Alla inlägg under juni 2012

Av Lotta - 13 juni 2012 21:34

Ni har säkert redan läst om det på fejjan ni som har mig som vän där..men i måndags drog Enzo o jag iväg på kursavslutning på tema kursen vi gått på under 5 måndagar...Och vi har lärt oss massor under tiden..

Sörsjön var målet idag Linda o Irene var dem som höll i det denna dag.Idag var det upplagt som ett jaktprov ett lättare sådant.Vi fick dela in oss i turordning själva medans dem gick o checka terrängen och hur det skulle läggas upp.E o jag fick nr 4,tog ut honom för en öiten rastning och uppvärmning med lite kontakt osv,hade lite svårt attt fokusera till en början men kom ner på jorden till slut,kan skylla på att det var många visslor o signaler runt omkring..Satte in honom i bilen igen...Tittade på dem 2 ½ som var innan sedan gick jag ner för att ta ut honom och rasta och jobba upp koncentrationen...Körde lite konc övningar,sedan gick vi för att ställa upp vid starten för att Linda skulle kpmma och hämta oss och vi stod nog där ngra minuter och han släppte inte kontaken ngt alls endast när Linda kom o vi skulle gå iväg men då sa jag åt honom,hade honom kopplad fram till 1:a staion som var 2 markeringar,1:a kom han med som ingenting avlämn sisådär,2:a tog han en lov genom publiken men kom till mig och lämnar av skapligt,vidare till nästa okopplad håller nästan ända fram sen spritter det till i benen o far fram ngra meter men vänder om när jag säger åt honom att komma.2:a station sökarbete sätter honom ner och och gör påvis att det är sök som gäller och säger sök,far ut och hämtar hem den 1 :a mycket bra arbetar på bra med 2 och 3:e funderar snabbt där om jag ska forsätta med en 4:a men vågar mig på det och visst alla avlämningar inte bra men det som glädjer mig är att han kommer med dem med glädje till mig rakt upp i ansiktet och släpper den för att att pussas fick ändå ngn el ngra som var bra,ngn gång börjar han att äta grås där ute jag grymtar och säger utosök och han forsätter o kommer in,ni förstår nog min glädje som jag fick hålla inom mig när han gör som han gör  han har aldrig gjort som han gjorde denna kväll visade inget att han skulle ut o leka istället för att komma in med dem och han lyssnade på mig hela tiden.3:e o sista staion på land var ett linjetag som han gjorde kanon jag gick ifrån detta som i ett rus skulle velat bara hoppa av glädje men höll mig,även om han inte gjorde allt perfekt så glänste han i mina ögon det är så här jag vill att han ska göra visst mer lydnad och mer pet i avlämningarna så skulle allt vara perfekt men så långt vi kommit bara på denna tid känner jag...så nöjd så nöjd.2 hundar kvar att jobba skogen sedan lite fika och sedan nästa staion  som var vatten markeringar,var väl inte det trevligaste stället att gå i vattnet för dem men jag hade tron att han skulle gå ifrö att han skötte sig såå bra när vi tränade på det på söndagen hemma.Iren kasta och visst slängde han sig i men dummin hamnade brevid en näckrosknopp som han tog sikte på o sedan vände om Irene kasta en ny och den var inga problem med att hämta mer än att han lattja lite i brynet med den först,sedan säger Linda åt mig att gå upp lite längre i kanten och skicka honom som på ett linjetag vad gör joo går i vattnet och simmar ut och hämtar den och kommer in o lämnar av fiiiint...Hihi jag var som iett lyckorus sååå stolt över honom över oss han o jag jobba ihop     ...........Har varit mycket bra tematräningar jag lärt mig mycket visst hade lite i bakhuvudet sedan jag gått ngt liknande med Zeb för ngra år sedan,men det behöver friskas upp...Nu har jag tron på oss att vi kan E o jag och visst har jag vetat att han kan egentligen det är ju bara att jag ska göra rätt oxå...  

Sedan har vi haft ngn sorts magsjuka här på hundarna Zebban börja i lördags,vilket jag trodde var att han kastat i sig ben på fredagen,men det måste varit ngt annat för tisdagmorgon så satte E i gång...som dem skitit båda 2...men inget hängiga utan lika glada som annars,nu har dem gått på sträng diet,så Z börjat få ris o foder lite bara o ofta,E har idag på em fått ris o koktkycklingfile ett par ggr under em/kväll och än så länge har det hållit sig.Hoppas på en helnatts sömn i natt för det tar på krafterna att vakna flera ggr per natt...Nu tar jag paus igen från bloggandet för nu har vi student så de e lite pyssel inför det...Hoppas ni får det gott......................

Av Lotta - 10 juni 2012 22:09

gör allt här hos mig som tur är.Har ju börjat på ett nytt schema med att jobba raka veckor som vi kallr det inom vården alltså inga kvällar o helger bara månd till fred..många ler och tror att jag är glad över det men men jag vet inte om jag trivs med det hoppas hoppas att allt återgår till det gamla efter sommaren,har man jobbat obekväma tider sedan 1986 så tar det nog ett tag innan jag vänjer mig om jag ens gör det.Jag ska inte gnälla mer om det det finns dem som har det värre,men man är sig själv närmst   

Förra veckans måndag så var vi på appkurs E och jag igen nu var vi i Söderköping,repetion stod på schemat...Och jag hade inte en aning om hur upplägget var.Men Linda Irene Ywonne ville se hur långt vi kommit,så dem hade lagt ett sök m 3 dummisar,sedan ett par markeringar och ett par linjetag.Vi började med lite fotövningar,inkallningar och stopsignaler eller jag värmde upp med det så att säga.Enzo jag fick börja jag tänkte som så att det här ska bli kul att se hur det går hade inga stora förväntningar,men som jag bedrog mig,skicka honom på söket han hämta den 1:a och avlämningen kommer jag inte ihåg men ngra var ganska bra ngra var urusla,men han kom in med den och den 2:a tog han en repa med men ändra sig o kom med,den 3:e var svår för honom men hitta den till slut och kom in med den oxå,sedan markeringar var inga problem med mer en ngn avlämn,linjetaget var lite klurigt så fick skicka om och lite närmre då gick det bra.Avslutade på topp så att säga en matte som var otroligt glad o nöjd.Lite slip på avlämningar och utökat sök så ska nog detta funka oxå.Imorgon har vi avslutning i Sörsjön då ska vi köra som ett jaktprov det ska bli kul att se hur han håller ihop och hur vi samarbetar med varann.Nationaldagen var vi FF kurs hos Ingela en otroligt givande o spännande förm,mycket AHA upplevelser,vi fick torrgå,även agera hund och även ha en människohund det var oxå en upplevelse men mycket lärorikt.Sedan fika med rabarberpaj som Lorna gjort himla smaskens.Tog ut pojkarna på rastning,lämna Zebban kvar  och tog ut E för lite drillning,han snappar upp nya saker bra men har lite svårt att hålla koncentrationen så här gäller det att jobba upp den.Gick därefter supertaggade Z,ja ni säg inte vad den hunden vill han har sådan vilja att jobba ibland skrattar jag åt honom för att han är så knasig.Skillnad på hundar har jag en som jag får verkligen motivera till att jobba och inte bara lufsa omkring och en som skulle kunna jobba hur mycket som helst,nu menar jag inte att E inte vill jobba sååå bara att jag får agera olika på dem.Torsdag inte mycket ja lite sökträning och städning här hemma och jobba då förstås,sover lite oroligt på nätterna har ju Cecila som är ute på studentvecka nu kan tala om att hon kommer vara ett vrak den 16:e om hon ska köra den här takten.Fredagen en lite stressad dag jobba först till 12,sedan hem för att svira om och in till staden för att gå på Therese sjuksköterskeexamen på flygeln,dem var så fina och det föll allt en liten tår  när jag såg henne gå in i flygeln mitt hjärta så glad så stolt över henne vet hur hon har kämpat givit upp kommit tillbaka så hon är väl värd denna examen och endast en omtenta på 6 terminer ska inte säga att hon har mitt läshuvud för det har hon inte har absolut inte den karatären att sitta hemma o plugga så som hon har gjort herregud iblnd såg man henne bara till mattillfällen annanrs instängd på sitt rum ,även åkt in på lov osv så en en gång jag är mycket stolt över henne.Vi avslutade examen med att gå och äta på Crownvell mycket mysigt och trevligt hade vi,min mamma hade varit där innan och dukat och satt upp blommor osv så när vi kom stod det champagne på kylning hon är helt otorlog min kära mamma   .....Denna helg då lördagen vart inte mycket med en sväng in till stan för att shoppa lite Zebban risig i magen troligtvis för mycket ben han har ju en förmåga att sno Es oxå men nu är den lugnare även den inte är helt ok fått lite ris o kyckling nu på em.Söndagen sovit dåligt  under natten Cecilas ute o Z mage.Enzo o jag tog en ensám promenad la ett sök måste säga att han växer den pojken utav 10 hämt så 8 bra tom sitta och avlämna i hand idag.Sedan hem för att plantera lite blommor,göra paj till emfikat sedan iväg till sjön med E för att kolla av vad han gör där,och han skötte sig kanon,först fick han doppa sig och leka lite vid kanten,sen tog jag upp en dummi o kasta iväg lite tveksamt först när han känner att botten försvinner men ger sig iväg ut efter den och kommer in med den som ett skott yeepppiii sa jag,sedan lite mer ordning på torpet sitt stanna kvar jag kasta han satt still inte ett ryck i honom sedan kommendera jag app o han kastar sig o ut efter den som ingeting och lika snabbt in 1 :a droppa han o skaka men skicka honom på 2 till och fick ngn bra o ngn halvbra så jag sjukt nöjd vid vattnet med honom o att stadagn satt tycker jag var toppen,vi avlsutatde med vanlig lek vid kanten så det inte blir för mycket kastande här inte vill inte ha en Mr Z till.Neeej nu måste jag sova om jag ska orka med morgondagen utb på fm ska få ngn legitimation så jag kan fixa fakturor på jobbet Ha nu en bra vecka för jag kommer nog inte blogga ngt denna vecka kurs 2 ggr sedan har jag student på fredag...puuuh ska bli skönt när det är Lördag igen....

     

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards