Alla inlägg under april 2012

Av Lotta - 29 april 2012 19:22

ja vad ska man säga om denna vecka.....måndag iallafall jobba jag.Kom hem o rasta hundarna  laga lite mat,drog iväg in till stan för date med Linda o hennes doggar,tog bara med Enzo för Z skulle simma på kvällen så han fick gå hussevända när H kom kom hem.Hundarna for som galningar där på fältet,ett tag hade E 3 valpar hängandes i halsen men han e snäll och drar sedan ifrån dem,testade på lite inkallningar med E vilket funkade 9 utav 10 ggr så de e jag glad för.Vi gick o strosa och prata i nästan 1,5 timma.Sedan hem för lite mat i magen och sedan gav jag mig iväg med Z o date med Ingela o Adelia i Norsholm,kom lite tidigt för jag hade för mig att dem hade öppet till 20.30 men nej 20.00 stängde dem köper ju deras lightgodis till hundarna vilket dem tycker är riktigt gott.Vi tjattra och skratta och hundarna simmade Ingela hjälpte mig  med Z så jag fick till det mycket bra sista vändan simmade han kanonbra 2x 12 min.Klockan bara sprang iväg hemma vid 22.30 tiden .Tisdagen  var det lite jobb igen sedan kursdags ganska fint väder men blåste snålt.Var inte så taggad iegentligen till att träna.Började att köra med E kontaktövningar och att bibehålla kontakt vid fölrflyttningar.Sedan hjälp med ställande u gång,hAR ju kört hemma så jag ser att han förstår vad jag vill men har lite svårt m stadgan där.Bara att köra vidare.Sedan lite fikapaus och prat....Zebbans tur vill ha FF m externbelöning och massor m konor på plan.Han sköter sig bra håller kontakt hela tiden och tjuvar inte belöningen denna gång,vart lite låst vid ngn kon men det släppte  efter ett tag.Sedan gruppmomenten sitt i gr satt helt still,PL hade nog vridit rumpan ngt  men jag skyllde på att han låg i en lite slänt hahaha nej vars han hade gjort det.Onsdag helt ledig så skönt att bara göra det jag vill så de vart en långis m grabbarna  lite träning och sedan dans m snabeldraken,På kvällen var jag på mammografi hualigen va ont det gjorde denna gång..Men skönt nu e de gjort iallfall.Torsdag jobbjobb sedan hem o styra lite vi har ju träning på klubben på torsdagar men idag hann jag inte dit för jag var tvungen att bada E oxå och det tar ju sin tid plus hundpromenader hit o dit o matlagning bla bla jaja ibland får man avstå helt enkelt.Fredag hade jag kortdag skönt med en sådan på fredagen hemma redan halv 12.Fika o gjorde iordning mig för avfärd till stan för hundprom och lite handling  och trimning hos LIndavar tanken,men LInda ringde o fråga om jag kunde komma lite tidigare och de gjorde ju inget jag kan väl lägga om min em tänkte jag.Han blir så fin E när han blir nytrimmad min lilla pojke el lilla o lilla haha..Sedan dess kan jag väl inte säga att det hänt så mycket utan bara tagit det lugnt mestadels.Morgonpromenader med husse tycker vi om när han e med och ganska bra väder har vi haft.Sedan har vi ju lite tråkigheter i min närhet inget jag orkar ta upp här men ovissheten är inte rolig att gå omkring med även om det lutar åt det allrta jobbigaste hållet....Så jag har varit ett stöd för min mamma denna helg oxå!! Idag har jag ägnat mig åt hundarna en varsin stund har dem fått E blir jag inte klok på vet inte vad jag ska göra där ....Z skötte sig kanoners...NU blir det TV och soffhäng....Ha de gött därute nu är våren här...

Av Lotta - 22 april 2012 14:29

va  långt det är mellan inläggen..jaja ska försöka komma ihåg vad jag gjort inte så stora utsvävningar mer än det vanliga så att säga.Lite lugnare på jobbet iallfall och det är ju skönt...Mycket datajobb är det och blir det har precis börjar med semscheman och programmet jag har till det är jättebra bara det hade funkat fullt ut så hade jobbet gått mycket fortare nu får jag göra mycket utan datan  iallafall...Pojkarna och jag vi kör på som vanligt vi går våra promenader och tränar lite då och då.I tisdags hade vi träningstävling hos Ingela...kan väl säga som så att han var billig ett tag.Vi vart filmade och det är ju kul haha jovars såg allt att vi har bra saker mycket bra faktiskt att bli det,hem till Ingela och äta Lp 2 paj som Lina hade gjort och lite eftersnack vart en sen kväll var inte hemma förräns vid halv 11.Torsdagen sågs vi på bruxa Sussa Adelia och Ann kom en snabbis oxå,Sussa hjälpte mig med dem båda svarta,vart så bra i slutändan nu är det bara att hålla fasst vid det.Hjälpte S med en budföring och det var inte det lättaste kan jag säga för Qila är sååå mattesjuk så jag fick jobba som en galning när vi ändra strategi så funkade det kanon.Sedan stanna vi på mötet goa frallor till kaffet fick vi,Enzo var med inne i stugan och skötte sig perfekt hade lite svårt att inte pussa på mannen som satt brevid mig men gav upp till slut.Igår var en skitdag kände mig allmänt hängig trött och inte alls på humör så det vart en vilodag för oss alla 3 att inte göra ngt är oxå nyttigt.Idag hade jag planerat att vi skulle gå ut skapligt och sedan at med oss dummis,när jag vakna halv 8 stod det som spön i backen så det vart inget av det,vet att det är nyttigt att träna i olkia väder men någn gräns får det vara och i hällregn g¨år jag inte ut och tränar fick bli en kort rastrunda bara.Uppehåll på fm då passa vi på istället att gå ut körde mycket kpntakt med E och att hålla kvar kontakt när vi går hade en del störningar utav barn,traktorer mm.Vi avslutade med att sitta vid mattes sida och barnen fick hälsa och ge korv ur handen vilket han klarade galant min kille inget hysteriskt bara för att barnen skratt och tyckte han var söt.Sedan in o hämta en ngt laddad Zeb,men sköter sig mycket bra går inte iväg utan att hålla kontakt,sedan upp mot fältet där E o jag varit gav mig inte utan vände så fort han släppte kontakt för att han måste ha sådan koll och att han känner att vi varit där,vart bättre o bättre så till slut kunde vi gå förbi med kontakt hela vägen.Barnen var fortfarande kvar Zeb släpper mig inte med blicken när dem tjohar brevid.Sedan in för lite mat och söndagsvila och nu dags för kvällsmat och promenad så var denna helg över....

       

Av Lotta - 1 april 2012 19:54

Här är det långt mellan inläggen men det betydet inte att jag inte gör ngt....för det gör vi!!!Vet inte riktigt var jag ska börja men ska försöka summera 14 dagar..

Vecokrna handlar ju mest om att  jobba träna motionera aktivera hundar städa laga mat ja och sen hinna med att umgås med familj o vänner.Förra veckan träffa Zebban o jag Marie igen på Rehab,tala om att det gått bra men att det hände en liten olycka på tisdagen när vi gick i löftstad,dem sprang o Z tvärstanna pga en väldigt god luktfläck och E dundra i honom Z la sig ner och jag vart så rädd trodde att nu bröt han sig ropa på honom och han ställde sig upp med 3 ben kom linkades till mig kände o klämde ingen reaktion med det vart koppel på resten utav promenaden för hans del,vart bättre ganska snabbt låångt till bilen typ 3 km.Tränade lite apportering med E går framåt där tycker jag nu har vi kommit till att avlämningarna ska bli bättre egentligen vet jag ju felet jag gjort ska försöka rätta till det   ....Lite lydnad hann vi med oxå Zebban fick vila.Fick hoppa över kursen pga jag jobbaade men men så är det ibland.Inget roligt på jobbet just nu har väl inte varit det dem sista veckorna ja nästan månader har det väl hållt på.Inga vikarier så vi fasst personal får hoppa in o jobba och en del blir beordrade inget som ngn tycker är kul.Torsdagen träffades vi ngra styckna på bruxa för att träna lite Ingela Sussa Ann Adelia kom roligt hade vi allafall...Bra träning med Enzo,Zebban hade simmat på em så han fick vara hemma hos husse.Helgen var det jobbarhelg då gör jag i stort sett bara det,vred fram klockan gjorde vi natten mot söndagen känns i flera dagar efteråt.På söndkvällen gick jag en långis med pojkarna så skönt det är ngt jag saknar när jag jobbar helgen,men vet att dem får sitt utav husse allafall.Sedan var det ny vecka igen,måndagen gick vi runt Å-backarna i stan hade ett ärende så då passa jag på att gå den där vändan mycket nyttigt för dem,hundmöten,fåglar mm,tisdagen ledig sim på fm för Zebban sen kurs på kvällen,hade en ofokuserad Zeb när vi länkade moment han gör dem bra men släpper mig lite för fort,Enzo fick vara med sitta uppbunden en stund sköter sig skapligt,sedan lite kontaktövningar belönade med bollen vilket jag inte ska göra ngt mer inte så iallafall.Har lite svårt att hitta "vår" knapp men men den som söker han finner...Underbar kväll var det tränade i hundvästen hela kvällen och utan vantar det ni islutet på mars och ljust var det ända fram till fikat ca 20.00 toppen.Onsdagen var jobbarkväll igen så det var lite pyssel här hemma med promenad matlagnign mm innan jobbet och vart inringd tidigare oxå.Torsd hade jag bara möte 13-16 men inringd på morgonen så det vart en lång dag 7-16 tur att Cecilia var hemma ....Sen träff på bruxa,Sussa Ann Adelia dök upp,Ingela tyckte vi skulle köra programträning ,Adelia var lite tidigare än mig så hon hade lagt ut plan med konor osv,jag fick startnr 1,värmde upp med koncentrationsövningar.FF jobbar upp sig under ffs gång,ngra ss,stegförflyttningarna är bakåt sämst,vändningar på stället ss,sitt u gång satte sig ej och det berodde på att han var fokuserad på konorna ej på mig,inkallning m stå så bra och mycket bra fart,rutan herregud säger jag bara vilken fart o stopp,dk vid ligg bra inkallning,hoppapp ja här är han taggade tasslag och en snabb tanke vid att göra ngt annat så här gjorde vi om faktiskt,bättre mindre tasslag och tanken att vända om till mig så den vart bra,metallen tror den var bra,vittring super här verkar det som att han kan gå ner i tanken och koncentrera sig på uppgiften,fjärren flytta sig 30 cm fram  får vara nöjd där med tanke på att jag börjat med nya tecken allt som allt är jag nöjd med honom finns att jobba på men inget som är omöjligt.Adelia är såååå bra som TL lugn o sansad talar lugnt så hon får mig lugn oxå,konstigt nog så blir man lite pirrig,vi var ju inte ensamma heller på plan.Adelia o Bianca nästa ut och B är så härlig vilken inkalln och ruta och se henne bara bli mer o mer taggad ju längre programmet går snacka om att hon vet att snart så snart får jag ngt gott ja hon är för go denna dam Adelia oxå ..Jag kommendera dem och jag tycker inte att jag gör det så bra tabbar mig på ngra ställen,sa fel vid ngt tillfälle i FF och det kan jag gräma mig för vill att A ska få lika bra kommendering som hon gav mig.Adelia kommendera Ann sedan jag såg inte så mycket utav deras program för jag behövde ta ut E då,men Sussa sa att det var bra och Ann var nöjd.Sedan var det vanliga tjatter tjatter och lite övningar med E,vart lite småkyligt så jag frös om fingrarna.Gjorde en sitt i gr och en Pl med E,när S sa varsågod till Q så trodde E att han oxå fick gå skithund,andra gången låg han kvar jaja han har mycket kvar att lära.Adelia o Sussa gjorde tandvisning på E sköter sig mycket bra,måste träna mycket på det i coh med att det är så viktigt att dem ska sitta i utgångställning nu för att få full pott där.Hemma framåt 8-tiden frusen och hungrig och nöjd med pojkarna.Fredagmorgon vaknade tidigt starx efter 4 ,låg o vred o vände mig till klockan ringde vid halv 6,pigg hur jag nu kunde vara det men så var det,när jag skulle bädda sängarna så kom jag på att jag hade läxa att göra så jag ställde mig och träna fjärrtecken framför spegeln hmm hur normal är man eller...När jag tala om det för S så skaka han bara på huvudet ska nog tänka mig för vad jag berättar för honom så han inte ringer efter vita bilen...      

 

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards