Alla inlägg under december 2009

Av Lotta - 30 december 2009 07:54

på detta år,så fort det går och mycket som hänt under 2009,både roliga och mindre roliga saker.Igår var jag ledig,och det är mycket som ska hinnas med då.Var tvungen att ta mig till stan,köpa ny dammsugare,byta lite julklappar samtidigt om jag ändå var tvungen att åka,och det var jag,Jessie fäller som en galning och jag ska ha främmande på nyår så det var bara att ge sig iväg.OCH jag var inte ensam på stan, tog över 3 timmar att fixa det jag skulle puh va skönt det var att komma hem till lugna Kimstad.Ut med Zebban  en ordentlig promenad,hade pratat med Linda om en promenad men klockan var så mycket så den ställde jag in.Zebban åt snö som en galning,usch va kallt jo ngt frös han...och de tog bara ngn timma när vi kommit in som han behövde gå ut igen....På sista kvällskissen FICK han INTE ta en endaste is el snö kocka o stoppa i mun..

Nejhej ni idag e de jobbardag igen,men innan det ska det städas och hundarna ska få en liten promenad,det är kallt idag -20 nu på  morgonen.

Jag önskar er ett GOTT NYTT ÅR ;)kommer nog inte att blogga mer i år.....

Av Lotta - 26 december 2009 11:49

                         julen har varit bra,för en gång skull så kändes det som jul med snö och va jag älskar det,och hundarna med kan inte annat en skratta åt dem när vi e ute....tom Jessie blir sprallig....Zebban bara springer som en galning...Idag på mrogonpromenaden tog ja med bollen och stefan kasta ut den på en åker med djup snöö,Zebban såg inte kastet så han fick jobba ordentligt kan jag tala om efter ett tag vissla jag stopp han stanna titta på mig och jag dirigera honom åt rätt håll och man såg så väl att han koppla på näsan ordentligt OCH han hitta bollen och KOM med den till mig riktigt impad faktiskt utav det,inte så ofta han samarbetar med mig på det sättet....mattes plutt...Igår gick vi en fmpromenad i blötsnö o blåst men jag o hundarna var väl dem som njöt ändå,stefan therese o conny tyckte inte att det var så härligt som vi,cecilia hon låg hemma o sov hade suttit uppe med nya datorn till kl3 tror jag och sen varit på julotta...tar på en tonåring...  

annandagen innebär åter till vardag för mig jobba ikväll och även morgon i morgon...sen blir det lite lugnare igen....jag myser och älskar min familj så mycket och jag e så glad att jag har dem och mina vänner också givetvis...FRUSTRERANDE NÄR KORTEN KOMMER I OMVÄND ORDNING MEN NI FÅR HÅLLA TILL GODO OCH TITTA NERIFRÅN O UPP....GOD FORSÄTTNING....

Av Lotta - 23 december 2009 21:32

God jul på er alla

goa vänner va rädda

om varann!!!

Av Lotta - 21 december 2009 10:21

                  

Av Lotta - 21 december 2009 07:51

som har varit allt annat än lediga,,,,skönt har det varit att få vara hemma på morgonen gått bra promenader med hundarna.Torsdagen städade jag källarn och bakade lusskatter som jag skrev i förra bloggen,fredagen städade jag resten utav huset,torkade köksskåp,köksfläkten fick sig också en omgång.....Fredagkväll klippt slut vart lite tacos och på spåret somnade gasnka tidigt.Lördag hade ställt klockan tidigt för jag hade tänkt att gå en långis ,med Zebban innan vi skulle dra till stan,men ångrade mig när termometern visade -17 grader,vart en vanlig promenad istället,nog kallt med den.Stefan o jag tog pendeln in till stan vid 10-tiden,skönt att slippa böka med parkeringar,klara  med julklapparna vid lunch,då gick och käka lunch och bara njöt utav att vi var klara med alla klappar...Vid halv 3 kom Therese och hämta oss skönt att komma hem var lite frusen,la mig i soffan med filtar och tände massor med ljus mmmm mysigt så de förslog..Senare på kvällen så gick vi en promenad med hundarna,Zebban han for som en tokig där har ni en som inte bryr sig om att det är kallt och mycket snö.ser ut som snögubbe när vi kommer in...Härom kvällen skulle Therese o jag försöka ta ett julkortpå hundarna,Zeb skulle ha tomteluva på sig och Jessie skulle ha glitter men men vem styr en gammal hund hon var inte glad åt att ha ngt på huvudet så dem vart inget bra,Zebban däremot han han sitter som ett tänt ljus den mannen e med på allt knäppt matte hittar på....En del av er har ju fått beviset på det..Idag så blir det frisörn för mig sen e de jobb för hela slanten fram till Jul....Idag vänder det också nu blir det Ljusare igen vänta no bara snart e vi ute på lydnadsplanerna igen och kör.....väl mött  

Av Lotta - 17 december 2009 20:26

       har de varit lite si o så med,,,jobb måndag gick hem tidigare för datan/mitt arbprogam fungerade inte som det skulle stod ut en timme sen gav jag upp...Tisdag ledig upp tidigt,ut med doggsen,skulle träffa mammmsen på stan och shoppa lite,vi har oftast stenkoll på det vi ska köpa så de var klart på 2timmar sen bjöd mammsen på lunch grillspett mm jättegott på Poeseidon ngt att rekommendera 89 spänn och jag orkade inte ens äta upp...Hem o slappa ngn timma sen iväg till vetten med zebban,jo då visst dem trodde nog att de var rävskabb så fick stronghold till båda två...Snöa gjorde det också ganska rejält på dagen och forsatte även på kvällen...Vid 6-tiden drog jag mig iväg skulle till Ingela usch ja tycker ju inte om det här vädret att köra i menmen bara att ta de lungt..Två avåkningar innan jag ens var halvvägs till sörping huha mig tänkte jag...men jag gled iväg i min lilla pärla,väl framme vart jag upplockad utav Ann och sen vidare till ringarum,gick väl bra och roligt hade vi i bilen,kunde andas lite bättre när det vart kö och vi kröp fram i 60::))

Väl framme hos Ingela vart vi härligt mottagna utav Ingela o hennes hundar och ett riktigt julpyntat hem och massor med tända ljus,smakade bra med gröt o skinkmacka.Hazardspel körde vi också och jag har nog aldrig varit med o maken till spel Djävulen kom fram i oss alla....Grattis Carina till tåget de e du väl värd...Och att se Ingela när ngn tog HENNES tomte den var betalbar..Tack tjejer för en rolig kväll många skratt och tjut...Onsdagen var seg i och med att det vart sent hem halv ett var jag hemma efter jobbet tog jag det lugnt laga mat och hundpromenad var allt jag gjorde den dagen.Torsdagen:Sov länge kvart i 8??Tog en halv lång prom på morgonen kallt o snö riktigt bet i kinderna men skönt när vi kom in.Sen var det bara att sätta fart med allt jag skulle göra bäörjade att städa källarn GRUNDLIGT usch så smutsigt de var blir så när man har tagit med hartassen i ett par veckor,sen var det klo o tassklippning,fasstnar ju så mycket snö både emellan o under tassarna på doggarna nu och dem hade riktiga problem på morgon prommen..Bakade Lussekatter framåt eftermiddagen gick bra vart jättefina bild kommer...Sen hade jag ju fått för mig att ta ett julkort på hundarna o sskicka till alla hundvänner här på nätet,Zebban e med på allt jag säger han ska göra(händer ju ngt ju) men si de e inte Jessie så hon kom inte  med på bild gud så tjurig hon kan bli...Nej nu ska jag slappa och bara njuta utav lugnet,och imorgon e annan dag med nya måsten men det är lugnt än så länge ligger jag bra till i planeringen.Ha en bra helg alla...

Av Lotta - 13 december 2009 22:18

igår jobbades det här sen på kvällen var vi och käka julbord,mmm jättegott magen stod i 8 hörn när vi åkte hem.Vart en tidig kväll hade ju en dela tur att se fram emot idag.Plockade fram nissarna och strök lite dukar o la på sina ställen,så har vi de julfint här hemma bara granen som saknas men den kommer vartefter,ett litet kort träningspass hann jag med innan jobbet också både ute i snön o inne.körde lite stannande,fjärr riktigt bra,stannar gör han bra med,sen provade vi på vittringen med en pinne i högt gräs gick bra kort avstånd först lite längre ifrån ngra ggr också MEN tycker att han tar lite för mycket tid på sig att vända om o komma in,,,,MEN JAG SA INGET "EN GÅNG BARA FÅR MATTE DEN",tyckte det var mycket tugg  också.....Gick in istället och träna funkade mycket bättre där var kanske lite för på ute med nysnö,tränande även att ta upp pinnen utan att tugga och ge till matte sa pinnen bara o han tog upp den från golvet inget tugg gjorde om flera ggr...gömde pinnen bakom soffbenet (jA jag gör precis som Ingela säger fniss...)sa pinnen han hämtade den och kom till mig med utan tugg 4 utav 4ggr....där slutade vi fast det var lite kul med ett helt nytt moment....  Imorgen en ny vecka,vilken jag tror jag får börja med att ringa vetten ang Zebbans klåda....

Av Lotta - 11 december 2009 22:00

japp tidig morgon blev det idag...för att hinna rasta båsa hundarna innan jag skulle iväg...egentligen skulle jag velat ta med Jessie också men i och med att hon inte fixar andra tikar så fick hon stanna hemma,vi skulle ha sällskap i bilen,sen tycker jag inte att hon ska ligga i bilen o bli kall heller för det blir ju oftast ngra timmar.Hon har det ändå ganska bra hemma gick sen en ganska bra vända med dem ikväll....Zeb e så bra hemma sköter sig utmärkt i skogen så bra lydnad så jag rådnar nästan han lyssnar sååå bra...tänk om Jessie hade haft lika bra lydnad...ujuj då kunde hon kommit längre i livet...menm men jag e så nöjd med henne för att vara min första hund sååå:)Idag då jag hade tänkt mig nya moment och det gick vi på Zebban var på G inte konstigt...sussa visa mig stannande under inkallning,vilket gick jättebra stannar vid sidan,och när jag gör delmoment hit o stanna ja stannandet e e n sak för sig att se hans min den e betalbar....:)men han stannar på wtt steg....mm gubben min.Hopp körde vi också kruxigt att få honom att hoppa men till slut gör han ddet och boll som belöning då e han taggad som få iallafall.Kör detta moment flera ggr och till slut hoppar han mer än gärna...rutan då har ju prövat flera olika belöningar o inlärningar,men inte fasstnat för ngn,Ingela visa mig en idag att skicka honom på rutan och när han e  rätt i rutan så belöning med boll från mig gick faktiskt bra from 2ggn första knalla han på....och som vanligt så e de matte som e för sen...Fick även pröva på 3;ans vittring första inlärning med att leta en pinne i högt gräs Ingela tyckte att det gick bra fast en annan skulle ju gärna morrat el ngt för att han inte kom direkt till mig med pinnen,,,,,,jaj ja vi har tid att träna detta och det ska vi göra :)Vid ett-tiden åkte vi hemåt lagom trötta o hungriga (vet att ni inte e ett dugg förvånade).......åt allafal tomtegröt o en skinkmacka och en varm glögg för jag frös som en ja vet inte vad var kall överalllt,sen la jag mig under filten och sjönk in i en skön sömn i en halvtimma,,,,när jag vakna så frös som jag som aldrig förr var bara att ställa sig i en varm dusch såååå skööönt så.Tog en skön skogspromend efter det så dem vart ordentligt rastade med...Nu e de laddning inför Idolfinal och jag hoppas att Erik vinner...NU släcker vi för i8dag tack för en underbar dag med kurs och nya människor och jag förstår att jag är få förunnat att kunna ha de så bra...Natti nattiiii

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards