Alla inlägg under februari 2009

Av Lotta - 28 februari 2009 19:28

idag var vi väg till Ingela på kurs,strålande solsken o blå himmel.Började med klockan och ställde sen lite högra krav,att komma in till sidan utan hjälper,fungerade sådär satte sig snett och fick korrigera ngra ggr fick till ett par bra raka sättande, då slutade vi med det.Under tiden Ingela hjälpte Ann med rutan så kommenderade Sussa mig ff o halter o helt om halt,ff bra går bra startar bra posotion bra en del snea halter vilka vi korrade,i det stora hela bra ff.Ingela visa mig hur jag ska lära in stående u gång det är något vi ska lägga ner mycket tid på i veckan.Hopp fick vi till riktigt bra några ggr givetvis när inte Ingela såg då vart det katastrof i stället.Inkallningen mycket känslig när han sitter kvar så de e att träna stadga gå tibax alltså.Apporten riktigt bra första gången ett par slag med tassen,som jag korrigerade och gjorde om sen vad det inga problem tar

apporten där han ska och fin avlämning när jag e tyst.Nu vart de visst lite träningsblogg de ska ju inte va här får skriva i den imorgon,nu blir det mello o lite räkor.Sen sängen upp tidigt, imorgon bär det av till Katrineholmsutställning.Bay bay...........

Av Lotta - 27 februari 2009 08:12

Zebban som badar o blir fin luktar så gott sen.....

Linda trimmar Zeb och han blir ännu finare.

Linda tränar utställning med mig och jag fattar galppen ganska fort hur jag ska stå!!!

Några som också vill vara med..............

Av Lotta - 24 februari 2009 17:52

Ja så såg min tisdag ut,började lugnt tog bara en kissvända med hundarna på morgonen,skönt ibland.Slappade lite sen,åkte till Linda vid 12-tiden hon trimmade Zebban han tycker det är så skönt framförallt i öronen,och fin vart han också,Linda du kan väl öppna eget med så fin trimstuga och sen att du e så duktig.Gick sen en långprom oh vad dem sprang hundarna,idag var vi bara 5 hundar men det var full fart ändå.Åkte sen in till stan en snabbis ja eller media market skulle kolla in en ny mobil,hittade en röd o fin sony ericsson med 3,2 megapixel så de blir skapliga kort tycker jag.Satt sen och pilla med den på kvällen,de jobbiga när man byter nr e att man måste ju meddela alla som man har i kontaktboken.Japp men nu e de klart hoppas jag iallafall.Hoppade i säng tidigt före 10 var så trött somna sött strax efter.

Av Lotta - 24 februari 2009 08:07

Usch ja ingen rolig dag igår,tung så tung,mina tankar gick till Ingela o hennes familj (tänker förövrigt ofta på dem),1-årsdag sen deras son gick bort tragiskt i en bilolycka.Hur överlever man det ja bara undrar,kommer ihåg hur allt gick till.Jag var i Thailand för tillfället kände på mig att ngt inte stod rätt till skicka sms med tanke på svar osv och det var inte som vanligt förstod man ju när man kom hem,glömmer aldrig när jag kom hem sent på kvällen och hade hämtat hem Zeb som jag längtat efter så mycket (Jessie var redan hemma)och Cecilia stod på infarten huha mig känner känslan igen.Och samtalet på morgonen därpå som var så skönt ändå att få prata med Ingela ja usch ja inga rolig minnen,mitt liv går vidare även om jag tänker på det ofta och även pratar om det med Ingela och andra vänner,men hennes då???? ja vet inte hur....Lotta

Av Lotta - 23 februari 2009 20:30

som sagt trött e jag efter helgen,har jobbat lång dag idag med avslutade med ett medarbsamtal/lönesamtal,gick bra tror jag kändes som det iallafall.Ikväll har vi tränat lite platsläggning,ff o inkallnig gick bra följ vår träning på blogtown.se/blog.php?id=kruxet ,efter det så gick vi in, Stefan badae Zebban ikväll så nu luktar ha sååå gott måste ju bli fin o ren till utställningen på söndag.Imorgon åker vi till Linda och blir trimmade,ja inte jag Zeb då.Ha de bra och ta hand om varanndra Lotta O hundarna

Av Lotta - 22 februari 2009 10:44

Som sagt kör dubbelpass idag,ska passa på att träna lite med momenten vi gör hos Ingela nu på middagen när jag e hemma en sväng.Stefan ska bada Zebban ikväll sen så han e fin o ren när/om vi åker på utställningen på söndag.Denna vecka har jag massor inbokat flatmöte torsd lydnkurs lörd och utställning sönd och sen ska jag försöka hinna jobba och umgås lite med family däriemllan,jaja det är inte alla veckor jag har 3 saker inplanerade.Mer kommer ha de gott alla.....

Av Lotta - 21 februari 2009 21:53

jag har skaffat mig en träningsblogg,Ingela ville det så hon kunde följa oss under tiden o emellan kurstillfällen.länk se nedan

www.blogtown.se/blog.php?id=kruxet hoppas att det är rätt nu

kram o ha de bra

Av Lotta - 20 februari 2009 11:41

internet fungerar inte de hakar sig,anpassar bilder och sen sparar men de blir inte sparat........

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards