Alla inlägg under november 2011

Av Lotta - 28 november 2011 15:21

  ÅHH JA GLÖMMER ALDRIG DEN MORGONEN NÄR LINDA RINGDE MIG OCH SA ATT DET SATT IGÅNG...FULL SNÖSTORM OCH JAG JOBBADE ÅNGRAR INTE EN SEKUND MED DENNA KILLE HELT UNDERBAR ÄR HAN OCH JAG HOPPAS ATT VI FÅR MÅNGA ROLIGA ÅR TILLSAMMANS!!!!!

Av Lotta - 17 november 2011 17:45

Ingen bra start på morgonen,Stefan ställde inte klockan när han kom hem inatt för han tänkte ta lite sovmorgon...och bara därför vakna vi 6.30...skulle lämna Zeb på Norsholm 7.45...vart snabba ryck...Husse ut med Z medans E fick mat för Z fick inte äta fall dem skulle röntga honom.Slängde i mig frukost o kaffe förstås.Lämnade Z,sen åkte jag och gick med E han är en helt en annan hund att gå själv med sååå härlig,bara för att trösta mig själv så åkte jag o köpte mig en jacka hihi röd o fin vart det i år.Hem vid 10.30,lååång väntan tog mig inte för så mycket direkt,Enzo sov som en gris hmm kunde väl varit lite i empati med mig...

Vid halv 2 ringde telefon vett Arne mycket sympatisk person tycker jag...Ingen Artros o klumpen släppte lite sen kom allt då då och jag tycker det är så jobbig när dem tar det på telefon hinner liksom inte tänka så mycket,men fann mig lite iallfall.Kort version blir iallafall att han hade en ledinflammation i bogen på båda sidor vänster mer än höger (kan ha fatta fel),näär han var valp så knäppte det om honom ibland och jag tog det med Christer som röntga honom vid 1-årsålder,och han sa att han var överrörlig,vilket Arne oxå konstatera att han har öppna leder kalla han det,och han antagligen har han gjort ngt för en tid sedan som gjort ont,vilket i sig gjort att han inte kunnat ta ut stegen,i och med att det är på båda sidor så märks ingen hälta direkt,därför detta trippande el vad man ska kalla det,och med korta steg försvinner musklerna,en annan då som alltid anklagar sig själv tänkte ju att han inte fått sin motion men Marie lugna mig att det har absolut inte med det att göra...Så han fick medicin mot inflammation och värk som han ska äta i 14 dagar,sedan börjar jobbet med att bygga nya muskler antingen sim eller band ska till Marie om 14 d för att se vilket som funkar bäst på honom....En rolig sak som hände när jag skulle hämta honom...Zeb har ju alltid varit ganska tyst utav sig,men sedan E kom in i vår familj så har ju konkuransen ökat i fråga om mig,så ibland när jag tränat E o Z suttit uppbunden har han ylskällt...Och när jag står där i v-rummet och pratar med Stefan om allt mellan himmel o jord så skratta jag väl till så la vi på.Och efter ngra minuter så hör jag bara ngn som ylskäller o en gång till då frågar ja henne i reception om det är Zeb,jo de e de nog sa hon, han har varit tyst förut men han har nog hört dig...blev lite varm i hjärtat när jag hörde honom då e han pigg iallafall,och när jag kommer in i rummet så hoppar han upp på mig och pussar mig,han som aldrgi pussas annars mer än när han är hungrig...Plutten som han saknat sin matte och vart glad att se henne igen   

Jodå dem hade sagt att han ska bara ha små portioner med mat idag och bara kissvända i och med att han fått lugnande osv..Och han kommer nog att somna tungt nät ni kommer hem o att jag skulle se till att lägga över en filt så han inte vart kall...HMMM nu kan jag väl som sagt tala om att han tänkte då inte somna förräns han fått en hel portion med mat och det tog ju ngra timmar sen ni slog han ihop som ett korthus och sov fick väcka honom för att nattkissa...En ganska bra dag ändå trots vettbesök o allt....Tack alla för ert stöd     slänger in ett kort från en spårdag med Sussa...  

Av Lotta - 15 november 2011 22:45

på många sätt...Tisdagen jobba ja sluta vid 12..skönt hinner lite mer på em.Sedan var det kursdags...hade ingen lust att åka egentligen...men som vanligt så känns det bra när man väl är där och alla kommer...Gillar mitt lydnadsgäng starkt   ....

Idag började jag med Enzo kontaktövningar,klockan körde vi fick hjälp med att träna in stanna o ligg utan att sätta sig innan utan att lägga sig direkt..Och jag blir så glad han är duktig min lilla pojke mer än jag tror kan han plutten...Hm sen är det ju det där att komma ihåg hur man tränar in momenten jag har glömt iallafall låter kanske dumt men så är det hihi nu fick jag ju lite påminnelse om hur man gör...Zebban fick FF ett tävling och ett tränings...Ann kommendera oss...1:a koncenterad första delen sen tappa han lite,2:a mycket bättre koncentrerad till tusen min plutt...Sen lite länkning inkallning,rutan metallapp,farten skulle ja vilja ha högre,men glad för läggande på 1:a inget dk,rutan super i mina ögon hamnar ganska mycket på högerkant men ca 30 cm till godo,inkallningen jag glad att han stannar vid mig.In på fika Adelia hade 1:a pris fika varm smörgåstårta mycket gott och vamrt inne i stugan en mysig timma drog oss hemåt vid 21.00-tiden..Efterhand mycket glad att jag åkte på kurs det vet jag ju...  

Av Lotta - 14 november 2011 19:00

är inte på humör känner att jag inte varit det på länge orkar bara inte helt enkelt...tycker att allt e skit...tycker det e så tråkigt att känna så och framförallt att skriva det i bloggen men jag har inget annat att skriva tyvärr...

Det där var i lördags känns väl lite bättre idag...Men liksom ja kommer inte igång ordetligt med ngt...Kursade hos I i tisdags,hade ingen motivation att åka efter att ha varit hos Marie med Zeb på em...Jag skulle inte måla fan på väggen sa hon o de måste jag tro på så länge jag inte vet ngt annat..Allt e ju så konstigt..JAG själv tycker att har man ont ngn stans så märks det mer,han springer som en galning  när han får,och är mer än gärna med på promenaderna tar kontakt och vill jobba gör ngt matte med mig...min plutt blir så ledsen när ja tänker på det...men känns ändå skönt att jag satt igång detta,skulle aldrig förlåta mig om det sedan var ngt och jag inte gjort ngt.Fick inte med oss så mycket restriktioner mer än att om jag ser att det blir att han får ont o så så skulle jag höra av mig tidigare än torsdag,då ska han in på en stor undersökning med Vetten...Söndagen var jag iväg med Enzo på utställing i Mjölby inoff...Tanken var att jag skulle ställa själv men sån mes jag är drog mig ur i sista sekund...hihi Som tur var var ju Linda med och hon tog honom hon gör det så bra får honom att springa och stå fint hela tiden.En lång dag vart det och jag är så glad i honom han sköter sig kanon lite på i början med allt folk o hundar men kommer ner på jorden ganska fort och kan koppla av med allt omkring sig låg på sin filt medans jag fika hihi för de trodde ni väl inte att jag hoppa över...Han vart BIR och BIG 3:a kritiken löd:Maskulin bra propotioner i kroppen,maskulint huvud en aning djupt liggande ögon,elegant överlinje välvinklad och välgående (sedan kommer det lite roliga i den) huvud mer utvecklad än kropp hahaha jo som utseende mässigt förstår jag ju att det står för men man kan ju tolka den på olika sett han vet absolut inte om att han har den kroppen han har storleksmässigt alltså även fasst det har blivit mycket bättre...Riktigt nöjd med   Han e ju min Enzo även om vi åkt ut med svansen mellan benen...ja vet ju att det är olika från domare till domare bara kul att få en bra kritik...Linda hon frågar alltid så snällt du blir inte ledsen då om det går dåligt skulle aldrig klandra henne för det för jag vet hur duktig hon är med detta så det i så fall beror på domaren vad den tycker helt enkelt.Ja de e lite va vi styrt med dem närmsta dagrna...Åkte hemåt lite efter 1-tiden så det vart ju inte så sent men trötta var vi...Hann lagom hem till farsdagsmiddagen som var älgstek,svampsås,hemgjord klyftpot,sallad och ett glas rött...smaka mumma efter denna dag...Nu är det ny vecka o nya tag med jobb hundkurs och ev tävling på söndag.,,vi får se vart det slutar.Ha de gott....

Av Lotta - 6 november 2011 07:20

men har liksom inte haft motviationen att blogga ska gör aett försök idag tänkte...

Dagarna rullar på som vanligt...hundarna och jag gör olika aktiviteter går långpromenader,kursar med bästa gänget,tränara både lydnad apportering,spårar 2 ggr har vi hunnit med oxå.Häromdagen gick jag en promenad runt Åbackarna med dem,dem sköter sig bra drar lite i kopplet men det fick jag ordning på,Enzo lite rädd för en stillastående barnvagn och ett par elskåp,men fåglar i vattnet och broar de var ingeting..jaja han är ju i den åldern nu..har inte så mycket att förtälja så ni får ha till godo med ngra bilder....       

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards