Alla inlägg under december 2007

Av Lotta - 29 december 2007 11:54

Jaha,nu var det över för den här gången,lite tråkigt för det är ganska mysigt ändå,trist att vi saknade en person men han är på väg tibax hoppas vi,älskar dig Thomas.Ja julafton vart som den brukar då mycket god mat ,godis ,glögg o snaps och snapsvisor.Sen hade vi julklappsöppning och det fanns det som vanligt under granen klappar alltså,det ser inte ut att minska fast barnen börjar bli stora.Hundarna fick ett varsitt dem med toarullar med prinskorv i det var kul tyckte Zebban.Fast han är lite finsmakare än Jessie han åt inte upp pappret men det gjorde hon.Cecilia va duktig och tog lite kort på dem när dem var fina.Sen har resten av veckan löpt på som vanligt med jobb och allt vad det innebär.Kommer lite kort från jul här och jag önskar er en god forsättning.

Av Lotta - 24 december 2007 12:08

Av Lotta - 23 december 2007 20:41

Ja ha nu va det ett tag sen ja g satt här,har hänt både tråkiga och bra saker.Det tråkiga  är så jobbigt att prata om att jag inte orkar att skriva om det här, kanske längre fram men inte nu....Zebban och jag vi tragglar på med vårt vanliga och det går bra JAG börjar förstå hur han funkar och det går bra svårt att lära om sig med en hund som är jättealert till en hund som det tar lite tid för,inte vet jag om det beror på mig,men han är så underbar så det inte är sant.Väcker mig eller husse kl 05.30 ca varje morgon hungrig och kissnödig är han då,men när man blir väckt med en blöt puss så gör det ingenting hm ja okej ibland då,men vi somnar ofast om direkt när allt detta är gjort.Ja nu har det varit ganska mycket julstök denna vecka beror mycket på att jag låg sjuk förra veckan,men tur som man har så har jag helt underbara familjemedlemmmar,älskar er över allt annat på denna jord.Jessie hon börjar säga ifrån lite hårdare till Zeb nu och det tycker jag är skönt så slipper jag lägga mig i.Och som sagt vi kör lite vardags lydnad och det går bra,han har stort behov att få springa av sig och det får han göra varje dag,sen en annan sak som jag är helt förvånad över är att när man pysslar om honom tex.klipper klor,klipper pälsen eller borstar pälsen så kan han stå helt stilla tills jag är klar,det är skillnad med Jessie som man får tjata på att stå still el ligg still.Skickar med en bild på Zebban när Cecilia och han har hållt på med lite skumma grejor tycker egentiligen inte att man ska klä ut hundarna men han är så söt så det inte är klokt.

GOD JUL alla medmänniskor tänker på er..................

Av Lotta - 14 december 2007 13:45

Idag har S o jag varit i stan och börjat allafall med julklapparna,snorigt e det fortfarande men bättre iallafall,skönt e det för nu finns det liksom inte tid tilldet.På eftermiddan idag ska ut o äta julbord med familjen Lingblom tror det är 10:e året i år kul med lite traditon.Nejhe nu ska jag stryka lite så vi ser skapliga ut,ska bli gott med lite mat suger i magen,och trevligt sällskap får vi ju med.ha det gott alla vänner idag vart det inte så mycket om hundar,har inte blivit det dem sista dagarna,men i morrn ska Zebban o jag ut och lägga ett litet spår,sen blir det lite julpyssel också.Förresten imorse så mötte vi en blandis schäfer/flat och Zeb var lös och jag fick honom till mig jätteglad vart jag,lite öde härute med hundmöten så det är svårt att träna på.Nu vart lite hund iallafall.

Mys o pys i julstöket

Av Lotta - 12 december 2007 12:14

Sjukskrev mig idag inte så kul,men jag kände att det inte skulle gå snorig,hostar och feber.Som tur va e Therese hemma idag så hon hjälpte mig att gå ut med doggsen "tack snuttan".Ja idag lär det nog inte hända så mycket mest ligga i soffan och slappa.

Av Lotta - 11 december 2007 12:03

Usch jag mår inte bra,varför ska man bli sjuk nu för jag har inte tid med det,ja va fan det blir jul iallafall,men jag blir lite stressad har knappt köpt en julklapp hm.Och städa ska vi inte prata om stampat jordgolv,det är sånt man får räkna med i detta väder och med två hundar i huset,vill att det ska bli minusgrader och några cm snö skulle inte skada heller.Snoret det bara rinner hela tiden snyter mig hela tiden illröd näsa hur snygg kan man bli räcker det inte att man e sjuk.Hundarna får inte så mycket nu men det får dem lära sig eller Zeb iallafall Jessie hon vet att det blir stiltje ibland.

Båda mina godingar ringde på förmiddan idag så jag fick prata av mig lite i min ensamhet,Marie bjöd mig till henne på tisdag så ska vi byta julklapp och dricka lite glögg med tjejorna.Sussa och jag ska ut med hundarna i skogen i torsd om jag orkar,det får bli en prommis i såfall så mycket aktivitet orkar jag inte med.Känns ganska skönt att jag satte mig här och skrev av mig lite,ska käka ngt nu börjar bli lite hungrig. 

Av Lotta - 9 december 2007 20:16

Vaknade vid 9 tiden kände mig inte alls bra,börjar nog att bli förskyld,det har jag inte tid med nu i allt stök o bök.Tjejorna och jag vi baka lussekatter iallfall på förmiddan 45 st vart det och jättegoda sen har vi bara tagit det lugnt åt hämtmat idag sen vila vi på eftermiddan.Zeb och jag gick en sväng i skogen tränade lite fot och inkallning,gick jättefint i kopplet när  vi gick hem.Nu ska vi kolla på tvn och sen blir det nog nen tidig kväll.God andra advent till alla..................

Av Lotta - 8 december 2007 17:32

Idag var det kurs dags igen på gårdeby,riktigt skitväder erbjöds det men det finns ju inget dåligt väder bara dåliga kläder.Så Zeb och jag gav oss iväg vid 10 tiden iallfall,skulle bli kul att se hur det går med koppelgåendet när vi är många hundar.Idag var vi bara 5 st det var lagom

vi traskade i blöta och det gick bra faktiskt med kopplet,sen släppte gvi dem lösa så dem fick springa av sig lite,efter ett sa Annelie våra namn då skulle vi gå lite åt sidan och kalla in vår hund och det gick bra det med.Sen kom den stora utmaningen.Stå på rad med behörigt avstånd till dem andra,störning Annelie kastade ut dummisar en varsin,än så länge satt han kvar,men sen kunde han inte hålla sig längre för vi skulle va sist ut,det var bara att gå ut och hämta in honom och sätta honom på samma ställe,TRE ggr gjorde han samma sak,då vart Annelie inte glad på honom,men till slut med god hjälp från Annelie så satt han kvar puss på  honom och Annelie som lär mig hur jag ska hantera honom.Är lite rädd för att vara för hård emot honom men A sa att det måste jag vara eller inte hård men mer tydlig och bestämd menade jag.Efter fikat skulle vi köra lite apporterng,

Annelie gjorde som hon gjorde sist ned Zeb använde lina men det var bara en gång sen behövde hon den inte,han var så duktig min lilla pojke

och han vart så glad så han ville sätta sig i knät på Annelie.Det är så skönt att man har uppfödarns hjälp tycker jag och som man känner att man får stöd utav.Jag var riktigt nöjd med dagen i Gårdeby det var skönt att få åka hem kan jag säga vi var som dränkta katter Zebban och jag.Det finns hopp iallafall,Nu annars tragglar vi på med lite lydnadsträning rent allmänt och även som tävling också,mitt mål är att starta till sommaren i lydnadsklass 1 med Zeb.Nu ska jag gå och duscha vi är bortbjudna ikväll på mat ch lite vin ska bli skönt att bara gå och sätta sig till bords.

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards