Alla inlägg under juli 2009

Av Lotta - 31 juli 2009 19:28

äta lite gott och luta mig tibax i soffan,Zebban o jag var en sväng i skogen hitta lite svamp gjort mackor.Imorgon blir det "Vika" Sussa ska starta i Appelen ska bli kul,tar med Zebban som passivitetsträna.Fick sms från Cecilia dem har de jättebra varmt o gott sol som vi saknar här,tycker inte att det e speciellt kallt men vore ju lite skönt med sol också.>Hon hade velat att vi var med också mammas lilla gull saknar henne de e så tyst här hemma ingen som spelar musik högt o ingen som sjunger som en tok ihop med  musiken.Nej nu ska jag umgås med mannen glo på film får se hur mycket vi ser innan ögonlocken stängts......

Av Lotta - 31 juli 2009 10:29

Gick upp tidigt,packade matsäck som nog hade räckt till fler än mig men man ska väl ha så en klarar sig.....Kvavt och kvalmigt var det när jag var ute o rasta Zebban.Stack vid 8.30 halvvägs började det att regna tur att jag tagit med regnjacka o stövlar men framme hos Ingela så var det bra väder och det kom bara ngra stänk på hela dagen.Vi började med en fika och den var jag med på förstås,lottning i alla klasser nr 8 drog jag sist men tyckte det var helt okej.Hade i bilen suttit o funderat på hur jag gjort sista tävlingar innan vi ska in på plan och tyckte att det funkat bra,så Z fick ligga kvar i bilen först sen ut på en rastning och sen vara med en stund innan PL tyckt att det gått bra,Z låg skapligt nosade förstås så de måste jag ta tag i men det värsta är att när vi tränat sista ggr så har han legat som ett tänt ljus o tittat på mig o då e svårt att korrigera nosning.8,5p fick vi på det.10 p på tandvisning han satt men jag hade visst hållt lite för hårt i kopplet.Sen var det en stunds väntan för vår del,Z fick ligga i bilen o ladda,tittade på dem andra som körde 1:an,Thina som vi övertalade att köra med Tudor förstår egntligen inte varför vi behövde det ni var jätteduktiga han e ju bara 1år,Lorna som också gjorde debut med sin flatteflicka också jätteduktiga du kommer över nervositeten om inte annat blir det bättre iallafal,Nancy o Rakel ja säger bara vilken härlig hund svansen vifta tom på plats und gång,Inger o Dagmar/Älva?? vilka härliga flattar du har Inger så vackra att titta på och härliga att titta på när ni jobbar har säkert glömt ngn nu men alla var kul att titta på och heja på.Ann o Nemo som debuterade i kl2 också jättebra FF var fint att titta på tycker du e helt fantastikst som har detta tålamod.

Hämtade sen Z när det var 1 hund kvar Malin o Sacha ja visste att jag glömt ngn såg ju inte såmycket av deras program,värmde upp Z med lite koncentrationsövn och han kändes bra.LF tycker han hänger på bra han har nog aldrig haft så bra kontakt ett helt LF,fick i betyget att jag pratde med honom,stannar ej på linje,men ngt bra start fin kontakt,ss.Läggande 7p bra start,släpper pos,långt fram,bra ligg,dk upp.

inkallning 8.5p gränsf tjuvstart snyggt avslut,ståendet 8p fin start o framföring,fint ställande,rörelse återgång.Apportering 8p tar före håller stilla o fint.Hopp ö hinder 7,5p islag ss avslut,helhet 9,5p jättefina uppställningar,fin kontakt.Summa 166,5p och vi vann klassen så otroligt nyttigt detta,vart lite nervös idag också fast de var träning men man vill ju att det ska bli bra iallafall.Och jättenöjd med

Av Lotta - 28 juli 2009 19:59

oh va skönt de e att vara ledig,bara göra de man vill orkar bla tränat hund,ätit mat,sovit middag,badat,gått långis med doggsen.Nu börjar allsång nu ska vi sjunga trallala stockholm i mitt hjärta.......

Av Lotta - 28 juli 2009 09:43

hade ju tänkt att åka o träna vid sjön,men vart av med bilen så fick planera om gick ut på färltet här hemma istället,men hade planering i allafall.Började med koncentrations övn gick bra,LF raka sträckor med bra kontakt,koncentrationsövn igen,PL stadga kastade boll/dummi runt om honom låg jättebra.Vände mig och såg hur ett stort moln och regnvägg kom emot oss så de var att springa hem hade inte så mycket till regnkläder på mig.Sen hade vi storfrämmande Mammsen kom o vi grillade och badade skönare i vattnet än i luften.La mig skapligt för en gångs skull före 11,Sussa o jag skulle setts vid 10 på bruksa idag men vi sköt på det lite fär det vräkte ner när jag gick upp kl8.Får se när det blir el om jag kör vatten idag....................

Av Lotta - 26 juli 2009 10:42

Japp idag tog vi premiärdoppet i poolen var lite kallt till en början men sen vart det skönare,Stefan Oskar o Therese och jag var det som badade,hundarna stod uppe på altan o glodde dem fick sen komma ut o busa av sig lite.....Kommer bilder senare.Åkte sen till Kapten Billes och käka grillspett o klyftpotatis var jättegott trevlig att sitta vid vattnet men sen kom dem envisa myggen då drog vi oss hemåt.Fick ett roligt samtal ja intalat på telesvararn Linda hade ju varit iväg och kört Inoff Jaktprov med sin Wilja och det hade gått jättebra dem hade vunnit fått 1:apris och bästa dummihund Grattis Linda o Wilja e inte ett dugg förvånad för du/ni e så duktiga många jättegrattis kramar från oss...

Nej nu ska jag dra fram snabeldraken och se till så att han får sin motion idag.....

Av Lotta - 25 juli 2009 13:41

måste ju skriva av mig om träningen,så planerad och fokuserad träning har jag nog aldrig haft och man får en helt annan hund.

Tog bilen till sjön kan gå men ville lägga ett linjetag och några närsök utan att Zeb såg det,hade en full ryggsäck med mig med små o stora dummisar,små kattleksaker som ser ut som råttor i tyg dem ser så riktiga ut så dem e äckliga la 3 närsök och ett linjetag.

Gick upp och hämtade Z vid bilen fick kissa av sig först sen var det fot ner till sjön och måste säga redan här att han skötte sig bra,forsatte med kontakt övn när vi kom till sjön klarade det bra,sen fick han ta linjetaget med lina på för att inte sticka till vattnet klarade det med hade inte en tanke på att sticka dit belöning köttbullar gjorde om linjetag flera ggr.Efter det så var det mer koncentrationsövn ligg och köttb på tassen och inte ta den klarade det bra också,kom på en övn som Ingela visade ngn gång hos henne med stadga att ligga satte på lina o sa ligg gick ifrån ngra meter och han låg stadigt höll emot man såg att nej du har sagt ligg o då gör jag det,det var det ända jag gjorde som inte var med i planeringen.Gick och kasta i en dummis vattnet med lina på för han skulle inte ens få doppa en tass i vattnet idag,då blir han ju lite låst men vi gick upp och satte oss en bit från vattnet körde kontaktövn till hundra men han klara det också satt en bra stund och gjorde det,visade inga tendenser att dra hade ju honom kopplad förstås för jag ville ju inte misslyckas.Sen satt vi bara där ett tag jag drack kaffe och han låg brevid visst att han låg och snuffa lite i luften de brydde jag mig inte om idag.Tog sen närsöken gick skapligt bytte lite saker kanske inte ska lägga fler saker utan göra fler iställen jaja de kan inte bli rätt alla ggr men nöjd med det iallafall.Till avslut så gjorde jag ngra linjetag vid vattnet bra också,sen drog jag in dumisen som låg och flöt ute i vattnet den hade han koll på men inte en gång att han skulle i o hämta satt kvar med jag drog in den och vi gick upp därifrån...måste ändå medge att han såg lite konfunderad ut när jag gjorde det.Gick sen upp till bilen med en ngt trött hund och jag en nöjd matte som ser att det går bara man planerar lite bättre sen var vi ju själva idag också vi kanske behöver vara det ibland,men sen ska han ju klara det också att andra hundar jobbar runt om honom.>Det här ska inte dröja för länge innnan jag gör igen,men ev nästa gång badar vi bara hämta i vatten ska han inte få göra förräns det här sitter.Nu ska jag äta och sen sova middag idag blir det tror jag BAYYYY...........;)

Av Lotta - 25 juli 2009 10:22

idag ska jag ta det lugnt precis som jag inte har gjort det i veckan då,har inte haft så skön semester på många år en ska alltid iväg o fara packa ner packa upp o tvätta så skönt att slippa det.

Gör bara saker som jag vill och tycker e roligt.

Så idag ska jag lägga fokus på vattenapportering,el att inte apportera i vatten utan kanske hämta på land ska ta långlina med idag också.Mycket koncentrationsövningar ska vi göra idag vid vattnet och kontakt.Hade velat åka o titta på Linda idag när hon kör Workingtest som jag skrivit i ett annat inlägg men vet att en viss person ska dit och då hoppar jag det.Nej ska packa väskan nu göra en termos med kaffe och sticka i iväg en stund.

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards