Direktlänk till inlägg 13 januari 2014

Nytt åt nya utmaningar!!!!

Av Lotta - 13 januari 2014 10:50

Jaha då var det nytt 2014 oj va tiden går fort tycker jah på både gott och ont!!!!

Tänker tillbaka lite på 2013 som varit både lycklig och sorgsen...Flera utav mina nära och kära som gått bort en del alldeles för tidigt och en del utav ålderdom.Varit på 3 begravningar det hoppas jag att slipper gå på flera år.Tuff början på året på jobbet,men vart lugnare när Helen kom tillbaka maj/juni ngn gång,då var vi allafall 2 igen och jag slapp jobba 180% på 80% typ,inte riktigt men nästan,vet att min chef sa till mig att hon var orrolig för mig mmm se till att jag får det lugnare då kan man tyckajag hade liksom inte tid att lära upp ngn under tiden heller,men men nu är det allafall lugnt och jul o nyår har lytit på bra.Mycket ledig har jag varit oxå jobbade 3dagar på 2½ vecka det var lyx tycker jag.

Hundarna har ju hjälpt mig mycket att få gå på promenad och få annat att tänka och andas frisk luft det är ngt för själen det!! Många som säger usch för att ha hund då måste man gå ut i alla väder spöregn och snöstorm,men visst ibland kan det ta emot men jag glömmer oftast det när jag väl är ute,eller annars blir det en vilodag för hundarna det dör dem inte av att ha ibland,att bara gå kortA svängar och koppelpromenader är nyttigt det oxå.Ngn lydnads/apporteringsträning direkt har vi väl inte haft för oss mer en 2-3ggr sen i slutet av november,sen den vardagliga förstås som är kanske ngt viktigare.Det bästa som hände för mig med hundarna förra året var när Zebban och jag tog LP3 så glad så stolt att jag faktiskt kommit så långt med honom min första hund någonsin,och tänk att jag faktiskt oxå är i ELIT med honom kan inte förstå det riktigt ännu.Vill TACKA alla som stöttat mig under det gångna året träningskamrater och framförallt INGELA som orkar med en lite trög 45-åring ibland som inte tror på sig själv och sin hund alla ggr   ....Ingen ska tro att jag inte är glad för Enzos LP1 det är jag och när vi har fått LP2 kommer jag vara ännu gladare,han har en speciell plats i mitt hjärta och Zebban har nog en extra speciell plats.Och jag längtar att få ha många år med dem båda 2 kvar att få tävla och framförallt träna med och sen att bara vara med dem.Vi avslutade året med att gå en långpromenad med Sussa o Ann och alla hundar mysiga timmar Klingaskogen med fika och lite uppletande för dem fyrbenta.  

         

 
 
Ingela

Ingela

14 januari 2014 17:40

Du är så väl värd dina framgångar. Zeb är en bara helt unik arbetshund! Så unik. Helt fantastisk! Det ska bli skoj att se er i eliten!!!

Kram

http://www.ostanvindens.se

Lotta

14 januari 2014 19:32

Hade vi inte haft dig så hade vi inte varit där vi är DU ÄR BARA BÄST ? Kram Ingela

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards