Alla inlägg under juli 2010

Av Lotta - 30 juli 2010 19:08

var vi på igår,i hällande regn hela eftermiddagen....tur de var varmt så att säga fy för att gått omkring o huttrat också.....ngra upphåll var det men korta...håller med Loorna hundidiot mpste man vara för att göra ngt sådant här men jag är en glad idiot iallafall   .....

Började med Klass 1,tror dem var 9 st där,Sussa starta med Azko vi fick ju belöna om vi ville men helst inte hade "domarn sagt"....

Men de såg jättelovande ut för den killen kan jag säga får dem ngra månader till så att säga så tar det väl inte lång tid förräns Sussa e i elit med den killen också.....Lorna körde med Harriet och jag kan lova att jag blir bra sugen på en cocker när jag ser dem ute på plan....Nancy debutera med Mogge såg skit bra ut nancy vann ettan på 183 p  och Lorna fick ett 1:apris också tror jag .... Grattis till dem båda.....flera nya tjejer som vi träffa igår såg så bra ut också...kuliga tjejer o hundar....

Sedan var det Elit 2 var dem Sussa o King sen kommer jag inte ihåg vad den andra tjejen heter fy skäms på mig...Sussa oKing vann sin klass på 260,5p såg så bra ut strula lite på fjärren och Pip i början  men annars tycker jag skitbra....Grattis till dem....

Paus o fika för dem som inte redan hade gjort det,tror folk att man kan "bara" sitta o glo utan att FIka nej nej Ann o jag vänta allafall 5 min innan kaffet kom fram   

Sedan var treornas tur då dem var 5 st,Adelia ut först och dem kämpa på bra såg så bra ut fel piine på vittringen annars hade 1:apriset varit ihamn...Adelia vann deras klass o Ann komma 2:A Stort Grattis till dem...Sen var det äntligen vår klass,då hade det väl gått en 3 tim men vad gör väl det i gott sällskap....Zebban hade fått varit med ute ett tag innan sen legat i bilen,vi fick starnr 4 utav 8 st,hämta honom när nr 3 starta värmde upp med lite kontaktövn tyckte han var lite loj men men tänkte jag de e bara att köra.La ett grisöra i fickan och bollen externt visade honom det.Ingetnervös innan jag gick in på plan och inte direkt under FF heller, när vi ska gå på 2:a moment blir jag skitnervös benen skakar när jag lagt honom ner o går ifrån SKÄRP DIG LOTTA  tänker jag de här går hur bra som helst försöker jag att få in huvet...Inkallning e jag nöjd med tyckte det var ett utav dem vi gjort,rutan ingen kommentar skryt kanske men finns inget tycker jag,appen däremot kan jag bli förbannad på VARFÖR göra denna LOOOV när han på förra träningen gjorde det så fint,hoppet jättebra också,fjärren e jag sååå himla nöjd med men vi har tränat på den också sen förra tävlingen visst han satte sig för tidigt på tillbakavägen menannars  så bra....så himla nöjd med denna träningstävling ngt som jag behöver märker ni va!!!Oh ja e så himla gla i honom sköter sig emellan momenten och även när vi bara var innan tävling och allt jaj just de ja PL han låg hela hade nosat och rullat över på sidan tror jag de var....Resultatet blev iallafall 179p och klass vinst trodde jag aldrig att vi skulle göra men vart skitgla utöver det,vi har många som värda att göra det Malin o Sascha tex så himla fina på plan (ja brevid också)vilken framföring synd med tjuvet på rutan så himla bra.Nancy o Rakel jaja säger bara Rakel helt underbar cocker....Lorna med Bonanza debuterade i 2:an såg sååå himla fint ut så de dröjer nog inte länge förräns hon med oss i 2:an hoppas jag ....Här kommer våra betyg o kommentarer....

PL:9,5p nosar o rullar

FF 8p ngt pendlande,släpper ngt i språng,ur linje vä halt o hö halt.

Lägg nu gång 9p släpper framföring,tramp,snyggt avslut

ink med stan 9p ngt steg

rutan 10 p

app 6,5p slarv vid uppt,inte rakaste vägen in....neeej ja vet grr

hopp 10 p

fjärr 8,5p sätter sig när förare är på återg,ngt hårde kammando

helhet 10 p jättefint samarb,NI HÖR IHOP PÅ PLAN vart tårögd när ja läste detta för jag kände också att han var med mig så bra och kul att andra ser det också.......179p 1:a plats i klassen ja vet att det var en träningstävling men för mig blir det lite allvar för man vill ju göra bra ifrån sig så nog blir ja allt nervös....men ändå positivt nervös... för det var ja inte förräns vi kom in efter ett tag..hade tankarna att de här fixar vi galant MÅÅSTe tänka såååå.Idag har vi fått PM till nästa tävling och måste tänka positivt veeeet att vi kan vi kan detta.....Ha en bra kväll alla...ska äta lite gott med min man ikväll och ta ett glas vin   


Av Lotta - 28 juli 2010 11:06

måste bara blogga lite igen....

Har ju mina funderingar på att starta Zeb i Appelen ngn gång i framtiden...så därför gör jag lite nya introduktioner med Zebban.När jag träffa Carina o Sussa sist så prata vi spår o framförgående,spår som sagt håller vi ju på med,budföring har vi kört ngn gång på bruxa bara,då var det framförgåendet...fick till mig hur jag skulle göra för att lyckas.

Satte honom ner och gick ifrån honom en 10-15 m och lattjade lite med bollen i luften och visade att jag la bollen på "hyllan",gick tibax till honom och sa före och han går ut som bara den men jag höll emot och när han lugna ner sig sa jag "bra" vilket jag kom på att jag inte skulle göra och det resultera ju i att han vände på huvet åt mig sa "före" igen och han forsatte framåt då sa jag "rätt" ett par ggr han gick rakt fram med huvet uppåt hela tiden kopplet rakt också sa stanna och gick o hämta bollen på den osynliga "hyllan" o belöna.Gjorde om ett par ggr till och han gjorde det jättebra....Så roligt att se att han tycker det är kul med nya moment eller vad man ska säga men att lära in nya saker e han med på iallafall.Inkallning med stanna (LK 2 ) har vi lite problem med eller jag är inte nökd med det för han tar för många steg 2 o 3 tom ibland,vill ju ha tvärnit men det tvivlar jag på att vi någonsin kommer att få till,men idag då visa jag att jag hade bollen när jag stod emot honom på 10-15 m avtsånd kalla in honom nja inte nöjd,sa åt honom  på skarpen att ska han ha bollen så får han skärpa till sig,gjorde om och vart bättre men som som sagt inga tvärnitar blir det :(......

Gjorde en dold PL sist på vägen hem,bara för att vi ska träningstävla på torsd,och inte gjort det på säkert 3 veckor så han det i minnet att man ligger still ;)...ojoj blogga 2 ggr på samma förmiddag ja om jag ska va ärlig så orka jag inte att göra ett skit idag och då var det ju riktigt skönt att sätta sig i soffan o blogga lite istället....Ha en bra dag allllla.....

Av Lotta - 28 juli 2010 08:07

       vakna i lördags och var lite sugen på att lägga lite spår...länge sedan typ ca 3 mån.Tog cykeln och korv o grisöron o gav mig iväg Zebban fick vänta hemma.La 2 spår ca 60-70 m,ett med korv varje steg i början sen lite längre emellan och öra i slutet,sen ett annat med korv var 3:e steg ca och öra i slutet ville ha två ifall det 1:a inte vart tillfredställande.Gick en sväng med Zebban så han fick av sig lite energi innan,stannade en bit innan och tog på honom lina o sele,och han hade redan tagit upp var spåret börja,så han gick rakt på och jag sa spår,sen forsatte han så hela spåret vid ngt tillfälle vek han av men jag vänta ut honom tills han hitta spåret igen(blåste) inte en gång tog han upp nosen när han väl var i spåret så att säga överlycklig vid spårslutet på hans arbete och att JAG hade varit tyst HELA spåret.Vilade en stund med lite vatten och fruktintag för min del.Gick vidare och tog det andra spåret också och det gick lika bra det....Så vi var ett nöjt par som gick hemåt efter ett par timmar i skogen.Söndagen vart det tidig uppgång,åkte till Finspång titta på Sussa o Azko på utställning duggregn hela dagen,gick bra för dem som tur var i detta väder HP och bäst i sin klass jättefin kritik fick dem också.

Måndagen jobb igen då efter 3 veckors ledighet som varit underbara,att man kan pricka in sin sem såå himla prefekt med fint väder och varmt ja nästan för varmt vissa dagar....Poolen har fått göra sin uppgift så att säga.Kom in i jobbet efter ett litet tag,hem o fixa på em sen iväg med

Av Lotta - 24 juli 2010 10:40

de händer ju ändå lite saker...sista veckan på semestern har averkats...men jobbar ju bara ngra veckor så bär det ju av igen.

Söndagen for vi iväg på vår årliga stockholmsresa med shopping,gröna lundsbesök och ngn båtresa bruka vi göra så himla vackert i stockholm.Vi hade 3 jättebra dagr  med god mat o dryck,shopping och tom karusellåkning för mig....love my family....

Zebban han hade det bra hos Linda fick rapport om att han busa o pussa mycket med sin Wilja....Tack Linda för att du tar hand om honom  

Kom hem på onsdagem,pack bara upp lite snabbt sen iväg o hämta hem guldklimpen,fått en sommarfrissa utav Linda rakad hals o öron,början till svamp i öronen beroende på allt hår,har försökt att klippa själv men varit för feg rädd för att klippa honom i örat,men nu e han så fiiin så.

Torsdag /Fredag städat o tränat lite lydnad,tycker fjärren funkar bra nu med chips bakom honom,fotingångar också händer att han hamnar snett men ger mig inte förrän han sitter rakt och då blir det julafton....Fredagkväll åkte Stefan o ngra vänner till oss in stan och käka lite och drack ngra öl,hem vid 12 snåret skönt idag pigg som en lärka...Ska ut o lägga ett spår tänkte jag svalt o skönt ute passar på då.. Imorgon följer jag nog med Sussa på utställning med Azko....Jobb igen som sagt på måndag....Ha en bra helg därute.....

 

Av Lotta - 16 juli 2010 17:01

                

Av Lotta - 16 juli 2010 16:57

Zebban skyddar vårt hus mot dem gula bikinibyxorna          

Av Lotta - 16 juli 2010 10:50

ja inte händer det så mycket här inte...men det är väl det som är meningen med semester......

Varmt o gott har vi det nääästan lite för varmt i mitt tycke man kan inte göra ngt utan att bli kladdig.

Vecka 27 avslutades med att vi var på Lasse Winnerbäck som var asbra...Lite för mycket dricka bara lätt hänt i värmen och en annan tål ju inte så mcyket ;) så det var en seg fredag kan jag säga.....men självförvållad.

Helgen hände inte så mycket mest sol o bad och god mat hmm undrar hur mycket kläderna har krympt efter den här semestern;;))))

Måndag v28 varmt fortfarnde puuuhh åkte en sväng till Linda på kvällen så doggarna fick bada och vi med....

tisdag...var i valet o kvalet om jag skulle åka till bruxa...men det är ju bara kul att träffas....molna på sig framåt em trodde nästan att det skulle bli världens åskväder men nej lite duggregn och ngn knall bara.Åkte o svalka av Zebban både före o efter träningen vart lite gjort i allafalla på bruxa mest tjatter förstås men lite gjorde vi....Oh har inget tålamod till att få honom att sätta sig rakt med apporten....fick till det ngn gång bara....stanna med ink bra idag,körde ett helt FF tycker att det känns så bra när han e sååå med sen har vi lite att jobba på där men det är allafall ett roligt moment tycker jag.

Onsdagen...mulet på fm gick en bra sväng tidigt på morgonen sen åkte snabeldraken på att få jobba behövdes blir sååå skitigt när vi springer ut o in....på kvällen kom sussa o matthias ngra härliga timmar med god mat o dryck bad också givetvis....Doggarna skötte sig utmärkt.

torsdagen...hände inte så mycket lite seg bara prata lite i telefonen...seen en mycket lugn o skön semesterdag...Mulna på framåt em/kvällen såg väldigt mörkt ut så Stefan o jag skulle ta en promenad innan himmlen öppna sig vi hann nästan hem vilken skur det kom hääärligt var det väntade bara på smällen med den uteblev.Två utav mina hundvänner har sorg,S hund gammal och orkade inte med värmen,Ls hund hade avlidit i hjärtsvikt på morgonen .....oh jag fick en klump i magen när jag läste det Jessie hade ju det också därför hon avlivades mmmmin lilla gumma ibland undrar jag om jag alltid kommer att bli ledsen och känna sådan tomhet efter henne....Tur som sagt att man har Zebban min lilla skithund e va de e...så glad i honom han har verkligen semester han men han verkar inte lida för det han sover o äter o går promenader långa o korta och han nöjer sig med det....Vilken stressad flat jag har va????Kommer ihåg vad många det var som varnade mig att köpa flat dem e sååå stressade....men jag hade väl tur då att få en som inte vart det..eller har det lite med att göra hur JAG är tror att det hänger ihop lite sen är det givetvis med vad man avlar på....uppjagad kan han bli om det är ngt roligt på gång men det kallar jag inte stress...herregud nu har jag skrivit om saker som jag egentligen inte vet ngt om har inte sååå stor kunskap om avel.....jaja bara halka in på det....

Fredag...sov till kl 8 Zebban har verkligen fått nya rutinerna i kroppen...

idag blir det inte många knop heller ska till VC med Cecilia hon har åkt på svinkoppor jättetrevligt  i värmen....Nja säger dem på VC bara att tvätta med tvål o vatten...men hon har ett par st som är som enkronor så därför skulle vi få komma....utan bil är jag med Therese har tagit min ....Idag känner jag att jag måste göra ngt blir lite rastlös emellanåt...Ha en bra helg alla........

Av Lotta - 8 juli 2010 11:36

BLIR EN SAMMAN FATTNING UTAV DEN HÄR TIDEN...

JA INGEN HAR VÄL MISSAT ATT JAG GÅTT PÅ SEMESTER UNDERBART IALLAFALL 3 VECKOR mmmmmm.

UNDERBART VÄDER HAR VI HAFT DENNA VECKA VARMT O GOTT POOLEN HAR ANVÄNDS VARJE DAG....VI HAR GÅTT UPP TIDIGT VARJE MORGON SKÖÖNT FAKTISKT GÅTT EN LÅNGPROM MED ZEBBAN INNAN DET BLIVIT FÖR VARMT.MÅNDAGEN VAR VI STAN O SHOPPA LITE,ÖVERLIGGARE TILL POOLEN SÅ INTE DEN BLÅ KANTEN STICKER BLIR FINT NÄR DET BLIR KLART,SEN GRILL O LITE GOTT ATT DRICKA.TISDAGEN HADE VI KURS PÅ KVÄLLEN,GICK BRA FICK KÖRA MYCKET PET,VÅRA ING ÄR INGET VIDARE VARKEN I INK ELLER APPORTEN FRAMFÖRALLT APPORTEN,DÄR HJÄLPTE INGELA MIG,JAG HAR EN VÄLDIGT LÖS AXEL SOM GÄRNA VRIDER SIG LITE,DÅ SÄTTER HAN SIG BRA MEN SÅ SKA DE JU INTE VARA,FICK HA TÅLAMOD ATT INTE VRIDA,FICK HÅLLA MIG STRÄCKT O NÖP I VÄSTEN,TILL SLUT FICK VI TILL DET FLERA GGR PÅ SLUTET.POSITION I FF BOLL BAKOM OCH HAN GÅR SÅ FINT JÄTTENÖJD MED DET.STARTEN I INK,FULL FRÄS OCH BELÖNING M BOLL,FRÅN STANNADE OCH ING TILL MIG OCKSÅ BRA MEN GÅR ATT FÖRBÄTTRA.ONSDAG VAR JAG O FIKA MED MORMOR FARMOR O LILLA MAMSEN NGRA HÄRLIGA TIMMAR VID FÄRGARGÅRDEN.IDAG TORSDAG SOV VI TILL KL 8,ZEBBAN BÖRJAR ATT VÄNJA SIG VID VÅRA NYA TIDER NU :),SKULLE ÅKT TILL LINDA MEN HON FICK FÖRHINDER NU PÅ FM,OCH JAG KUNDE BARA FM FÅR BLI EN ANNAN DAG.ZEBBAN O JAG GICK TILL SJÖN OCH BADA O APPORTERA,SKÖTTE SIG BRA BLIVIT DUKTIG PÅ ATT KOMMA MED DUMMYN INGET LARV PÅ VÄGEN TILL MIG OCH HÅLLER FASST  TILL AVLÄMNING O SKAKAR OFTAST EFTERÅT.HOPPADE I SJÖN ETT PAR GGR UTAN LOV,MEN HADE IOCH FÖRSIG INTE SAGT ATT HAN INTE FICK HELLER.PRÖVADE LINJETAG PÅ LAND RAKT UPP FRÅN SJÖN,OCH GÖR DET BRA INGET ATT HAN SKA I VATTNET EL NGT ANNAT LARV,KÖRDE LITE FOTING  VID VATTEN KANTEN MED DUMMY SOM BELÖNING,JAG FICK ETT SÅDANT SKRATTANFALL GUD SÅ HAN SER UT IBLAND,SA FOT OCH HAN SMYGER IN SNETT VID SIDAN DÅ LÅG DUMMIN BAKOM OSS,SÄGER SITT OCH GÅR IFRÅN HONOM NGRA METER OCH SÄGER FOT HAN KASTAR SIG IN VID SIDAN OCH SITTER RAKT OCH STIRRGLOR PÅ DUMMIN VÄNTAR UT HONOM TILL HAN TAR KONTAKT,GÖR OM OCH SMYGER DÅ MED,GÖR OM IGEN OCH HAN KASTAR SIG IN VID SIDAN,,,,JA JA KUNDE INTE GÖRA NGT ANNAT ÄN ATT SKRATTA ÅT HONOM...NU IALLAFALL  LIGGER HAN HELT UTSLAGEN O SOVER MIN PLUTT....IKVÄLL ÄR DET LASSE WINNERBÄCK SOM GÄLLER HELA FAMILJEN OCH NGRA UTAV VÅRA KOMPISAR SKA IVÄG PÅ DET HA EN BRA DAG SÅÅÅ HÖRS VI JA JUST DE JA HAR ANMÄLT TILL 2 TÄVLINGAR I AUG HIHI......KOMMER LITE BILDER PÅ VÅR ALTAN JAG ÄLSKAR DENNA ALTAN JA HELA MITT HUS...               

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Skapa flashcards