Alla inlägg under maj 2013

Av Lotta - 30 maj 2013 20:26

Av Lotta - 30 maj 2013 19:37

Alldeles ensam i 3 dagar,ja hundarna är ju hemma med mig som tur är.Therese o Oskar åkte redan på fredagmorgon till Stockholm för att se på Bon Jovi på Stadion.Stefan o Cecilia åkte på lördagmorgon för att hinna och shoppa och Stefan och Conny går nog och provar olika ölsorter och ngn whiskey slinker nog ner oxå,Oskar tröttnar snart att gå med tjejerna så jag tror han hänger på dem oxå till slut.Jag då jag gock långpromenad tidigt och sedan städa jag på förmiddagen.Skulle ju på galej på lördagkvällen få klocka för lång och trogen tjänst i kommunen,var egnetligen inte så värst sugen på att ge mig iväg men men tog mig i kragen efter att vänt upp o ner på garderoben ett par ggr sååå.God mat men så långt för att få sin klocka,jag tjata om hemgång redan vid 8-tiden haha vilken partymänniska jag är ibland.Jaja hemma vid 22 iallafall,slockna som en gris vid sänggåendet.Klockan ringde 5 på söndagmorgonen upp o fodra hundarna och ut på en rastrunda vilket underbart väder blå himmel och en uppstigande sol hade kunde gått mycket längre men men hade klockan emot mig.Packa in oss i bilen vid 6 tiden,för att hinna i tid till date med Ingela kl 7 i Ringarum,det var dags för tävling igen för Enzo i Västervik.Tog ca 1 timma ca därifrån så vi var framme vid 8.Väl i tid för rasta anmäla och fika innan lottning.Hann även med ordentlig uppvärming oxå.Vi var 8 st i KL 1,jag drog nr 2 skönt tänkte för då blir inte väntan såå långt.Målet var att E skulle ligga kvar på platsen och sedan inte nolla ngt moment.
PL gick bra fast det var en bennertik som låg brevid och var väldigt orolig klia sig och rulla fram och tillbaks såg att det röck till en gång i E men han låg kvar som tur var.10 p.
Tandvisning E tycker inte om detta moment men Åke gör det snabbt och lätt och inte krånglar så det funkade 10 p.
Står på sidan av plan medans nr1 kör,kontaktövningar som E inte är så intresserad utav men men jag gav mig inte.Har inte samma känsla när jag går in på plan denna gång som jag hade förra lördagen men men vi kör tänkte jag.Ngt okoncentrerad tyckte jag allt halkar efter lite men han är med mig på linförigheten så 8p.
Läggande u gång inte med vid start så fick ta till kraftigt DK 5p.
Inkallning precis när jag ska kalla in honom ropar Ingela som är på plan brevid och kör Viska i Elit och han glor ditåt,men kommer som ett skott förbi mig så jag fick säga fot 8p.
Ställande ngt sent sättande så 9 p.
Apportering ngt tuggande mer rullande kan jag väl tycka 9p.
Hopp efter lite strul en TL som inte tar bort plankor mm så vart det full pott 10 p.
Helhet 10p. Glad över 10:an där för jag jobba som en gnu för att han skulle hålla ihop så jag var ganska slut när jag gick av plan.
Summasumarum 175 p 1:a pris och en 4.eplacering utav 8 st.
Kan väl säga så här om denna tävling känslan var inte lika som förra helgen då var han mycket mer fokuserad på mig så jag är inte så märkvärdig över poängen tycker väl att det var lite snällt härochdär men men domaren dömer haha ja inte trodde jag att jag skulle skriva så ngn gång i mitt liv men så är fallet.Gladast för att han låg kvar iallafall.Nu har vi en 1:a kvar till LP 1 så nu är han anmäld till 2 tävlingar i juni för honom.Dags för Zebbans del på fredag igen och där har jag oxå en 1:a kvar till LP3 jaja tror det kommer att bli ngra tävlingar till innan det blir ngt LP där,men det är många 1 o 2 tävlingar under sommaren så då får vi vänta till i höst isåfall.

Av Lotta - 25 maj 2013 22:30

prioterar inte bloggen just nu men ska försöka göra en sammanfattning utav 2 veckor!!!

Efter Zebbans tävling i Sommen så har han fått vila sig i form till nästa veckas tävling,nej vars han har fått sitt oxå men faktiskt lagt mycket tid på Enzo ioch med att han hade 2 tävlingar på raken.Började med att träningstävla på hemmaklubben den 16/5 och där fick jag hjärnsläpp på PL så han reste sig och kom till mig,resten kändes väl lite för mycket nos i backen.

Fredagen där han jag inte att träna ngt PL mer än en kort en och då låg han.

Lördagen så gav vi oss iväg till Valdemarsvik för tävling i LK 1 domare Anders Svenson,Uppvärmingen kändes inget bra,luftig och nosig i Linförheten,så matte fick säga till på skarpen faktiskt,mycket koncentration innan ing på plan.Bra transport in på plan sen är ju Enzo som han är jag vill ju ha full kontakt vid LF och FF,jag har inte fått till det riktigt med E ännu där,fast han är med mig i svängar och ngra halter  så där fick vi 7,5 utav Anders uppsi säger jag så bra kändes det inte.

PL just det jo då när lite mer än halva tiden gått så kom han till mig som tur är allafall...men 40 p bort.

Tandvisningen 8p för han reste sig.

Läggande bra ner men nos så 8p

Inkalln ja herregud spårar ngra meter vid start så jag fick ta till rejält DK så 5p.

Ställande nöjd men SS 8p

Apport 6p nästan vägrade att ta den först

Hopp 9p jättefin ing

Helhet 8p ngt okoncentrerad men glad o pigg joja tackar ja....var klippt slut när jag klev av plan men kändes skitbra faktist även att vi nolla Platsen.

Så veckan som varit har vi verkligen tränat PL på olika platser nya hundar jag tror jag tränat typ 2-3 timmar mån tis ons ,ja Zebban fått korta pass oxå givetvis.Adelia kommendera oss i onsdags på kursen E o mig kändes ganska bra.Torsdag hann inget bara promenad,fredag inget heller för hade mycket att gör efter jobbet.Lördagen var tanken att gå ut att köra ett motivationspass men tiden sprang iväg.Sen skulle jag iväg på partaj på kvällen fick ju medalj för lååång och trogen tjänst i kommunen!!God mat och gott sällskap gjorde kvällen toppen mycket skratt o babbel,hemma tidigt ca 22,kissa pojkarna och hopp i säng för ny dag imorgon.

Av Lotta - 11 maj 2013 20:15

Överst min Zeb o jag ?
Heliga Birgitta som är med ibland :-)
Nice o Ann debuterade i lk 1 gjorde fin runda
Och sen miiiin Zebban igen ????

Av Lotta - 11 maj 2013 19:32

Redan mitten på maj tiden går fort nu...allt lunkar på i sin vanliga takt eller inte kanske!!!Jobbat 4 dagar denna vecka kändes konstigt att va ledig och sedan jobba en dag men det var ju skönt med en ledig dag allafall.Måndag åkte jag ner till Norsholm för att gå med pojkarna utmed kanalen utan att få bada,smart utav mig att ta en dag med sol och varma grader men det gick Zebban värst med att låsa sig men det gör han ju på mycket den hunden,ja är det inte bollen dummyn rutan så är det väl vatten,eller ibland när vi går promenad så ska han bara gå en viss väg tror han iallafall haha älskar honom iallafall.Stanna till vid simmet för att lämna lite pengar till iNgela för Fridalägret i sommar,passade på att fika och prata lite skit då oxå,medans jag väntade på dem så tog jag ut Enzo och gick in och vägde honom,35,1 kg väger han ingen lite kille direkt,sist jag vägde Zebban så vägde han 27,6 kg så det är ngra kg mindre.Ser på E att han växer till sig nu börjar han få fanor på låren så lite mer päls lär han ju få.Tisdag inte mycket annat än jobb och hundpromenad.Onsdag jobb och hundkurs,hade ett ärende i stan innan jag skulle dit och snacka om att jag ångra mig när jag åkte förbi Navestad,där börja kön,inte hade jag tänkt på att det var helgdagsafton,så 45min mellan Norrk o Söderk mot max 10 min annars,tur jag höll mig lugn.Alla hade suttit i denna kö så vi kom igång lite senare med kursen.Programträning med Zebban som var taggad till tusen men han gör det han ska,sen finns det att slipa på så att säga.Enzo fick lite granna fotg bara men mest passivitetsträning med lite pip :(....Torsdag ledig då tanken var att åka och titta på tävlingar men kroppen satt stopp för det,så det vart en hemmadag med lite småpyssel.Fredag en skitdag i mitt tycke,så tidigt i säng.Lördag vakna innan klockan ringde så typ vid 5 var jag uppe,gjorde allt det där vanliga Zebban o jag skulle iväg på tävling till Sommenbygden,idag kände jag mig nervös kanske för att det var årsdebut eller att jag inte känner mig 100 på honom men men det var bara att köra kände jag,inga stora krav mer en att vi skulle hålla ihop och inga nollor.Börjar med sitt i grupp ngra enstaka sekunder kvar så kliar han sig och lägger sig,hm 5:a på den,PL 10:a låg som ett tänt ljus,FF tappar fokus och drar med näsan mot skogen vet ej vad för ngt som det drogs till,men jobbade upp sig så bättre på slutet,jag skitskakis i benen kan varit lite där oxå att han kände det så en 5:a där oxå,Sättande gjorde han bra fast han var långt fram i pos 8,5 där,inkallning tror hon drog på ngt steg för farten var det inga problem med o ingången var bra 8 p,Rutan nu har vi ju knappt gjort ngn hel rutan på hela vintern 2 st tror jag sammanlagt bara skickat raka spåret,men som han gör den det var gammla Zebban det så 10 :a på den det var knappt att jag kunde hålla mig ska jag säga tills momentet var klart.Hopp app 7:a lite slarv vid upptaget o tempo,metallapp 7:a där oxå där döda han den lite innan upptag,Vittring 8:a bra analys egentligen men tar upp rätt pinne släpper luktar och sen tar rätt pinne igen hm...Sen den där förb fjärren lyssnar inte på uppsitt får nog säga 3 ggr och sedan flyttar sig fram för han är ofokuserad så 6:a där,Helhet 8 så nöjd med dagens tävling,vet att vi kan mycket bättre men nu är det ett par veckor till nästa så nu får jag slipa lite på det som inte funkar helt ut,han är allafall min älskade bästa Zebban...Har haft en helt underbar fm med goa vänner mycket skratt o tjatter...bara det gör ju sitt.

Av Lotta - 5 maj 2013 14:18

Äntligen har det varit lite värme.Märks på hundarna om inte annat.Ja denna vecka som gått var kort på jobbet vilket var skönt.Tisdags sluta jag halv ett för att sen vara ledig i 5 dagar!! Mm säkert dem ringde redan på onsdagsmorgonen men jag såg det inte förrän onsdem...Hade sviter från valborgsmässoafton,har en en gång konstaterat att ja kan inte fest till kl 04.00 på morgonen dagen efter blir inte bra då....Så nu är det slut med det.Fick avstyra kurs och allt som var bestämt under 1 maj.Tog mig iväg till jobbet på kvällen för att se om jag kunde reda ut en sak men nej jag har ingen förklaring otäckt att det inte ens ringer en klocka kanske helt enkelt börjar bli dement....

Torsdagen ledig iallafall städa o plocka hemma så skönt att inte känna ngn stress över massa skit.Åkte iväg efter lunch och träna apportering med båda idag mötte upp Linda vid Venasjön,fint väder men lite snålblåst.Började med E ngt taggad med Zebban oxå i bilen,vi la ut ett sök med många dummisar,Enzo skulle få lite motivationsträning för jag tycker han ger upp efter ett par styckna i söket.Vart mycket bättre med att ngn annan jobba brevid (syster Grynet) och han fick sitta och titta först fick nog in dem jag skulle ha in.Sedan vidare till nästa linjetag Gjorde en markering först sen la L ut en dold när jag skicka honom igen så trodde han att han skulle hälsa på Linda som stod en bit ifrån,ja till slut fick vi till ngra fina lååånga linjetag tom.Sen fick jag en snabbfika...Ut med Zebban och Wilja o Polly som fick turas om i söket oxå,och Zebban gjorde bra ifrån sig med tanke på att han inte jobbat såå mycket med apporteringen på ett tag.Tiden går fort när man har det trevligt och roligt så 3,5 timma var vi i skogen.Vi avslutade med ett kort pass var för dem med ett litet sök vid vattnet E tog sig ett dopp som inte alls var tänkt,så där behöver jag jobba myyycket med att lyssna!! Zebban gjorde även här ganska bra ifrån sig LYSSNA tom när han tänkte springa förbi mig och ner till vattnet.Trötta och nöjda kunde vi dra oss hemåt vid 4-hugget.Fredagen in till stan kolla synen betsällde nya glasögon sen bara en snabbshop på stan och lunch med mannen i  mitt liv.Em och kväll lugn och skön,tycker jaktapporterinegen är så roligt nu när den funkar ganska bra så det vart ngra lijnetag på tomten efter kvällsrund,i säng tidigt klockan ringde tidigt på lördagmorgonen kl 05 fatta först inte varför den ringde men kom sedan ihåg att E och jag skulle ju iväg på BPH i Mjölby och vi var först ut kl 08.00 skulle vi vara där.Resultatet förvåna mig inte så nöjd med min "lilla" kille han var så duktig.Mht är man ju mest i skogen det här var mer som en upplagd plan ungefärligt samma innehåll som MH.Inget berörd utav skott eller oljud titta bort till skytten första skottet kom inget ner dimpandes andra snegla han bara men släppte det ganska snart sen var vi färdiga.Dem tyckte han var en trygg och stabil kille nyfiken och social och vid främmande person som kommer från skogen utklädd i rock och hatt har han koll på personen ifråga men bryr sig inte nämnvärt utan lägger sig ner,när vi ska gå fram så tar han kontakt direkt och tycker inte att det är ngt konstigt alls,underlag lite tveksam på första men inget som sitter i utan går där med mig hur enkelt som helst.Sååå jag var så glad när vi var klara precis så som jag vill att han ska reagera gjorde han.Så han är en hund helt enkelt som passar mig.Man blir ganska trött feter sånt här så resten utav dagen tog vi det gAnska lugnt,dem fick grisöra att festa på em.Idag söndag skön vilodag med skön proemnad i skogen och lite lydnadsträning som jag är ganska nöjd förutom att båda ska äta kattskit i buskarna men jag var snabb på båda så dem fick inget smaskig kattskit alls.Nu tar jag vila på em....Ha en bra söndag alla därute!!!!

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards