Alla inlägg under augusti 2011

Av Lotta - 25 augusti 2011 07:28

blir jag på datorer o mobiler när dem inte gör som jag vill säkert jag som e trög men va fnn   får bara upp en bild grrrrrrrrrrrr

Av Lotta - 23 augusti 2011 21:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Lotta - 21 augusti 2011 18:51

Ja usch o fy säger jag bara om att ha sjuka hundar,jag blir så rädd varje gång dem blir så här sjuka. Zeb vart precis lika sjuk när han också var 8 månader kommer ihåg att jag ringde vetjouren då på natten...det var svettiga o sömnlösa timmar den natten.Började på promenaden på torsdkvällen såg att han stoppa i sig ngt men hann ej få ut det innan han svalt grrr...Efter ngra timmar (5) så kärktes han och hade en nr 2.Natten till fredagen var lugn inget att jag behövde springa ut o in med honom.Märker på fredagmorg att han inte alls e pigg men dricker vatten...Pratar med bästa uppfödare Linda som verkligen bryr sig om sina valpköpare.Han hade haft 2-3 lösa nr 2 under dagen,Åker till apoteket och köper Canicur pasta,men sena kvällen på fredagen vart jag orolig igen för han verka slö och inte alls pigg,så jag befarade det värsta att jag skulle få åka till vetten på lördagen.Natten var allafall lugn,vaknar upp med 2 svarta som pussar mig för fullt iansiktet och svansarna går i 120,blir så glad för då har det ändå vänt åt rätt håll tänkte jag och hungrig var han vilket han inte varit under fredagen ett friskhetstecken,men fick nöja sig med lite canikur först och törstig var han gubben min.Tog allafall beslutet att han fick stanna hemma från hundutställingen finns så mycket smittor mm där och stressande med alla hundar.Nej vet ni vad sååå viktigt är det inte.Zebbis fick följa med som mitt sällskap tyckte han var kul..Han är så lätt att ha med han bara är,ja framförallt där det är ngn som fikar eller prasslar med ngn påse.träffa Linda Thina Iris o Emma Tobbe var också där såg många fina flattpojkar..Fick låna Emmas bur till Zeb när jag skulle gå på toa passade på att shoppa lite då också,Vart lite ben och en mjukisand till dem pluttar kan dem väl apportera till matte hahaha..Märks iallafall att Zeb är van med mycket hundar omkring sig han går där brevid mig bland alla tält o skällande hundar.Herregud jag vart livrädd på ett ställe en liten tax kasta sig ut från ett tält med långt koppel och bara skällde ut oss Zeb han bara går förbi precis som skäll du din lille skit,jag vart skiträdd.Ringde hem för att höra hur det var med lilleman jodå hungrig var han och magen var lugn så jag sa att han kunde få en näve mat,gav honom det sedan varannan var 3:e timme och magen har hållt sig lugn bajsade först idag.Vi stannade allafall hela förmiddagen på utställningen Zeb o jag tycker att det är ganska trevligt med lite mingel och fika.Idag söndag har det varit en ganska lugn dag,vart lite sent inatt vi hade lite pary med våra vänner sista semesterdagen trevlig hade vi allafall.Nu ikväll så har jag gått en långis med pojkarna ja inte skitlångt men en prom på 40 min,hade med mig deras mat,så jag stannade och tränade och hade det som belöning,Enzo visade att han kan han också ingångarna tycker jag börja sitta ganska bra,ligg mycket bra ngn han vred på stjärten men då gör vi om.Han är mycket följsam kille sådant tycker vi om.Zeb korta FF med vändningar o halter o helt om,fjärr med ståstadga,däck(ligg)stadga att lyssna på vad matte säger mycket bra koncentration,Enzo uppbunden satt och titta på oss hela tiden tyst o lugn mycket nöjd med grabbarna grus.Vart lite ledsen idag när jag slog upp fejjan vid lunch,en tjej som jag endast känner från FB,men följt henne och hennes hundar på hennes blogg i flera år,hon har 2 flatpojkar också den äldsta har jag alltid tyckt varit så fin även sett dem på utställningar och hon flyger fram som ängel tycker jag med ngn utav sina pojkar brevid sig.Iallafall så insjukns den äldsta förra helgen tror jag det var och dem trodde de var borrelia först men det visa inget på provet,sedan så visade det sig att det var ngt med dem räda blodkropparna och det fanns inget att göra för ahn svara inte på medicinen så idag fick han somna in usch skär i mitt hjärta att läsa det allt kan gå såå fort fy vad hemskt.Nej ni nu får ni ta hand om varann,imorgon börjar vardagen igen för både mig och pojkarna..Bay bay...

Av Lotta - 16 augusti 2011 23:15

Semestern närmar sig sitt slut för det här året men jag kan bara titta tillbax och njuta utav min iallafall,visst inte strålande sol och 25-30 grader i 4 veckor men det vill jag inte ha heller tycker att det varit bra,mår dåligt om det är för varmt tycker allt jag fått solat o badat så det räcker sedan har vi ju haft dagar som varit sååå kvalmiga o molniga också.Jag vet ju snacket om det när man kommer tibax och jag vet dem som inte alls mår bra utav o komma tibax och inte haft strålande väder i 4 veckor och vara pepparkaksbruna jag vet inte vad det är för status på det för en hel men hög verkar den iallafall.Jag har haft en super sem,med bara lite smått o gott.Första veckan börja ju med träningstävling för vår del och den gick bra,sedan Stockholm ngra dagra med min man sen har jag bara varit runt ikring härhemma,detta gör att 4 v blir gasnka låånga faktsikt,dem blir kortare när man ska fara omkring här o där o hem o tvätta o packa upp o packa ner,det är kul det också men så mycket mer lugn jag fått o ha en sån här semester den var välbehövlig  mycket...Hoppas jag fått batterierna laddade fullt ut...Ska bara genomgå en sak själv nästa vecka som ororar mig lite men fan jag ska inte gå ner mig för det.Tibax till denna vecka då,,,tidiga morgonpromenader med pojkarna härligt i skogen nu och hundarna far o flyger som bara den,häromdagen fick jag betyg på Enzos lydnad och det vart jag inte glad över,kom en kvinna med 6 småttingar på fyra ben som gläfste o sjöng för full hals när dem fick se oss,jag hann inte o se henne före E så hann sprang fram inte in bland flocken utan runt ikring dem,och han lyssna inte på mig då tog det hus i helvete kan jag tala om,hämtade honom och talade om både det ena o andra han tar åt sig bra,vägrar att koppla honom så jag säger åt honom att gå på sidan följer mig fram till husse som står o småpratar med kvinnan,han sitter sedan vid min sida tittar lite på dem sedan på mig berömmer honom,vi går sedan vidare och han följer med och jag ska tala om att hade han inte gjort det då hade jag hörts i hela östergötland...Det här ju inte lätt så att säga att träna störningar som andra hundar och så för det är så sällan det kommer ngra samtidigt..hoppas att han tog åt sig ngt iallafall.En lugn dag hemma på altan med lite solning hihi fram till kvällen då packa vi väskan för kursstart hos Ingela..Tog båda pojkarna med mig tänkte köra lite störningar med E och sen lydnadlydnad med Z.Måste säga det att E han förvånar mig ibland,Rastade dem E fick vara med när vi stod o pratade lite till att börja med och han sköter sig exemplariskt,tyst o lugn söker kontakt emellanåt och då får gottis.In i bilen en stund med honom,med ans jag startar med Z på lydnplan,och han har full fokus på mig drar inte åt ngt håll,det ända jag har att gnälla om när det gäller honom ja det är när han ite kom tibax med bollen 1 gång  ...Efter en stund går jag och hämtar E,binder upp honom vid staketet brevid Z medans jag hjälper Adelia och sitter tyst o ganska lugn och tittar mest efter mig.När vi är klara med vår först uppg så kopplar jag loss E,då sticker han fram till storebror hmmm blir lite sur då men samtidigt bra att jag får korrigera det,sen är han hos mig hela tiden sitter tom lös vid mig ihop med dem andra och söker kontakt med gör lite ing bara för att..Jag är mycket nöjd med båda pojkarna idag även om Z o jag inte riktigt var överens om att stanna ÄR stanna och ligg är ligg inte tvärtom bara att backa och hjälpa honom.Rutan kanon fin fart in,bra stopp,dk ligg,bra inkalln men dutt på handen ej bra,vittringen bra analys,rätt pinne,ett omtag fin ing,jävlar så glad jag vart här(men jag höll mig lugn) inget tugg ger resultat att nöta o nöta upptag  Sen blir jag arg på mig själv för att jAG har min plan i träningen var jag ska belöna mm men glömmer bort den ..Fika gjorde vi på slutet idag och det vart en lång fika hann o bli mörklt innan jag kom iväg hemåt...men mycket prat o skratt hann vi med.

Av Lotta - 15 augusti 2011 20:45

    Gick upp skapligt gick en kort sväng med pojkarna lite soligt o kvavt ute hatar när det är kvavt gillar hög o klar luft som det är på hösten...Gav mig iväg till Linda på fm för trimmning utav båda pojkarna,Zeb ser ovårdad ut,så han behövdes verkligen det,men hade lovat hemma att L inte ta för mycket hihi dem tycker han ser ut som en labb annars och det vill dem inte,han vart så söt så när ansiktet blir rent så att säga.Enzo behövdes det putsas på också lite till utställningen på lördag...Sen hemåt och fixa lite för lilla "mammi" skulle komma och grilla o dricka lite vin=myyys.Och det hade.. vi åt gott och tände ljus för fullt ut på altanen och dem som ville fick filtar mm sådana kvällar gillar vi.Lördagen ja den vart ju som den vart lite tung i huvudet utav förklariga själ...så denna dag gick verkilgen i lugnets tecken lite promenader med pojkarna bara sedan slapp i soffan skönt med sådan dag med...Stefan åkte på jobbgrej till Arkösund så jag var gräsänka också över natten,som jag sov oroligt Zebban dålig åt ngt på morgonpromenaden så han spydde när vi kom hem och var inte alls alert under dagen.Men sedan på kvällspromenaden så verkade han som vanligt igen,men tji fick jag för efter kvällsmaten typ 30 min så spyr han upp maten inte allt men lite utav den hm tyckte jag var konstigt...sov sedan resten utav kvällen,tills kvällskissen då drack han vatten och gick ut o spydde upp det då vart jag lite orolig faktiskt och undrade var det var med honom.Han sov sedan hela natten bara jag som sov oroligt hm,vakna vid 7 gick upp och gav dem mat;Zeb fick bara lite fall han skulle kräkas igen,fast natten varit lugn så fick han det iallafall.Sen så pigga han på sig fick små portioner under dagen,mattes plutt,men ska inte klaga har en FB vän som har det mer än bedrövligt med hund inlagd på Valla och han jättedålig...Usch vad jag lider med dem ..Söndagen vart en riktig tråkdag bara tråksaker damsuga laga mat bla...tog mig  en liten träningsstund med pojkarna,Zeb fjärren super tycker jag då,Enzo lite appträning går fint med dummin i munnen brevid mig,sitter fint med den också och släpper den inte förrän jag ger tillåtelse ngra sek handlar det om,sedan ngra hämt i hallen och han gör det som jag vill kommer så gärna med den upp i famnen min plutt vad glad jag vart ...hade lite trötta hundar efter passet...Måndagen då jodå plock med allt vade det innebär här hemma...hade bestämt med tjejerna på bruksa på em var lääänge sedan nu,vi har haft låååång vila i år...Började med att rasta hundarna sen fick Zeb hoppa in i bilen en stund.. ville bara att Enzo skulle vara med lite på plan och inte få tjyvrusningar efter dem andra hundarna,han sköter sig exemplariskt kör lite kontakövningar och det går över förväntan med honom och sedan sitt stanna kvar och han sitter så fint kvar även att dem andra kommer fram och dem andra hundarna.Lägger E i bilen för att träna med Z en stund,hör inte att han piper el ngt i bilen så lite trött vart han nog efter detta korta pass.Z var taggad till tusen inte att han var utan kontroll utan han var fokuserad som bara den.Kör lite FF,sitt stanna kvar som var toppen,inkalln m uppdelat,står som en staty till han får V ordet gör många ggr och som Carina sa han ser fn ut som en BC,för när jag höjer hande för att kasta bollen så sänker han huvudet hihi han e för go iallfall,gör sedan en inkallning och han gör en 10 pängs LIGG men va fn hallåååå,bara att göra om uppdelat hmm ja ibland kan man inte bli klok på det här med att träna hund...För det 1:a så tränar jag nästan aldrig LIGG för det kan han anser jag och det fick jag ju bevis för hmm INGELAAAAAAAAA....vad  gör jag för feeel?????????? Får han hjärsläpp bara eller vadå!!!!! Får vila en stund efter detta och matte får andas också   .........

Kör sedan ngra apporteringsmoment vilka han gör bra,och avslutar med en fjärr som han gör sådär får lite tips på vägen utav Sussa...

Lägger Z i bilen,tar med E ut igen och vi går bara och sätter oss o glor på dem andra...Åker hemåt efter ca 2 tim nöjda,stannar på väg hem för att rasta dem ordentligt så jag slapp gå ut igen när jag kom hem och hittade lite guld att ta med hem till ngra smörgåsar blir gott...Nu så är vi mätta och belåtna och slappar vid tvn...skönt att komma igång igen tycker jag...

 

 

Av Lotta - 12 augusti 2011 15:27

en skön dag hemma på dagen,packade sedan väskan för att bege mig till bruksa.Tog bara med Enzo för lite social/miljöträning det var dags för den årliga kanalettan med agility och LK1 o appelen i brukset.Strosade meste i började med E,såg att han tyckte nog att det var lite jobbigt med alla hundar som pep o skällde och sen allt folk,men han lugna ner sig vartefter.Fick ett erbjudande om att få köra Atena i appelen åt Carina trodde dem drev med mig först,så till slut såg jag på C aqtt hon menade allvar så jag tänkte kan ju inte gå annat än att hon går till matte.Så upp me E i bilen en stund sedan hämta A,hm tyckte nog allt att det var en konstig människa det där.In på plan o la PL la sig ner bra hihi skoj det här tänkte jag.Sen var det väntan på LK 1ekipage,under tiden lite uppvärming med boll o med godis jodå hade henne allt med mig visst kolla att matte var kvar på plan det gjorde hon och jag fick kämpa med hennes uppmärksamhet men när hon kolla på mig så fick hon belöning för dt.Sen är ju A en lydig hund också,kör lite FF och ska ta upp bollen då kommer jag på he...te hon e ju het på bollen hur gör jag här för jag vill ju inte bli av med mina fingrar,inte för att jag vet om hon esåå het men har en annan schäfertik i mitt huvud då,så ja belönar med att kasta den snett ut i stället hihi smart va att ta o kampa med bollen har jag inga probelm med just att ge hualigen...In på plan iallafall och vi kör Appelen Atena o jag tycker jag allt... lite fundersam vid ngra ställen men tycker att vi håller ihop bra hon o jag fasst matte står bara ngra meter ifrån oss o skriver protokoll.Och en sak jag hade såååå kul under tiden tror det är ganska nyttig för oss som förare att känna på en annan hund.Här kommer ett litet filmklipp på vår linförighet...filmat med mobben så inte världens bästa kvalite...Håll till godo...
 

Av Lotta - 10 augusti 2011 13:41

  jag är sååå glad att jag har de "mina" var o en utav dem som gör att livet är värt att leva... finns ngra till men har inte foto på dem alla men dem vet säkert vilka dem är då...ingen nämd så ingen glömd     ....  

Av Lotta - 9 augusti 2011 22:30

        Fick för mig framåt em / kvällen att vi skulle åka o bada med hundarna,var länge sedan jag gjorde det och tänkte som så att dem behöver nog skölja ur pälsen lite också...Men då var frågan vart vi skulle åka,fär jag tänkte som så att om inte E går i då måste jag gå i och sedan även träna lite lydnad med Z vid vattnet så jag kunde kasta mig i om jag var tvungen...För nu j...lar tolererar jag inget från honom.Kom på att Roxen i Norsholm har fint badställe och i och med att det inte var toppenväder så trodde jag inte att det skulle vara så mycket folk där heller.Vi hade tur det var folktomt.Började med E han går i vattenbrynet men inte så långt så det var bara att dra av sig kläderna och bege sig ut och då har han inga problem med det och plasksimmar för fullt...Låter honom bada en stund o busar med honom tyckte han var kul.Zebs tur då var lite laddad kan jag tala om MEN han sitter på mitt kommando om ngt taggad men dock sitter han kvar,och får ett varsågod och som han bara älskar att bada den killen ...Till sist får dem bada ihop och jag med  för att få ut dem och E han plaskar och har sig men helt plötsligt bara så simmar han lika fint o lugnt som Zeb då ser man att matte det här är ju lugnt ju hihi...Sen att han skulle livrädda mig med ett rivmärke på låret som bevis det är en annan femma han gjorde det bara en gång dessutom..Nu har jag allafall ett ställe att åka till om det inte är görvarmt för då är det nog ganska mycket folk där..

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards