Alla inlägg under augusti 2007

Av Lotta - 31 augusti 2007 10:48

Idag jobbar jag kväll så skönt att få vara hemma på morgonen.Therese min stora tjej skulle till tandläkarn på em,så då tänkte jag att va bra kan Zebban o ja gå en sväng på stan,sagt o gjort och jag kan bara tala om att han sköter sig bra,nyfiken på det mesta och alla människor som vi mötte trodde han att han skulle få hälsa på men icke sa nicke,ett par st fick räcka tyckte jag.Sen satte vi oss ner på ett glasställe och bara titta på bussar,spårvagnar,gående o cyklister det var precis som att han hade gjort det här flera ggr förut,på tillbaka vägen så gick det bättre att möta folk tittade på mig istället och fick givetvis massor med beröm, sen åkte vi hem och matte var jättestolt.Resten av dagen fick va i vila.

Av Lotta - 30 augusti 2007 17:39

Idag var det bara att gå upp igen ½6,puh var trött ja var.Ut o kissa Zeb sen äta lite, ut en liten promenad.Sen var det full fart tills jag skulle åka gjorde liten sökuppg till Zeb klara den galant.Therese va ju hemma idag,hon är sjuk genomförskyld,men vi sa det att dem kan va själva i sitt rum tills hon vaknar.Vakna vid 10 och då låg dem o sov,skönt att det går bra och Zeb e så duktig hade inte kissat idag heller.Sen har dem varit hos Therese resten av tiden(puss på dig gumman för att du e så duktig).Ska strax gå ut med Jessie en långvända sen tar jag en liten promenad med Zeb lite senare,han sover nu.Har kommit på att jag måste nog ha lite olika belöningsmetoder så han inte bara vill ha godis,jag tycker att det kan va skoj och belöna med lite lek också (tänkte inte på det) eller det kanske jag har gjort fasst inte så mycket.jaja nu vet jag ju om det och ska tänka på det i forsättningen.Längtar till d3en 12:e då ska vi börja på kurs.

Nehej det e dags att dra sig utåt ska nog lägga en liten sökruta åt jESSIE ,sånt tycker hon e kul.

Av Lotta - 29 augusti 2007 17:21

Inatt har vi fått sovit ordentligt,Zebban är bra i magen igen ringde vetten som sa att jag skulle ge honom lite kokt ris o kyckling och det har han fått,och idag har fått vanlig mat och det har gått bra det med.

Imorse var vi och besikta bilen,och Zebban han va med och kolla att det gick rätt till, han är så cool i nya situationer lugn o fin det ända som han tyckte va otäckt det va när slangen till avgasröret släppte och gick upp i taket,men det var också snart glömt.Efter det åkte vi till min älskade Sussa och där träffade vi Azlan,som är lite osäker på valpar men det har gått bra,zeb har stor respekt för honom och det har jag med fasst jag känner honom sen han var valp.Vi fika o tränade lite inkallningar gick bra.

Åkte hem och då sov Zeb i 3tim och jag i 2 känns att man ligger efter i sömn.På em kte Cecilia och jag in o köpte en mobil till henne,hon har ju fyllt år och önskat sig pengar till mobil,gud va hon for med mig på stan.Mammas lilla sockervadd hon eså gullig när hon vill vara det,Therese e också gullig märks att hon börjar bli vuxen (hmhm nåja).På kvällen tog vi det lugnt Stefan gick en promis med Jessie och jag med Zeb,har märkt att han tyr sig mycket till henne när jag går med båda.Gick jättebra gjorde inkallningar o kontaktövnigar,Zebban somna sött efter kvällsmaten. 

Av Lotta - 28 augusti 2007 08:55

När jag satt här o skrev för en liten stund sedan,hörde jag att Zeb vaknade gick och kollade vad han gjorde jo satt o bajsa i vardagsrummet,vet ni vad som kom ut jo en plastpåse + plommonkärna inte bra vilken tid det tog för det att komma ut måste ha funnits i köket i all röra hm Mattes lilla gubbe ska ringa vetten iallfall och höra om jag slka gör ngt specilett eller om han kan äta som vanligt nu.

Av Lotta - 28 augusti 2007 08:06

Mycket har hänt sen jag skrev sist,Fredagen innehöll mest förberedelser till lördagens kalas Stefan va ledig så han och jag va istan en sväng,jag köpte min present till honom som det har varit lite strul med att få tag på.Han köpte sista matvarorna.Sen hem och plocka och styra lite samtidigt som jag sysselsatte Zebban ibland.Lingis o Åsa kom på em så dem körde stolar och bord,det var så varmt och kvalmigt.Grillade file och drack ett par glas rödvin på kvällen (mm gott),i säng tidigt.

Lördagen vaknade Zeb o jag vid 6-tiden tog det lite lugnt väckte dem andra utom Cecilia vid 8,hon fyllde ju år idag min lilla skrutta 14 år stor tjej,vi gick inoch sjöng och hade paket med oss.Hon vart nöjd med paketen.Sen var det bara att sätta fart med allt vädret var inte med oss idag soligt o fint men blåste som f...,så det här med att duka ute var inte att  tänka på då skulle vi få springa efter talrikar och muggar.Therese och Cecilia sattes på att göra sallad till 35 pers dem duktiga när dem väl hjälper till.Ska inte säga nåt annat dem har varit jätteduktiga den här helgen,vi hjälptes åt med det mesta faktiskt sen finns det ju en o annan som smiter till datan emellanåt.Festen vart lyckad god mat och trevliga människor,S vart nog glad för presenterna hoppas jag för dem var fina.Zebban o Jessie va också duktiga dem fick va på sitt rum under tiden vi åt och dem låg o sovså skönt när jag tjuvkika på dem.Sen fick dem va med och Zeb som inte har varit på party förut tyckte det var toppen med alla människor, småbarn ska vi inte pratat om.Jessie hon finner sig i det mesta hon är där maten finns köket alltså hon vet att Mormor kan allt smyga ner en köttbit el två,hmhm.Kvällen vart sen kl 2 gick vi o la oss,tack Mamma o Moster Gugge för att ni diska o plocka undan.

Söndagen:Zeb sov ända till 9 jobbigt att ha fest,skönt att man fick sova lite.Käka frukost plocka undan alla bord o stolar dammsög o torka golv,sen slappa vi hela em så så skönt.

Av Lotta - 28 augusti 2007 07:15

´Zeb har haft dålig mage i natt med det är inte så att det är diarre,ibland vanligt och ibland lite lösare,blanda i lite kokt ris igår kväll.Hade väldigt jobbigt nu tidigt i morse,måste ringa vetten när dem öppnar,han fick bara lite kokt ris nu på morgonen.Nu sover han igen,han verkar inte påverkad annars utav magen.Tur att jag jobbar kväll idag så jaf får vara hemma om han blir sämre.

Av Lotta - 27 augusti 2007 18:30

idag var man  tibax i vardagen,inte riktigt har ju en ny dog att ta hand men han tillhör ju den.Var lite nervös för dem skulle va ensamma hela fm idag för första ggn.När jag kom på fm så låg dem o sov skönt att dem gör det,det har dem gjort alla ggr jag har lämnat dem,det som var lite tråkigt var att Zeb va dålig i magen så han hade gjort några högar,undrar vad han har ätit om ngn bjudit honom på nåt på festen men det borde väl visat sig lite tidigare i så fall.Magen höll sig lugn hela efter middan,det är som det kommer i skov,han är lika glad och lekfull som vanligt,tog febern 38.2.Vi åkte till skogen en sväng på kvällen och gick en liten promenad,fick ett jättebra tillfälle att träna inkallning kom som ett skott massor med beröm förstås.Ganska så trött idag har ju inte fått så mycket sömn inatt och sen jobbat,ska lägga mig tidigt.

Av Lotta - 27 augusti 2007 08:28

Inatt har Zebban varit dålig i magen,men vilken duktig hund man har,han har väckt oss med att stå och gnälla vid altandörren duktigt tycker jag.Typiskt förstås att han skulle bli dålig i magen nu inatt när han sen ska va ensam på fm.

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards