/6 och tävlingsdags på dagen lite pirr i magen hade jag men den gav med sig ju närmre kvällen kom.

Drog nr 7 som startnr bra eller dåligt fick vi se!!!

En ganska orolig plats för Enzos del nos och måånga vipp med rumpan,annars brukar han ligga ganska så stabilt faktikst så minutrarna var långa.Cari var TL,Bert domare,Carro sekr.

Gick av plan och band upp honom,va med men ändå på avstånd lite så där,tror det funkar på honom,vet att jag prövat att ha honom i bilen men nej ingen hit tyckte jag.

När nr 6 går in på plan så börjar jag med uppvärmning,koncentration,lite FF fjärr och apportering,ja vad gör han på den jo springer ut och äter gräs matte inte glad där tur det hände på uppvärmningen.Ser att nr 6 börjar bli klar så jag går i kanten på plan med en bra koncentrerad Enzo.

Poäng och domarkommentarer kommer här :

PL: 9p nosar,vrider sig

FF: 9,5p Fin kontakt och position tvekan avslut

LÄGG: 10p Mycket bra

INKALL: 8,5p Bra tempo,slarvigt avslut,lov

RUTAN: 9p EK??vet ej vad det menas

APP: 8,5p Bra apportering   sämre avslut

HOPP: 7p Islag,dk sättande

FJÄRR: 5p nosar,dk

HELHET: 8,5p Fint genomfört program,trevligt ekipage

Ja där har ni hela kittet,känslan jag hade på FF går inte att beskriva Enzo går som en klocka i mina ögon och det ser ni ju lite på poängen,jag hade kunnat gått av plan där för lyckan var total ock skita i fjärr o ruta.Men vi kämpa tillsammans han o jag!! Och han är med mig hela tiden och han gick in i rutan och stannade  där,fjärren missar han ett skifte pga att han nosar Cari sa att det var fler som nosat hmm det måste bort helt enkelt,men han han gör dem 3 o 4:e skiftena så glad så jag kunnat hjulat ut från plan.Han får kamp och gottgott när vi är av plan.Ngra säger att det såg jättefint ut och såå vidare en del säger inget eller bara negativa saker vilket rinner av mig som vatten på en gås denna kväll förstår ju varför i efterhand.Jag själv tror noll på fjärren men dem säger att jag fått poäng på allt så nu är det bara spännande att vänta på resultatet.Och det slutar med 1:apris och delad 2:a plats med Bibban på 168p.Herregud så det kan gå att det kunde gå jaaa ni för varje gång jag gör ngt med denna hund så överträffar han mina mål (jaoftastiallafall).Och vet ni jag tycker mig märka en viss mognad på honom han blir 4 år till vintern så den borde ju komma.1månad till nästa tävling så nu är det träna o träna.          


Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards