Alla inlägg under februari 2012

Av Lotta - 25 februari 2012 11:19

Fredag !!! ledig skönt även om jag vaknar tidigt..Gav mig iväg vid 9 på morgonen för att gå en liten promenad innan Zebban skulle simma..Skulle testa ett nytt sätt i poolen idag för han hittar på egna saker i bassängen...Drog på regnjackan har ju använt den sista ggr bra för då blir jag inte så blöt herregud säger jag bara om den killen ja här snacka vi om vågor jag vart sjöblöt ja inte där jackan var men håret,och från knäna o neråt haha skithund va han skvätte..men kul tyckte han att det var,körde detta sätt varannan gång körde 4 pass idag x 6 min ca..han var bra trött när vi var klara.Sen skulle Enzo få sin mattetid,var bara tvungen att byta kläder för jag var ju dyngsur.Har ju varit lite bedrövad att inte apporteringen fungerat som den ska,men i veckan så har jag funderat o funderat hur jag ska lägga upp träningen så igår började jag med den och det funkade ju med bollar så varför inte med dummisar.hade egentligen tänkt köra med bollar ngra ggr men efter lite chatt på fejjan med bästa Linda så tänkte jag att varför inte testa med dummisar direkt.Så så vart det,hade samma upplägg som i går lina på för säkerhetsskull..Och han tar den här träningen jättebra,han hämtar o kommer kanske inte världens bästa grepp men jag kan inte få allt på en gång.Första hämtet skulle han börja leka men si tji fick han inte...Så glad så glad..Hade en dummi med kaninskinn i väskan hade nog legat där ett tag..Men jag vart lite vågad så testa den oxå och han sköter sig som en apporteringhund ska göra hihi..Märker på honom att börjar bli trött så vi tar en paus han är så härlig min Enzo fattar inte varför jag inte tagit tag i träningen tidigare...men jag kan inte gå o tänka på det fel gör fel men tur att man kan kanske kan rätta till dem eller så hoppas det iallafall..På vägen hem har jag kanindummin i handen då får jag en vid sidan precis som att matte den där kan jag bära åt och det får han göra hela vägen hem och inte en tanke på att droppa den....min plutt imorgon tar vi vilodag men söndag tar jag nog ett pass igen...      

Av Lotta - 23 februari 2012 20:34

med lite ledigt...3 dagar hoppas jag att de blir med tanke på hur det är på kneget....

Kom hem klockan 12 idag...vaknade imorse med blåst o spöregn hade en dam här hemma som vaknade kl 6 självmant på ett sportlov jo då förstår man att hon e nervös det lilla livet den stora dagen var kommen för uppkörning...kl 9 var de dags och jag kan väl bara säga som så att jag var inte så kontaktbar mellan halv10 o 10...ungen ringde inte då förstod jag nästan att hon inte klarat sig men så kom samtalet som jag väntat på en ledsen tjej mycket ledsen kan jag väl säga men det är bara att ta nya tag,hon hade missbedömt en bil i en rondell ..usch vad jag lider med henne hon är ju mitt lilla hjärta..

en annan ledsam sak idag är att det är 4 år sedan Daniel omkom i en bilolycka usch vad jag lider med hans familj   Ingela du vet att jag finns här...

Mycket vackert väder idag +8 när jag kom hem...käka lite packa ryggan med tennisbollar o ngra dummisar..här ska det tränas lite tänkte jag..tog bilen för jag inte ville att dem ska sitta uppbundna när jag jobbar med dem var för sig och inte kan koncentrera mig på det.Gick en promenad först så dem fick springa utav sig lite energi,dem var så duktiga Zeb är ju som han e springer framför mina ben baklänges vet varför för att jag hitta bollen som vi slarva bort igår då jäklar blir det kontakt,Enzo var oxå duktig stanna o invänta mig sökte kontak osv.. väl tibax till bilen så fick Zebban lägga sig i bilen,tog ryggan o E med mig runt hörnet så jag inte syndes från bilen.Började med ett fotgående (jakt) och han får för sig ngn gång att gå före men hittar inplastade höbalar att gå utmed då fattar han galoppen och resten är inge problem skillnaden mellan E o Z är att E är mjuk o så mottaglig för rätt o fel vet inte hur jag ska förklara Z mer hårdnackad  hm hur lät det där egentligen!!!..Ja ja visar allafall E att jag lägger ut ngra tennisbollar sätter på lina för denna gång ska han inte få lyckas att skena runt ärevarv NOT...Och han sticker ut och hämtar hem dem där bollarna som han aldrig gjort ngt annat...min plutt blir så full si skratt vid sista bollen hade liiite svårt med den men jag går lite framåt och han hittar den o jag säger duktig kille och vänder om för att gå ner till startplats igen går ngra meter o sneglar bakåt då kastar han sig ner på rumpan och har bollen längst fram så att läpparna ligger om den fick ett kort på det ja ja bara aläskar hans uppsyn där.Zebbans tur ja han var ju laddad så att säga så här var det att hålla i tyglarna ordentligt men han lyder mycket bra går fot som en liten stjärna har 100 kontakt med mig vet att dem inte ska ha det på jaktfot men på Z gör det inget med då vet jag att han är med mig..Ja han hämtar hem alla 3 bollar + en dummie och alla blir avlämnade i hand framför mig ja jag kan inte annat att åka hem och vara så nöjd med dessa 2 svarta idag...och dem trötta ka bara förnamnet underbart väder var det oxå ja jag har haft helt okej eftermiddag ha de gott alla...      

Av Lotta - 21 februari 2012 20:14

japp så långt blir det emellan inläggen men so what???..

Ja var ska jag börja...Onsdagen förra veckan ja inte gjorde jag många knop utöver det vanliga innan jag åkte till jobbet...oja jobbet är det kaos på för tillfället...många nya brukare inga vikarier att ta in för vi har influensa förskylning eller kräk bara att välja nej tack säger jag...för 1 :a gången i  mitt liv vart jag beordrad till torsdagen hade bara 3 mötestimmar så de var beredskap ifall ngn vart sjuk så var jag tvungen att svara gjorde jag inte det så skulle det bli arbetsvägran...kan väl tycka att jag hade jour då men nej si de hade jag inte..hm ska höra med facket då dem kommer ut till mitt jobb..Och detta har forsatt efter detta...var är alla arbetslösa människor visst alla är kanske inte "uskor" men det var inte all personal förr heller..jaja skitsamma jag är ganska trött psykiskt allafall mycket som ska klaffa i planering och lägga om scheman mitt iallt detta så vissa dagar känns som dem har kört över mig med ångvält eller ngt liknande.Tur att jag har hundarna som gör att jag måste gå ut och få frisk luft annars hade det nog blivit täcket över huvudet dem dagarna,men dem får sin motion inte så mycket utav stimulans för huvudet kanske men hoppas att det vänder snart..så jag orkar ta tag i träningen ordentligt.I lördags var det dags igen att vakna och vänta på telefonen klarade mig den gången oxå el vet inte om det hade varit bättre att fått gått och jobba en o ligga o vrida o vända på sig..På kvällen så var Stefan o jag ute o käka  mycket trevligt sällskap satt 5 ??? timmar på samma ställe så då förstår ni hur det var haha nej vars gick lugnt till väga...Bara att det var så förbaskade halt när vi skulle åka hem så vi missa pendeln med 2 minuter men det gick inte att gå fortare för det var glansis...så det vart en taxi gjorde ju inte så mycket då vart vi avsläppta utanför dörren hihi...Söndagen var latmannens dag gjorde inte mycket inte gick ett par promender bara sedan slapp i soffan..Måndagen jobba ja kväll så gick en solig prom på morgonen tidigt ibland går tiden fort var ute i 1,5 timma skönt när det är gjort hade fm hemma sedan var jag på återbesök till VIN hoppas på bra besked denna gång.Sedan jobb och hem o sova.Tisdagen jobba jobba trött i huvudet men vädret var underbart när jag kom hem solen sken och den värmde så gott så jag bara tog kopplen oo hundarna givetvis och gick en långpromenad så härligt och ibland oftare o oftare går dem som tända ljus mina pojkar i koppel men det beror oxå mycket på hur tjatkärringen är där bak i kopplet..att jag aldrig lär mig,mötte en kvinna och jag såg att hon titta på mig o hundarna hm lite rädd (tänkte jag) men dem gick så fint så jag sa inget till dem och vi möts utan ngra problem det brukar det inte vara men ibland kan dem få för sig ngt    när hon gått förbi säger hon oh vad dem gick fint ja tack sa jag då.. dem hade du "pli" på jo då för det mesta svara jag då   .....(tänker inombords hade det varit en skithög så hade dem inte gått så fint haha )....Läsare kanske tycker att det är skryt när man berättar om ngt sånt här men jag blir så glad inombords när ngn bara säger ngt bra ngn gång bara så där spontant och inte ngt negativt...Glad i hågen var jag när jag kom eller ganska pigg iallfall så träningssuget kom fram lite granna man behöver ju inte trötta ut sig menar jag när den andan infinner sig.Lilleman fick sig ett pass med lite externbelöningar tyckte han var konstigt innan han förstod vad jag menade hihi ngt jag ska testa vidare på,Zebban ja vad säger man taggad som vanligt vet inte vad det tagit åt den killen gör allt med fart o iver..Tog ner honom på jorden allafall med att köra ett FF som var rikigt bra med kontakten sen är det dem där förbenade SS,ett sitt u g var mycket bra, inkallningen kan jag inte köra med externt på de går inte för då smyger han fram den lilla "skithunden" men han är för go att jobba med  iallafall.Enzo blir klippt slut efter ett pass snacka om koncentration för honom och att hjärnan får arbeta sånt tycker jag om när man ser att dem är nöjda och jag med förstås.Nu hoppas jag att snön försvinner snart för jag är sååå sugen på skogsaktiviteter...med fika och trevligt sällskap och helst fint väder oxå men det är en bonus bara...Ha de gott alla därute     

 

Av Lotta - 15 februari 2012 09:32
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Lotta - 12 februari 2012 19:57

jag gör ju saker nästan varje dag...men de blir liksom inte utav att jag bloggar.Livet traskar på  med jobbet usch vi har de så jobbigt nu med magsjuka bland både fasst personal o vikarier så de blir många som får gå in o jobba på sina lediga dagar inte populärt kan jag tala om JAG vill ha mina lediga dagar ifred....Simmat har vi gjort 2 ggr denna vecka fungerar bra men tycker att han varit lite stel ngn gång så de har blivit lite mer massage o noga med stretching de har ju varit så förbaskat kallt oxå.Måndagkväll åkte jag bort till simmet för att träffa Ingela o Adelia skulle hämta en pläd o ben men det vart lite fika och mycket prat haha sa att jag skulle komma om en halvtimma var borta nästan 2,trevligt att träffas allafall och härligt att se Nike simma,Dulle ville va hos mig   ....Dem dagarna jag simmat Zebban får han stanna hemma från låångprom så härligt att gå själv med lilleman han är liksom lite mer focuserad på mig då,ser att han tittar mycket på Zebban om det är ngt som händer runt omkring hur han reagerar inget negativt så i och för sig för Z e ju en ganska cool kille som inte bryr sig så mycket om det som händer runt oss eller om det kommer andra hundar osv.Söndagen hade jag semester men klockan ringde lika tidigt för det Enzo o jag skulle iväg på vår 1:a officiella utställning,2 utav kullsyskonen var med oxå.Linda o Thina Yvonne o Emma mötte vi upp där.Linda skulle ställa E åt mig usch jag blir så nervös att jag ska göra fel o domarn ska bli irreterad för det.Kan väl säaga att väglaget var inte i min smak snöat under natten E 4:an var inte ens plogad usch hatar att köra i sådant som tur var var jag nästan ensam ute kom ngra galningar som körde om i 120 typ...Var framme i god tid ja eller i tid åtminstone.Linda o Thina kom strax efter.Domare var Ragnhild Ulin från kennel Almanza.Tror dem var 12 st i Enzos klass han fick very good och det är jag jätteglad för en del utav pojkarna i klassen såg nästan färdiga mer vuxna ut iallafall.Kritiken är jag nöjd med den lyder som följer: TREVLIG HANE PÅ DEN STÖRRE SIDAN,LÅNGT VÄLFYLLT HUVUD,TREVLIGT UTTRYCK,LÖSA LÄPPAR O HALSSKINN hihi...LÅG VÄLSATT HALS,VÄLKROPPAD,TILLRÄCKLIGA VINKLAR,BRA BENSTOMME,RÖR SIG OK,EJ I BÄSTA PÄLS FÖR DAGEN,GLAD O TREVLIG..skulle önska lite mera päls på han oxå annars kan jag väl tycka att pälsen var blank o o fin...inget som förvånade mig i kritiken iallafall..Vi var kvar hela förmiddagen kul att titta på fina hundar och tjattra med allt folk och fika framförallt...Härligt väder sol o temp på nollan underbart..solen värmer ju gott oxå nu..resten utav denna dag gjorde jag inte många knop utan E o jag har mestadels bara legat i soffan o slappat,emellanåt hade jag Zeb i soffan när E tyckte att det vart för varmt hihi det är mys på hög nivå kan tala om..Tog oss en skön kvällspromenad istället ganska kallt nu ikväll igen.Nu är det ny vecka omstart på kursen ,återbesök till rehabMarie och sen allt det vanliga ni vet...Ha de gott alla därute..

Av Lotta - 4 februari 2012 09:22

och det beror på att det inte händer så jättemycket utöver det vanliga här hemma..och det blir ju inget roligt att skriva samma saker hela tiden.Kursen vart inställd på tisdagen tråkigt nu drar det 2 v innan nästa gång.Susanne kom ut spontant en em och gick promenad med oss,Qila o Enzo leker för fullt skrattar gott åt dem för Enzo springer ifrån henne så hon inte kommer ifatt och då piper o hon skäller ut honom.Enzo njuter i fulla drag   ...Frisimmet är igång  2 ggr i veckan kör vi 1 mån tror ja det var.Har ju slarvat med ensam/ensamträning med E,så i onsdagsmorse när jag hade tid för simmet med Z så fick han följa med in,dem andra ggr har han legat kvar i bilen med täcke på sig eller varit hemma om ngn varit hemma,men denna morgon var det för kallt -6 för att han skulle ligga bilen i ca 1 timme så han fick följa med haha säger jag bara utbrytarkung ja efter 3 min var han ute hos mig i poolen ja inte i så men han kom där runt hörnet hmm in med honom igen bakom gallret,tog ytterligare 2-3 min så var han ute, hm fick nog.. satte honom i buren då och där kunde han inte bryta sig ut,protester visst men han lugna sig efter en stund den lilla skithunden...Zebban tog allt stök med ro lite störd vart han men vi fick till 2 bra rundor iallafall.På söndag får E vara hemma hos husse helt enkelt.Kallt har vi haft det iallafall nu i slutet på veckan -17 idag på morgonen tackade nej till morgprom med Sussa o Ann i löfstad inget skönt tidigt tänkte mig en lite längre prom på fm/lunch och hoppas då att solen kommit fram o värmer lite.Igår var vi hos Linda och hon trimmade pojkarna Zebban var verkligen behov utav det herregud vad päls...Tack tack för hjälpen.En lugn o skön fredagkväll hade vi stefan o jag god mat ett glas rött och lite tv sen somna vi gott haha..Nu får ni ha en go lördag... alla de mina kommer hem till kvällen blir mellomys..   hitta denna i bildarkivet herregud så "pööt" man var...

 

MINA BÄSTA TVÅ SVARTA   ....även om dem e jobbiga ibland så älskar jag dem över allt annat på denna jord..men det har ju oxå med att göra ibland har man bara inte humöret utan egentligen skulle vilja gå o  dra täcket över sig...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards