Alla inlägg den 1 april 2010

Av Lotta - 1 april 2010 17:32

ja vad fort det går redan 1 april idag och ännu har jag inte blivit lurad vad jag vet...

Ska försöka blogga för dem närmsta dagarna,måndag gjorde nog inte så mycket mer att promenera med Zebban o jobba på kvällen.

Tisdagen var likadan jobbade kväll här också hade bytt för jag skulle på utb  på em och vill inte att Zebban ska vara ensam så länge så då bytte jag skift med en tjej,då vart han bara ensam 1,5 timme knappt.

Onsdag:Vaknade tidigt hade så förbannat ont i höger axel o armb,tog värktabl o en kopp kaffe,satte fart med dammsugarn och (bra va!! med tanke på min värk)och städa övervån,damma o torka golv...skönt var klar kvart över nio.Hade hela dagen kvar det ända positiva med att gå uppp tidigt Jaha tänkte jag vad ska vi hitta på nu då,tog bilen till stan,promenad i Åbackarna e bra för Zebban vatten o fåglar och annan miljö...Skötte sig bra,rikta in mig på att han inte skulle dra i kopplet ner till vattnet el fåglar,klickka honom fatta efter ett par klick bara att han skulle gå vid mig och ingen annan stans.Sen när vi kom upp cykelväg vid fängelset så e de inga problem med koppel gåendet,´har blivit mycket bättre på sista tiden var ju odräglig i kopplet för ett par månader sedan,nu går han brevid i slakt koppel på promenaderna tittar upp ibland  på mig och då kan man ju inte annat en le  åt honom och ibland ksnake en liten godis slinker ner.Han tycker inte om bron när vi går över vatten som forsar hårt under oss men det släpper när vi gått över den ett par ggr.När vi kommer tibax till bilen e han klippt slut ....de blir man utav såå mycket nya syner o lukter Efter det så åkte jag o köpte mig ett par nya promenad skor och jag vart sååå glad nersatta till halva priset gav 645kr för dem hade nästan räknat med det dubbla för att få ett par sådana som jag ville ha.Resten utav dagen gick i lugnets tecken fram till kvällen då tog vi en promenad och ett lydnads pass som vart nöjd med...rutan rakt in men för dålig fart så då fick jag peppa honom lite försikt så nästa skick vart mycket bättre och då belöna jag endast fart,läggande u gång där har jag inte att kommentera finns kanske ngn som skulle kunna säga ngt om det men det ser inte jag själv.FF körde vi ett kort pass riktigt bra med i svängar o halter,och lilla jag då  torrgick hahah sååå kul såå.Inne hade vi kört vittrinspinnen inget tugg utan riktigt bra faktiskt....Krma till er alla

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards