Alla inlägg under augusti 2010

Av Lotta - 31 augusti 2010 20:59

PL 8p oro,nosar

FF 7p nosar :::((((

LÄGGANDE 8p DK ner (var ej med i start därför dk)

INK 9p tempo (otroligt glad för detta stannade bra)

RUTAN 10p

APP 8p tass på upptag,avlsut (här tyckte jag nog själv ett bra avslut)

HOPP 8p DK sättande (trampade )

FJÄRR 8p DK 1:a skifte ( mycket störd utav TL som stod bakom)

HELHET 10 p

SUMMA: 167 p OCH EN 7:E PLATS UTAV 12,RIKTIGT NÖJD SOM SAGT ÄVEN MED DKna.

Av Lotta - 31 augusti 2010 16:10

för jag hittar inte betygslappen letat som en galning... vet att jag hade med mig den hem...men sen e den som bortblåst jag har ju inte läst kommentarer el ngt knappt på den.Tror allafall det Tomas visa mig att vi hade 8 och 9 :or på dem flesta momenten,10 :or på RUTAN och helheten.8p på PL har jag för mig för oro och nos och där försvann 8 p i ett nafs ::((...Sen har jag inte aning om resten...jaja jag överlever nog det också men det brukar vara kul att läsa....Ska till brux och träna en sväng med Sussa ikväll,har inte gjort ngt sen i lördags e nog dags för det idag....Kram o ha en bra kväll::::))))

Av Lotta - 28 augusti 2010 17:30

Gick upp tidigt...Zebban o jag skulle tävla idag,samling klockan 13,vilket gjorde att jag inte kunde se dem andra som var på fm,blir för segt för Zebban att ligga i bilen/eller vara med mig ute så många timmar,då hade han nog varit seg inför vår egen start.Lite pirrig var jag nog allt,men kände iallafall att idag tar vi det bara han är med mig hela tiden.Vi var många i vår klass 12,och trot om ni vill jag drog startnr 1,har aldrig hänt förut,då satte pirret igång ordentligt,hämta Zebban som legat i bilen sen vi kom.Han var riktigt på G,lugnade ner honom lite med kontakt o koncentrations övn till vi skulle o lägga PL.La sig som en banan,och jag förstår att han kommer att vända på sig för jag kommer att ställa mig åt vänster och han ligger åt höger,mycket riktigt så hade han gjort det när vi gick tibax.Går o ställer oss i skuggan medans dem andra lägger PL,han går jättefint in på plan,och sätter sig o tittar på mig,är med någorlunda första biten på FF släpper lite vid rutan,seg vid ngn helt om,JA INTE VÅRT BÄSTA ff kan jag väl säga.Läggande u g inte riktigt med vid start så det blir ett litet DK vid ligg.Inkalln stannar bra och inväntar mitt kommando hit innan han kommer.Rutan här känner jag lite pirr i magen,ska han stanna bra el,men han gör den som han brukar tom nära mitten.Här vart jag så glaaad,Apport vart lite nervös när TL säger kasta lite åt vänster så inte konan stör,jaha du tänker bara att rutan är åt vänster så jag hinner att tänka shit tänk om han drar dit,men nejdå han hämtar appen men lite slarv vid upptaget riktigt nöjd med ingången.Hoppet dk vid sitt jag vet inte vad han styrde med innan han satt ner baken.Fjärren lägger ner honom och han tittar på TL bakom,så de blir DK vid första skiftet,sen sköter han sig vid dem andra så det är ngt vi måste träna på mycket att ngn står bakom.Var så glad när vi var klara,nöjd med mig själv att jag jobbade med honom mellan momenten och han var med,men starterna kunde väl kanske varit lite bättre ngra iallafall.OCH ATT VI INTE HADE NOLLAT NGT det var jag så glad för,annars hade jag inte en aning om vad vi fått för poäng förräns Anns man Tomas visa mig...Ngt som e bra på Valdemarsviks BK är att resultaten kommer så snabbt upp,167p drog vi ihop och ett 1:apris,6:a el 7:a utav 12,Jättenöjd med tävling.Betygen kommer vartefter hittar inte lappen för tillfället...Nu har vi bara ett kvar till LP...Känns som vi kommer att klara vårt mål för iår.....

Av Lotta - 27 augusti 2010 19:15

ja ha då var det vardag igen,men ska inte klaga jag har haft en underbar sommar.....coh den börjar ju verkligen att gå mot sitt slut för den här gången.Hösten är också en härlig årstid,första frosten och framför allt plocka svamp som det verkar bli gott om iår också.

Imorse vakna jag vid 7,härligt med lugn morgon datan o kaffet....och lite morgonnyheter.På em hade vi kurs kul att träffa alla igen saknade Carina bara men hon e visst på G till nästa vecka.Vi började sitt i grupp,satt lite fladdrigt med huvudet annars still med tassar.PL nosar åh ja blir så fb hur ska jag få bort det....får börja riktigt med att lägga ner huvudet nu känner jag inte kul att få 1 p avdrag för det.Sen körde vi bara motivations träning med mycket belöningar,Ann kommenderade oss i FF med ing på plan mycket nöjd.Lorna kommenderade oss i 2:an,men bara halva moment med belöningar.Rutan fungerade inte som den brukar idag ville gärna ställa sig vid högra konan,,,,,,<Ingela o jag hade lite diskussion om varför/hur mmm och visst hade Fröken rätt och vart så himla bra till slut så var det hans gamla rut ::))))....Åkte hem trötta o nöjda framåt sena eftermiddan.Väl hemma så grilla vi och somnade sedan sött i soffan.

Av Lotta - 26 augusti 2010 19:30

                       var ska jag börja....jo vi har varit på semester med familjen på Kreta...helt underbart har det varit....vaaarmt o sooool.Vi har badat solat,ätit gott och druckit gott varje dag.skönt att bara vara,Mamma fyllde 60 år där nere,så henne fira vi ordentligt,Cecilia fyllde 17 också där och hon fick bestämma sin dag också.Kommer lite bilder vartefter...

Av Lotta - 19 augusti 2010 07:22

Den här veckan har varit lugn o skön bara jobbat 2 dagar...Nu ledig tom 30/8.Efter kursen i söndags så fick jag sådant träningssug så på morgpromisen på måndagmorgonen så bestämde jag mig för ett träningspass...en länkning på 3 mom och ing på plan och hur mycket jag skulle belöna under mom om ja skulle belöna.3 belöningar bestämde jag mig för ett under FF och läggandet och avslut på ink.Kontakt med ing på plan,tappar på första,gör om och jobbar mer med honom,förstår inte hur lätt det är att glömma troligtvis ngn sorts lättdemens el ngt ....Mycket bättre förstås med mer jobbar sitter som ett tänt ljus när vi ställer upp på start punkten tvungen att belöna det,är med i halter svängar o språng ngt ss kanske inte så lätt att se när man e själv,men belöna ngn halt och berömde honom när han var i sväng,det var ju det vi träna att titta på mig o inte släppa efter en sådan FF e jag helt nöjd.Har lite transportsträckor och han viker inte en tum från mig,läggandet e super belönar,Inkallning e  med bra Matte e intressant forfarande,bra start bra stå ngt steg kanske tempo ing e inte samma som start belöning med grisöra...även fasst de finns att putsa på så belöna jag med grisöra,för målet var att han skulle vara med mig och inte glo på annat och det var det jag var jättenöjd med...Skrutt säger jag bara....Tisdag ledig dag tanken var väl att jag skulle förbereda lite men inte utav det gjorde jag,städa av lite,sen gav vi oss och träffa Linda istället apportering stod på schemat,så länge sedan vi gjorde det även att träffa Linda och göra ngt kul med henne o doggarna.Zebban blir ngt het när han ser dummisarna,började med markeringar band upp honom medans Linda körde sina flickor,han satt lugnt där iallafal sen vet jag inte om han var tyst.Lindas flickor skööte sig utmärkt,Zebbans tur,Linda tog honom,han vet vad han ska göra och hittar dem direkt nästan tror jag sen tar han inte alltid raka vägen tibax,men tibax gick han iallafall,I och med han kan och vet bäst enligt honom själv:),så gjorde LInda en grej som jag vart lite impad utav,har aldrig funkat när jag själv försökt,hon blåser en stoppsignal när han letar,får väl morra lite men han stannar o tittar förundrat åt hennes håll,då får han en kastad till sig istället,gör om detta flera ggr och han stannar till slut som bara han gör ni vet kastar sig om o ställer sig i "rutanställning"::::)))))...

Går vidare med hundarna medans Linda lägger sök o närsök....Flickorna börjar utmärkt,Zebban tur och han tro han ska ut o springa,men vi vänder om o gör nära,sköter sig skapligt gör även här lite omvägar men kommer in.Jag går i väg igen,L lägger nytt sök och ett närsök.Nu får hennes flickor börja med närsöket och Zeb väntar han är tyst,ngn gång han pep till när dem körde söket men då sa jag bara åt honom att va tyst sen sa han inget mer.Söket gör han bra,prövar att vara helt tyst men det funkar inte bättre så jag kör signal när han hittat dem,4 skick sen vila och till slut 2 skick.....Nu var det fikadags vi hade handlat så himla goda mackor mums var det,åkte hem efter ett par timmar då kom regnet också...

ONSDAG...Jobba,sen var det kurs egentlig för mig i coh med att jag inte e hemma på fredag,men si den fick jag inte åka på,nej då Stefan var tvungen att ha bilen,hans tur att köra.....Jöätte sur vart jag...Sussa ringde på em o vi prata lite om allt möjligt,sa att jag var sur för att jag inte kunde åka på kursen,jag kommer ut till dig så kan vi träna hos dig...Klart jag vart glad vad annars,,,,Vi fika och prata lite skit,sen tog vi hundarna bara Azko med idag...Zeb o ja träna ing på plan, bra tycker jag men jag får kämpa kan jag tala om,idag kände jag mig inte såå fokuserad men vi fick till lite bra saker iallafall,idag funka inte rutan gick åt vänster hmmm,skyller på att gräset var högt konorna syndes dåligt,fick hjälpa honom så fixa han den sen,inkallning vadå ska jag stanna grrrr...nej ingen bra träningen men försöker att se det som var bra iallafall,läggandet,FF,apporteringen var bra idag...Tack Linda o Sussa för träningen denna vecka nu tar vi träningsuppehåll ett tag....

Av Lotta - 16 augusti 2010 07:57

Var vi på igår heldag 10-16,teori o praktik,Anders lydnadsdomare och Helen tävlar o tränar hund mycket själv....Vi började med teori,mycket intressant ju mer vi prata ju mer såg man ju att det stämde,efter det så gick vi ut på plan och vart filmade ett moment från början men vi hann med 3 var.ja tror vi var 5 hundekipage o lika många utan hund.Zeb o ja ut som nr 2,ja inte hade jag med mig honom INTE....mycket konor på plan :),inkallning med stå,för det första så fanns jag inte när vi gick in på plan kolla av allt,Helen kommenderade Anders filmade,kallar in honom full fart ut men stanna fanns inte utan drar åt höger om mig o där var ju rutkonor och mycket lukt,jättebra säger båda två exemplarisk jo visst va de de men det är ju vad hunden har motivationen till,jag fick ändra mitt tänk där och inte bli irreterad....Gjorde om och arb upp lite bättre kontakt,då vart det mycket bättre och stannandet riktigt bra lite slarv vid ingången.Vi hade gott om tid så vi fick köra ett moment till och då tog jag FF,vi hade pratat om ingångar på plan och det är ngt jag glömt bort att träna på länge,värmde upp honom innan ing,men sen på plan så är han precis som i torsdags på tävlingen,gjorde om och belöna med godis på ing  och gjorde sen bara en rak start mycket bättre här har vi ju hundens motivation.,till vad den får bäst utdelning för och inte var det att gå brevid mig först.Pratade lite efter det ute på plan,om att träning ska ju vara lika som en tävling så mycket som möjligt,ja förutom att man inte kan belöna på samma sett då,men den förväntan ska dem ha ju att den kommer...Vi fick ett moment till var,tog apporten,här är han mer med mig man lär sig så att säga::))))nervositeten släppt lite också.....Ställer upp o kastar han sitter kvar o väntar på kommando,full fart ut lite slarv vid upptaget, lite konfunderad vid upptaget men gör den bra,jag som slarvar med att belöna innan moment slut (kortslutning)....Efter det är det lunch o vi rastar hundarna och äter mat som Agnetha lagat,jättegott tacogratäng mmm mums mums....

Filmdags efter lunchen,hua mig att se sig själv och att andra ska se också...jaja de gick bra fick många bra tips på vägen...Och ngt bra som jag fick med är vad Helene sa till mig ska jag tänka på mycket....En mycket nyttig och bra kurs....Nu ska jag ta o ändra lite i min träning o upplägg inför träning o tävling,ja inför tävling testa ja ju i torsdags det ända jag ska ta bort från den är örat utanför plan   ......

Denna vecka börjar flera komma tibax efter semestern skönt när det börjar att återgå till det gamla invanda....Och jag måste nog börja tänka på vad jag ska packa inför vår resa har inte en aning men det rers sig nog......

Av Lotta - 13 augusti 2010 15:21

PÅ MIG SJÄLV   

VARFÖR LA JAG DET DÄR FÖRBANNADE GRISÖRAT UTANFÖR PLAN,JA INTE VET JAG KAN INTE SVARA PÅ DET???????hADE  RÄCKT MED BOLLEN.....

PLATSEN VAR LUGN O STILLA VRED SIG,STARNR 7 HADE VI SÅ HAN FICK VA I BELEN EN STUND EMELLAN,HÄMTA UT HONOM NÄR DEN INNAN GJORT HALVA PROGR,OCH HAN KÄNDES JÄTTEBRA I BARA KOTAKTÖVNINGARNA OCH SEN VET JAG INTE VAD SOM FLÖG I MIG LA BOLLEN 20 M IFRÅN PLAN OCH LÄGGER ETT ÖRA DÄR OCKSÅ VILKET JAG INTE SKULLE GJORT SÅ HÄR IEFTER HAND...MÅNGA TRODDE HAN VAR INTRESSERAD UTAV TL MEN NEJ NI DET VAR DET FÖRB ÖRAT HAN SKULLE ÅT...KAN TALA OM ATT NI SKA VARA GLADA ATT NI INTE SÅG VÅRT FF OM NI SETT OSS FÖRUT.JA TROR HAN STOD IALLA HALTER,OCH TRÄNGNINGAR ÅT VÄNSTER HMMMM...HÄR VART JAG SÅ HIMLA GLAD NOOOOOOTTTTT.....

JAPP KÄMPAR PÅ OM HANS UPPMÄRKSAMHET OCH FÅR DEN SÅ EN 10:A PÅ LÄGGANDET.HELA TIDEN NÄR VI SKULLE STÄLLA UPP SÅ GLOR HAN ÅT VÄNSTER NO CONTACT...INKALLNING BRA FART UT DK STANNA VILKET BLIR LÅNGT STOPP OCH SEN STÅR I AVLSUT....

5 P.NÄR MOMENT E SLUT HÄR SÅ TROR HAN ATT HAN SKA FÅ ÖRAT MEN LYSSNAR PÅ MITT NEJ SÅ HAN BLIR SOM TUR KVAR HOS MIG.LÅÅÅNG TRANSPORTSTRÄCKA TILL RUTAN OCH HÄR ÄR HAN FAKTISKT MED MIG HELA VÄGEN,200 KNYCK UT SÄGER STANNA FÖRSENT TROR JAG DÅ MEN HAN STOD TYDLIGEN MED BAKTASSARNA BARA UTANFÖR OCH DÅ FÅR LOTTA EN BLACKOUT  SÄGER KOM O STANNA OCH HAN STANNAR JÄTTEFINT MEN GÅR FRAMÅT IGEN GRRRR JAJA NIII FÖRSTÅR VA ....0P.TIBAX TILL UTG PUNKT LÅÅÅNGT,ÄR MED FULL FART UT,VXL TEMPO,SLARV VID UPPTAG 7,5P.HOPP EXTRA KOMMANDO 9P,FJÄRR NOSAR,SKIFTE INNAN VID ANDRA SITT SÅ FLYGER HAN UPP VILKET GÖR ATT HAN FLYTTAR NGT PÅ RUMPAN 8P,HELHET 8,5P......VAR INTE SÅ GLAD NÄR JAG GICK AV PLAN OCH DET GICK I 120 UT TILL VAD JJOOOO GRISÖRAT FÖRSTÅS...KOMMER ALDRIG GÖRA OM DETTA HAR HAFT ÖRA I FICKAN ELLER TOM RYGGSÄCKEN FÖRUT FÖRSTÅR INTE VAD SOM FLÖG I MIG...VÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRMEN KANSKE....6;A UTAV 10 TROR JAG VI VAR..EFTER INKALLNING TYCKTE JAG NOG ÄNDÅ ATT HAN SKÄRPTE TILL SIG LITE...RUTAN MIN EGNA FÖRKLARING TILL DEN HAN FÖR SNABB OCH JAG FÖR SEG HELT ENKELT SKULLE SAGT NGT TIDIGARE,OCH SEN IIIIINNNNTTTTEEEE STRULA SÅ JÄVLA DANT FICK JU NOLLA IALLAFALL....HAR INTE HAFT DET SEN FÖRSTA TÄVLINGEN SÅ DET KÄNNS LITE SURT....VET JU HUR BRA HAN GÖR DEN HAR NOG HAFT SOM LÄGST 9,5 FÖRUT VA,,,KOMMER INTE IHÅG???OCH DET SOM GRÄMER MIG LITE ÄR ATT HADE VI FÅTT EN 10 SÅ HADE VI HAFT ETT 1:A PRIS....HAR VARIT EN JÄVLA TUNG DAG IDAG KÄNDES INGET KUL ALLS ATT GÅ UR SÄNGEN IMORSE...ARBKAMRATER TYCKTE JAG SÅG ARG UT  FÖRSTÅR INTE DET SA JAG DÅ.....JAG BRUKAR INTE BLI ARG,MEST BESVIKEN .....NÄR DET GÅTT DÅLIGT OCH MITT MÅL IGÅR VAR JU ATT INTE HA NGN NOLLA MED OSS UT MEN MEN NU ÄR DET JU NGRA VECKOR TILL NÄSTA TÄVLING KANSKE FÅR NY ORK TILL HOPPAS JAG HA NU EN BRA HELG ALLA.....

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards