Alla inlägg under oktober 2009

Av Lotta - 31 oktober 2009 19:55

har det varit idag,jobbat först sen hem och ätit "julmat" som Cecila söger oh så gott de var ochn mätta o belåtna vart vi.

Trötta ska vi inte prata om slutade med att Jag sov i soffan och Stefan som skulle titta på fotboll satt o sov o i fåtöljen....mmm en syn skulle jag vilja säga....nej nu blir det lite TV lite snacks åker väl fram också kan jag tänka...Ha en bra kväll:)

Av Lotta - 30 oktober 2009 17:33

sitter o tänker tibax lite,,,,,lite bilder från Ingeladagen i sommras,så kul vi hade och trevligt.Tur med vädret med precis lagom...sol o värme...                 

Av Lotta - 29 oktober 2009 12:56

Imorse tog jag hundarna och åkte till skogen ville bara gå o strosa,men kunde inte låta bli att sticka ner en dummis i bakfickan.Härligt väder med frost och lite sol....hundarna bara älskar när vi kommer fram till Löfstad Jessie har nog många bra minnen därifrån,vi har ju gått där i många år hon o jag....Släppte dem lösa så dem fick springa och ingen har sååå mycket spring i benen som Zeb ja Jessie hade det förr men inte längre,nu går hon inte många meter från Matte utan hon strosar runt mig oftast.När vi kom upp i skogen så lyckades jag att gömma dummisen utan att Zeb såg det,Jessie såg men hon tar inget utan lov.Gjorde lite kontaktövningar med Z först,sen skicka jag honom på Dummisen han hämtar och kommer tibax,ja vet inte vad som hänt men jag e så glad, för det vi tragglat med det i ngra månader...ja om inte ngt år kanske.Forsätter ngra till med Z sen blir han uppbunden och det är Js tur och hon sticker iväg så pigg och hon hämtar flera ggr även bollen har jag lagt ut nu,lägger ut dummis o boll till Z också binder upp J och Z får gå fot,han knallar inte nu heller utan hämtar båda sakerna och kommer in med.Nöjd o belåten vänder vi om och går till bilen.Resten utav dagen blir lugn,möte på em på jobbet,sen ska vi på konsert som kommun bjuder sin anställda på ska bli kul,klä upp sig och tjattra lite med tjejerna ta ngt glas vin....snittar får vi visst i pausen....Ha en bra dag alla krrrraaaaaaaaaaamm 

Av Lotta - 27 oktober 2009 21:30

dags för kurs igen då näst sista gången,kände mig lite sisådär att åka motivationen tryter....men vet ju att när jag kommer fram så kommer den smygande.Alltid kul att träffa tjejerna och Zebban e ofast på topp när vi e där.

Ruggigt ute tur att jag tog tjocktröjan bbrr va kallt de var...Vi började med att ngn skulle gå precis bakom mig och kommendera LF svängar och halter,Ingela körde oss första gick jättebra snegalde inte ens på henne,senare körde Carina o jag gick ganska bra då också,förutom att jag svänger om alldeles för fort vid höger halt/marsch hur ska han kunna va med på det och varför faller jag tibax för??? jaja bara att träna o träna.

Jag fick en uppgift utav Ingela innan kvällens slut skulle jag ha en plan på hur jag ska ändra mig mentalt på tävlingarna,hur tänkte jag innan jag gick in på plan,hur tänker jag på plan när vi tävlar,,,,ja kan tala om att inte har jag tänkt så mycket positiva tankar sista tävlingarna.Varför kan man då undra för jag tycker att det är kul men i det stora hela e nog mina nerver som inte klarar detta.Jag hade allafall en tanke innan vi åkte hem och den tänker jag många ggr om dagen nu och så ska jag göra varje dag till nästa tävling även under träningarna.För jag vet hur mycket jag förändras mentalt på tävling frän träning.

Forsättning på kursen sen gjorde vi länkning ligg inkallning stå vilket fungerar utmärkt...hade kommit på en övning hemma hur jag ska göra för att få bort nosandet vid stå,testade den här och den fungerade jättebra,så den ska vi göra många ggr.Inngela tittade på vårt hopp och apport och det är ju inte mycket att säga om det heller han gör det bra jättebra skulle jag vilja säga och det vet vi ju om,om man tittar på dem betygen sååå.Fika paus lite varmt kaffe i magen behövde vi nu och sen lite prat om allt mellan himmel o jord...Avslutningsvis gjorde vi sitt i grupp,en PL som jag var synlig och en dold,den dolda fungerade inte sååå bra idag men han ställde sig bara upp gick inte fram till ngn annan hund iallafall.Nöjd med dagens träning,funderar på om jag ska anmäla till en tävling till motala men de stod fel så det vart inget för jag jobba den helgen som de var.Har en annan på lut i december vi får se.Glad

Av Lotta - 26 oktober 2009 12:56

       idag när jag gick ifrån tandläkarn,har nog aldrig varit det förut....BARA en lagning som spruckit lite och ska lagas så det inte blir ngt utav det....Hur kan man vara glad för det men det är jagGlad

Jaja nog om det,när jag kom hem så tog jag träningsväskan med dummi i och Zebban och gick ut till skogen,stadga stod på programmet både i lydnad och apportering tänkte jag,gick ut med en stig satte honom att stanna kvar la ut 2 dummisar han satt kvar belönad förstås,gick vidare gjorde om samma sak 2ggr till alltså sitt stanna kvar 3 ggr sammanlagt och han satt kvar alla ggr utan att ens lyfta på baken el ens ett försök att knalla.Ut på allmänningen och de e ju här de brukar bli problem med koncentrationen,men gjorde koncentrationsövningar också och han var med hela tiden inget knallande upp till skogen,gjorde läggande och ligga kvar och sen varsågod kom,även att stå kvar när jag går runt honom och fram o tibax,kom på nu att jag glömde en övning jag tänkt ut i huvudet med det här luktandet han har börjat med på tävling 2ggr,får vi pröva i morgon.Apportering med appen fungerade utmärkt förutom att matte klanta sig och höll den för nära så han slog i nosenRynkar på näsan va ju inte så bra men vi gjorde om och han tog den som vanligt....Mattes gulleplutt han var riktigt duktig idag och jag vet ju det att han kan e nog därför man blir så besviken när det inte går bra på tävlingarna.Får glädjas åt alla andras bra resultat i helgen och det har jag inget emot att få göra va e de nu de heter DELAD GLÄDJE ÄR VÄL DUBBEL GLÄDJE......

Sen dem där dummisarna jag lagt ut på vägen skulle ju plockas hem också,har honom lös vid sidan han e kvar hela tiden,sätter honom ner och säger apport sticker ut o hämtar o kommer in med den jippi säger jag bara och med viftande svans,går vidare den jag la ut i mitten var en kanindummi såg på honom att han kände den gott o väl men vi går förbi den och istället ska vi hämta dem jag la ut först,på varsin sida om stigen la jag dem i högt gräs,sköter sig utmärkt hämtar hem dem som ingenting vänder om o kommer med dem,inget larv med att springa förbi och byta el ngt.Vänder om o går tibax på stigen till kaninen,han går hela tiden hos hämtar hem den bra,gör en övning till bara för att kaninen e verkligen en riktig goding,kastar den på stigen har kastat en annan bakom mig,vänder om och ska den först och han gör det, inget knall mot ninen utan hem med den och sen fot igen,sen hämta ninen och in med den ocksåGlad.Vet inte vad som hänt men idag skötte han sig SUPER med apportering/dummi inget tjafs utan bara hämta o sen in med dem knallade inte en gång vet inte om det hänt ngn gång förut när vi tränat,så glad för det känns lite bättre iallafall,bra hos tandläkarn och en jättebra stadga träning nu kan jag åka o jobba utan att grubbla på det och sen veta att han sover gott efter detta.Ni ska veta ni som läser min blogg även om jag är så besviken på honom efter våra sista tävlingar så skulle jag inte vilja byta ut honom mot ngt annat i hela världen även fast jag hotat med BLOCKET,men det hoppas jag att ni förstår och har humor till...Nejhej ni nu ska jag fika med min yngsta lilla dotter Cecilia sen blir det kneget i ngra timmar.Ha en bra em/kväll allihopaFlörttro inte att ni slipper mig ännu där ute jag brukar inte ge upp i första taget även om det kan var nära många ggr....Sussa vet vad jag kämpat med Jessie och idag e hon min GULDHUND ujuj vad jag lärt mig utav henne....

Av Lotta - 25 oktober 2009 07:50

Kändes ganska bra när vi kom fram till Viken,fröken var inne på plan och gick sitt program såg jättefint ut 1:a och ett 1.apris grattis till demGlad.Samlingen var kl 11,så vi hann och anmäla oss gå en sväng med hundarna och även ta en fika lite besviken att det inte fanns korv....Dags för lottning vi var 4 st i ettan tror vi var det i 2:an o 3:an också,jag drog nr 1 har väl aldrig hänt i den historien.

Väl platsen märker direkt när vi går in att han drar näsan runt omkring sig att jag inte finns,sätter honom fot säger åt honom i örat att skärpa sig,kopplar loss och lägger ner honom ligger ganska bra, sniffar lite i luften men ligger ändå.Sen in i bilen en stund medans 3:orna kör och matte tog en fika till,Sussa var på lite dåligt humör när hon går in med KIng strulat ngt med rutan innan,FF var väl deras sämsta,men sen släppte det och poängen ramlade in såg bra ut vilket slutade med 1:a pris och LP3 och högst upp på prispallen igen grattis till dem ocksåGlad.

Ut med Zebban när det var ngt ekipage kvar i 2:an värmde upp med kontakt o koncentrationsövningar,beter sig likadant igen svårt att få honom koncentrerad alltså,in på plan var inte så nervös ändå känner istället frustation över fingret han ger mig,så fort vi kommer in på plan.Här kommer våra betyg iallafall::::::mina egna ord är understrukna...

PL:10 p,här börjar han direkt vid uppställningen att sniffa o glo åt ett annat håll,när jag tar av kopplet så mumlar jag skärpt dig,han lägger sig ner i allafll och ligger bra.

Tandv:10p

LF:7p tempo sättande,släpper pos,tappar kontakt direkt vid starten kommer igen ngt bättre på slutet.

Läggande:5p kraftigt DK, ej kontakt vid start även fast han tittar på mig först,så bara för att få poäng så gör jag ett kraftigt DK,han lägger sig ner då och DET VET jag att han inte gjort om jag inte gjort DK.

Inkallning:9p tempo,jag själv tycker att sträckan var kort och vet att han får dåligt tempo då...

Ståendet:0p lämnar sin plats,Har kontakt,ser i ögonvrån att han tvärnitar när jag kommenderar stå YES tänkte jag men hör ett sus i publiken när jag vänder om så står han o luktar i gräset förbbb hund...

Apport:10p

Hopp:9,5p långsamt ner,vet faktiskt det menas med det hoppet eller vadå????

Helhet:8p

Summa:142p och ett 2:apris och 3:a utav 4st,men inte känns det kul att stå på pallen med detta resultat,konstigt förresten vår första tävling var också i VIken  då kom 3:a också fast med ett 3:epris.

I mina tankar så hade det räckt med en 6:a på ställandet för att få ett 1:apris,,,,

E faktiskt väldigt trött på detta nu vet inte vad jag ska göra åt det heller för att få det att fungera på tävling,träna mycket eller träna mindre??????

Ngt jag glädjs åt är Lornas debut med sin flat Bonanza,de jag såg ssåg jättefint ut,var ju som sagt lite tjurig just efter vårt program och jag tycker att det är så kul att du fick ett 1:apris och vilka fina poäng 170,5 tror jag de över 170 iallafall,och högst upp på pallen de du såååå värd Lorna GRATTIS GRATTIS igen.Och alla andra som var där så kul att vi är ett glatt och stöttande gäng tur det annars hade jag inte forsatt med dettaFlörtNu har vi bara en tävling kvar denna höst/vinter sen tar vi vintervila med långa sköna promenader ev lite träning vi får se....

Hoppas mina mål för detta år går ihop sig annars spricker nästa års mål redan i år,men men ska de skita sig ska de väl det ordentligt...........

Av Lotta - 23 oktober 2009 16:15

Japp 3 dagar utan att blogga ja man hinner inte alltid göra det rolig eller orkar heller föresten....

Onsdagen jobbade jag sen flatmöte på kvällen sent vart de som vanligt,för de e ju inte bara att gå o lägga sig när man kommer hem de e ju lite att styra med.Ska bli skönt när jag slipper det åtagandet,passade inte mig ett dugg och så känner jag mig sååå okunnig jag vet inte hur en utställning fungerar tex alla förkortningar är bara ett problem. ett jaktprov jo visst vet vad det är meeen, får stå ut till februari.Finns säkert folk som tänker undrar varför hon tog uppdraget men men testar man inte så får man heller aldrig vet ngt heller,nu vet jag och kommer aldrig mer sitta med i ngn styrelse har alltså inget emot ngn i styrlesen är väl bäst att tala om också för man vet ju inte VEM som läser detta.Nog om det...

Träning vart det ju ingen då i onsdags,men i torsdags tog jag med båda hundarna till skogen fick springa av sig sen gick vi en prom i skogen härligt så här i höstmörkret faktiskt ,vi hade lampor i skogen förstås,började med Jessie Zebban fick sitta passiv vilket han gör j'ätte bra sitter o tittar bara går fram o belönar ngra ggr.Zebbans tur koncentration i börejan,sen kör vi igång med LF, ändå lite okoncentrerad tycker jag kör bara vändingar så han får tänka mycket bättre senare när jag gör ett kort LF,Läggande bra kontakt tycker han går bra vid sidan lägger sig bra avlsutar där går alltså inte ifrån honom,inkallning väntar en stund innnan jag kallar in kommer med bra fart o ing bra,ståendet här märker jag en uppladdning kan de vara så att efter inkallning ska jag inte klappa om honom räcker nog med en klapp bara eller ord,gick mycket sämre iallafall i framföringen till stå iallafall gjorde om vilket vart bättre.sen gjorde vi lite andra saker som att träna balansen på en klätterställning leta dummis i en klätterställning skötte sig jättebra.Ngt som var positivt idag också var att jag kom ihåg sammanhållningen mellan momenten,flyttade på honom mellan varje mom och han höll kontakten bra.ohhh hoppas jag kan tänka på det på lördag,men faktiskt har jag inga negativa tankar om lördag,vi går väl in och kör ett pass bara och sen e de ngn som står o säger vad vi ska göra SKA tänka att det är Ingela el Sussan som e på plan med mig.....Knäppt va men ja e de ibland och jag mår j-ligt bra ska jag tala om.Idag fredag har vi jobbat också mycket har de varit den här veckan men nu e de äntligen fredag,och nu blir det lite lugnare 1v.Idag har vi gått i skogen o bara lullat,jag kastade dummisen ngra ggr,han kommer med den till mig nu med viftande svans o vill lämna den till mig,bara rätt som de e gör han det,är det en polett som trillat ner eller ngt annat jaja de lär jag väl märka;).Nu sitter jag i soffan och slappar hundarna ligger utslagna vid mina fötter härlig härligt.Ha en bra helg alla o lycka till ni som ska tävla,kommer säkert en uppis imorgonkväll kanske...

Av Lotta - 20 oktober 2009 21:57

så idag va de kursdags igen,tråkigt väder regnade jag som bett till vädergudarna om sol o värme e kanske rätt årstid men man kan väl allafall få önskaSkrattande

Började med sitt i grupp,ska först tala om idag hade vi en stor publik ca 180 st och dem vrålade o hejade på oss ett bra tag men sen vart de paus fick visst i sig lite mat så sen orkade dem inte heja så mycket mer.

Tibax till sitt i grupp,han sitter så fint och ser ut som han undrar jaha hur länge ska vi bara sitta här då,går fram o belönar och går ifrån igen sitter kvar hela tiden.

PL:Låg i 4 min jag stod bakom planket,fick gå och korra honom en 1g hade lagt sig rakt ska ligga på skinkan,annars ligger han bra lite fladdrig med huvudet men var nog lite nervös in för all publik som sagt...

Sen så dela vi upp oss beroende på var vi e,vi körde lite 2:ans moment rutan och fjärr,fjärren riktigt nöjd med rutan,idag hade han bra fart ut kanske fattat att de gäller att ha fart här hoppas det.Sen så kommenderade jag Ann i länkning,sen hon oss ligg ink stå lite fixerade vid rutan men släppte snart:)

Fröken tittade på vår ruta och tyckte de såg bra ut och att vi ska forsätta som vi gjort,testade utan boll 1g fick dirigera honom in  men han gick in rätt iallafall.Fika paus så klart var tvugna o få i oss ngt varmt börja bli lite ruggit o dimmigt.Efter dte så ville fröken se en varsin FF med oss LF för oss givetvis vi e ju bara i ettan ännu

och han kändes jättebra va med nästan hela tiden släppte vid ngn helt om tror jag de var och även när vi gick mot gruppen som stod o titta när det kom ngt morr,Matte som gör felen  förstås vem trodde ngt annat och jag ska bättra mig.Hade den där känslan när gick LF ikväll hoppas den infinner sig på lördag,,,,nej nu e de läggdags upp o jobba imorgon ..............zzzzzzzzzzzzz

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards