Alla inlägg under mars 2008

Av Lotta - 31 mars 2008 22:33

Idag har det varit en skön dag,inte gjort så mycket mer än att jobba då.Ganska skönt att bara va också ibland. 

Av Lotta - 30 mars 2008 16:34

Idag börja Zebban o  jag på vardagslydnads kurs,det var riktigt kul,tränade först kontakt gick lite trögt i början men sen satt det,sen skulle vi gå mellan koner och stanna o hälsa på en annan husse el matte inte hundarna då men vi tvåbenta gick ganska bra andra försöket bättre,då satt han ner annars är han ju väldigt glad i andra människor.Kursen är bara 1-1½tim men det räcker kan jag tala om för Zeb var så trött på slutet.När vi kom hem åt jag lite mat,Stefan var på allsvenskans premiär,fint väder var det också.

Av Lotta - 23 mars 2008 19:33

Ja ha nu e snart påsken över för min del iallafall,varit ledig i 3 dagar skönt har det varit dags att börja jobba igen imorrn.Skärtorsdagen handlade mest om att jobba och bara varva ner.Va på en långpromenad med hun darna i sol och snö om avrtannat en skön promenad iallafall.Tog lite bilder men det är inte lätt att fånga dem på bild när dem är som två yrväder,kul tyckte dem att det var iallfall.På kvällen åt vi taCopaj det var ett tag sen gott var det.Långfredagen tog jag Zeb med mig (husse fick ta Jessie)tränade lite linjetag och han är som f..n och ska sticka innan han får,måste bli mer träning med stadga men han satt kvar till slut iallfall och kom tibax med dummisen också.Prövade lite med stoppsignal men det funka inte alls idag.Förmiddagen ägnades åt att städa hade inte hunnit det i veckan och det behövdes.Resten av dagen ägnades åt att slappa................

Påskafton var jag och Zeb och tittade på tävlingar inne i Norrköping Påsksmällen är ju i helgen Zeb skötte sig som vanligt,känns lite konstigt ibland när jag åker iväg på grejor och har en hund som är tyst och inte en som skäller för den vill göra ngt hela tiden,Jessie har alltid tyckt det varit så kul med lydnad när vi körde det.På kvällen kom våra vänner Åsa Stefan Peter o Mia med alla barnen och Stefans bror Conny hit vi käka påskmat drack öl o snaps och vart jättemätta och trötta,piggnade till efter kaffe o kaka satt pratade om thai minnen en lugn o skön kväll,börjar vi bli gamla eller nej det är bara så att man orkar inte hålla igång som förr hmhm.

Idag påskadagen har varit en lugn o skön dag vackert väder på fm Zeb o jag gick en långis idag la jag ner kraft på stoppsignal och han förstod efter ett par ggr,nu ligger han o sover så gott och det ska jag också göra om en stund,god forsättning på påsken alla ni som är lediga imorrn också ............

Av Lotta - 15 mars 2008 18:53

Idag var det dags för kurs med Zeb,hade väl ingen motivation egentligen men tänkte att jag åker så jag får lite annat att tänka på,och det är inget jag ångrar att jag gjorde för Zeb var hur duktig som helst jag tänkte flera ggr är detta min hund.Annelie hade gjort upp 5 stationer linjetag,och markeringar och sök,och till sist apportera vilt.Vi började med första markeringen och jag som vanligt då tänker han kommer aldrig fram med dummisen,Annelie säger åt mig att vänd dig om på huk och jag gör det och sen kommer det en svart liten kille fram till mig med dummisen och vi vart så glada.Linjetaget gick också bra med tanke på att vi inte har tränat det ngt.Söket tog han två av tre för efter två bröt vi för att han var så duktig och ville avsluta bra.Efter fikat och lite prat under tiden så gick vi ut och skulle testa vilt första gick ganska bra,andra gick perfekt Annelie sa att nu kan du åka hem (hade lite bråttom)och glöm inte tala om för honom vilken stjärna han är.Det var så skönt att åka hem jag var så nöjd med dagen och glad att jag åkte.Hade faktiskt med mig kameran men ioch med att det spöregna emellanåt så vart det inga kort tagna tyvärr.Vi sov hela eftermiddan och var så nöjda Zeb o jag.Tittade på melodifestivalen sen på kvällen och den jag trodde vann.Kram alla nära o kära take care!!

Av Lotta - 14 mars 2008 22:24

Idag har det varit en jobbig dag,så fort jag slog upp ögenen så kände jag usch vilken tung dag,tänker på Ingela dem har begravning idag fy vad jobbigt,hur överlever man att sitt barn går bort före en själv ....................

Åkte till kyrkogården på kvällen,vilka fina blommor!

Orkar inte skriva mer idag ta hand om varanndra där ute i världen!

Av Lotta - 12 mars 2008 21:32

Vad tiden springer iväg,Jessies födelsdag flöt förbi av bara farten,leverpastej och ett gott ben vart det i present och sen lite roliga lekar,och hon är med på alla noter fortfarande.Zeb han undrade nog varför inte han fick göra allt det roliga med,men jag tyckte att han kan få titta på idag,oftast annars han som får göra mest.Häromdagen tog vi lie kort och jag tränar för fullt på att stå och se fin ut,lyckades väl inte så där jättebra men det kommer nog,jag får skylla på fotografen också.Idag har vi varit hos Sussa och gått en promis,tränade att dem inte fick hälsa så fort vi klev ur bilen och det går bättre annars vill han ju bara fram för han blir så lycklig.Sen var det inkallningsträning med visselpipan och han kom  alla ggr jag kalla in.Vi träffade en dagisavd med små barn oj så glad han vart.Skulle hjälpa Sussa med lite schemaläggning när vi kom hem till henne,Zeb hälsade på katten oj vad han åmade sig det var ett jättekonstigt djur här inne tyckte han efter lite luktande och slörpande av vatten så la han sig o sov en stund.Åkte sedan hem och kopplade av själv.Lagade lite mat grillad kyckling vart det idag,sen städade Stefan o jag hela huset så nu är det skinande rent får se hur länge ett par timmar säkert bara.Ja ja tur är väl iallafall att man inte har det som dem på¨Tvn

gud va äckligt dem har det en del.Lägger in ett par bilder på Zeb.Ska gå och slagga nu snart är jättetrött natti natti.

Av Lotta - 6 mars 2008 10:30

Idag har vi varit och träffat Sussa och hennes dogs vi gick en långpromenad i skogen upp o ner ganska jobbigt har nog försämrat konditionen lite under semestern,det var inte speciellt långt mellan solsängen havet och baren skoja bara kvällarna ängnades åt mycket promenader och strosande.

Här hemmma har jag börjat träna lite mer lydnad,fotgåendet går ganska bra lite flamsig kanske,inkallnig går fort går in ganska bra bakom mig och sätter sig brevid,har även börjat träna lite att det inte alltid är inkallning som kommer att ske.Jag är dålig på att träna stadga måste ta tag i det,vill gärna sticka på dummisen eller om jag lägger ut godis innan  han får.Problemet är att få tiden att räcka till hoppas det blir bättre nu när det blir ljusare om kvällarna.Har anmält Zeb till sin första utställning i Mjölby den 5/4,men jag ska inte gå med honom det ska Linda hjälpa mig med.Sen ska vi börja på kurs den 25/3 tror jag det var en allmänlydnads kurs det blir bra så jag får tibax lite motivation tappade den lite när jag kom hem och får reda på allt tråkigt som har hänt när man varit borta.Ska ta lite bilder på doggsen under dagen och lägga in,Jessie fyller 10 år på tisdag då blir det kalas kan jag tala om leverpastejtårta står högst på listan tror jag och sen en liten massge från matte.

Av Lotta - 3 mars 2008 17:19

Så skönt hemma igen........ Men gud va skönt vi har haft det varmt o gott

inte en droppe regn,bara sol o bad goda drinkar och faktiskt jättegod thai mat.Börjar nu komma i gång som vanligt igen,det som inte var så roligt att komma hem till var att få reda på att min vän har mist sin son i en trafikolycka tänker på dig Ingela hela tiden finns här för dig det vet du.

Hundarna då har haft det så bra som dem kan ha det utan mig hmhm,Jessie har fått sina promenader o fikastunder med Mormor syns kroppsligt om man säger så skoja bara vet att mycket är hennes nya päls.Zeb då jodå han har haft det bra hos Linda och han var så fin när jag kom och hämtade hem honom nytrimmad och nybadad Tack Linda du är guld värd hade jag inte haft dig till Zeb hade jag inte kunnat koppla av som jag gjorde.Kommer lite mer uppisar vartefter...........

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards