Alla inlägg under juni 2014

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00

 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen   

Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag.Problemen hade jag vid fjärren sluta att lyssna där,vi gjorde programträning hos Ingela och han gör samma då jaja inget jag skulle hinna med att fixa innan tävling och jag är lite rädd för att styra och ställa precis innan tävling så det fick gå som det går tänkte jag.

Så kom dagen när vår tävling var dags,jag var inte nervös konstigt nog men det är nog att jag känner mig så säker på Zeb nu för tiden ja inte att han gör 10 moment eller så bara att jag har den känslan och jag tror attt det kan vara att vi har tävlat ngra ggr nu.Adelia var TL och Classon domare Carina H sekr.Adelia alltid lugnt    som TL så jag kände mig trygg när jag gick in på plan.Värmde upp som jag brukar med kontaktövningar lite FF och en fjärr som funka 100.

Känslan jag har när Zeb och jag är på plan är kanoners visst vi gör våra fel här och där men det är han och jag   ....Sen störde domarn mig med att prata med mig på plan och det tycker jag inte är ok faktiskt visst att han sa att det var synd på ett moment men men,TL är den som ska hålla låda så är det.Målet med tävlingen var att vi skulle ha kul ihop och att se om han höll ihop och givetvis ingen nolla med oss ut på plan,men man kan inte få allt!!! Jag var så nöjd när vi gick av plan fasst jag hade dragit med oss 2 nollor,fjärr och dirrapporteringen tog mittenappen.Egentligen skulle vi haft en nolla till men fick poäng på Z-rutan fast jag gick åt fel håll   ...

Här kommer poängen på alla moment.

Sitt i gr : 10

Plats : 10

FF : 6,5

Z-ruta : 8,5

Ink : 6,5

Rutan : 7

Dirrapp : 0

Hopp : 8,5

Vittring : 9

Fjärr : 0

Vi har mycket att träna på FF är katasrof visst att han har kontakt men det räcker inte vara följsam är bra oxå.Steg på inkall,rutan hade han svårt att hitta först,och dirren tog han mittenappen,fjärren missar skiften.Jaja vi kommer igen jag att det inte är helt omöjligt att få till en tävling med inga nollor.Han är min bästaste Zeb

   


Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards