Alla inlägg under november 2009

Av Lotta - 28 november 2009 17:28

ledig har jag varit och fullt upp,tandis och doktorn lite stan och promenader och tjejträff.....även träning med dogsen med våra nya smådummisran har funkat bra...Igår var jag i skogen en sväng helt under bart solen sken lite svagt men ändå...I torsdags var Sussa o ja bjudna till ANN god mat o dryck vart vi bjudna på och underbart sällskap:) Therese kom o hämta migvid halv 12 lagom för att vara okej dagen efter...Mycket hundprat konstigt va??men mycke allvar också härligt med lite avkoppling.

På fredagfm hade jag tid till dsk i blacka för en titt på min lilla böld (bläää) jodå var dags att öppna den har väl varit med om härligare saker kan jag tala om...Väl hemma igen va de dags för lite plock med smått o gott sen jobba jag kvällen kom hem vid 9 slockna som en gris vis 10 -tiden.Föresten vår promenad i Å-backarna i torsdags var ganska blandad i början var Zebbban ngt stirrig med allt vatten och fåglar huvudet gick fram o tibax hela tiden,efter ett tag så lugna han ner sig när han märkte att vi bara skulle gå,gick över 2 broar,1:a var han inte så tuff,men 2:a lite mer tag i honom...Jätte trött efter denna promenad matte med efter tandläkar besöket som tog över 1 timma,,,,och ett hål i plånbioken.Nej nu måste jAG STICKA BAJ BAJ....

Av Lotta - 26 november 2009 07:26

skönt att denna vecka börjar att dra sig mot sitt slut...jobb utbildningar och möte känns som jag inte varit hemma så mycket första delen utav veckan,märks på hundarna också fast skönt nog har dem inte så svårt att koppla av hemma,märks ute på promisarna....nyttigt för dem att bara va också.Ska åka in till Norrköping nu starx och gå i åbackarna tänkte jag...trött på mina promenad stråk här hemma,sen blir tandläkarn kl11 och laga en lagning hm alltså ett stort hål i plånboken igen,väl hemma igen ska jag plocka lite, stakarna ska ju fram på lördag.Sen ikväll är jag bjuden till Ann på lite tjejträff ska bli kul att ses och tjattra lite och framförallt skrattaGlad.Blir nog inte så mycket till hund idag heller men Matte e ju iallafall hemma vilket jag tror dem e ganska nöjda med.

Nu har vi utökat familjen med en till,Cecilia har träffat en kille som heter Daniel,verkar vara ganska rar,lite blyg nu ibörjan,men det var ju Oskar också,så nu e köksbordet fullt när vi äter....kul tycker jag storfamilj har jag nu och Stefan behöver inte känna sig ensam som kille haha han har ju varit det ganska länge i den här familjen vilken har varit 75% tjejig...jaja de var väl inte så intressant egentligen men men....lite resfeber har jag allt också och vi ska inte prata om vad jag kommer att ha NÄSTA torsd.Nej nu måste jag käka lite frulle och sen åka..Ha en bra dag!!!!! 

Av Lotta - 22 november 2009 14:17

Gud vad det regnar...men uppehåll på morgonpromisen iallafall...Efter lite plock o styr här hemma så tog jag träningsväskan med koner o apport o gick duggade bara då...Värmde upp med klockan lite slarv i början tycker jag bättre på slutet.Sen körde vi FF raka sträckor mest för position och kontakt bättre o bättre vart det avlsutade med en FF i halter o svängar o språng, boll som belöning...riktigt bra ja i mina ögon iallafall:).

Fjärr:sitt snabba sitt med bollen,likaså läggandena snabba också.

Apporten:Gick o la ut den först tar den jättefint och kommer med den,sen satte jag honom med appen i mun och gjorde ingångar mycket ett par ggr,har annars varit lite seg i ingången.Sen den berömda rutan,först träna vi på farten full fart ut belöning bollen...sen börjar ju problemen med att få honom att stanna innan han tar bollen höll på att slita av mig håret...innan han förstodRynkar på näsangjorde ett uppehåll med rutan i ngra minuter innan vi forsatte,har för mig Ingela sagt att man ska göra det,visst en gång tog han bollen men stod kvar i rutan...fast då berömde jag inte så mycket utan bara hämta honom...Tog lite kort på honom med LP rosetten och 1:aprispokalen i munnen...inte så kul tyckte han men satt kvar snällt och gjorde som matte sa...då öste även regnet ner.       

 

Av Lotta - 22 november 2009 08:02

men det händer heller inte så mycket nytt,jobbat mycket denna vecka.Träningen har verkligen legat åt sidan,vi har gåttt långpromenader vilket dem har nöjt sig med sen ngt godissök emellanåt.Igår skulle jag träffat Sussa o King i Löfstad men det sa magen ifrån  om,vakande 5 och hade världens kramper som höll i sig hela fm,,,som tur var skulle Ann med också så jag slapp att känna mig som en skit för att ringa o säga ifrån värsta jag vet kämpade ända in i det sista men så ringde Sussa och sa att jag skulle stanna hemma tur man har vänner som säger till en vad som är bäst för enSkrattande....men men jag hade längtat också och härligt väder var det men det kommer väl fler ggr.Nu låg jag i sängen hela dagen i stället och ngt var det som inte var bra,sov hela dagen och det gör jag aldrig annars.Zebban o jag tog oss en skogspromenad framåt kvällen och det var skönt att få lite frisk luft iallalfall.Idag har jag planerat för lite aktiviteter för mig o hundarna,sen ska jag rota fram stakar och stjärnor o se vad som ska användas funderar på att köpa lite nytt..Nej nu en kaffeslurk sen  e de dags att gå ut med vilddjuren,väcka mannen ,med o se om han vill följa medFlörtHa en bra söndag....

Av Lotta - 17 november 2009 21:09

FÖRLÅT WILJA HUR SKA JAG KUNNA TILLGODO GÖRA  BLANDA IHOP DIG MED DRÖMMA....DU SKA FÅ EN ORDENTLIG NOSPUSS NÄR VI SES IGEN....HÄR KOMMER DEN IGEN MEN VAD GÖR VÄL DET PÅ EN SÅ FIN HUND OCH GULLIG MATTE....GladKUNDE INTE TA BORT BILDEN SÅ JAG LÄGGER IN DEN IGEN RÄTTAD FÖRSTÅS!!!!  

Av Lotta - 17 november 2009 16:23

och idag  har vi gjort vårt första träningspass i 2:an,kul att börja med helt nya moment.Har ju hittat ett ställe med plank och stora ytor att vara på här hemma...Så när jag kom hem från mötet på jobbet,så tog jag Zebban och träningsväskan med koner och apportbock i och trava ut i det härliga vädret...Vi gick först en bra runda behövs ju motion/kondition också om man ska orka jobba lite.Satte honom och riggade rutan....satt fint kvar.Började med lite kontakt och FF nja lite ringrostig kände vi oss allt har ju knapbrapt kört ngt på 10dagar,så det tog en liten stund innan vi kunde koncentrera oss,kändes mycket bättre efter en stund..Dold PL la honom ner och gick ifrån ett par ggr och gömde mig,fram o belöna lugnt med godis och klapp,låg jättefint fast det var  en ny plats vi träna på.Sen rutan jaja den kommer vi nog att få traggla med...2ggr rakt ut och leta efter ngt ja vet inte vad,gjorde om då rakt ut och kastar sig om när jag säger stanna belöning boll,sen 2ggr med farten,  bra och varsegod med boll...Apporten ja här kommer vi få jobba med att ta apporten ordentligt syns på honom att det här är skitkul matte....la appen på en bänk ett par ggr mycket bättre tag då,gjorde en 2.ans apport med ing och hålla fast vid sidan o sitta o hela tjosan,som sagt lite slarv med upptaget annars rakt in och höll fast tills jag tog den.Sen var det inkallning med ställande,här dela jag upp momenten för det kan vi inte fullt ut,satte honom kalla in på kort avstånd sa stanna och belöna med bollen,tog nog ngt steg innan han stanna.Riktigt nöjd med honom idag för att vara första gången vi kör detta och tro nu inte att jag höll på i flera timmar utan korta pass med varje moment vi gjorde idag,ville bara se var vi låg ungefär och det finns ju att göra men det är väl det som e tjusningen med detta bara man inte behöver traggla för länge och mycket....Kul med nya moment som sagt iallafall...och jag längtar till lördag då ska vi till skogen en heldag med Sussa och göra aktiviter bara hon och jag och grabbarna var ett tag senGlad.....Kameran o fikakorgen ska med....Hoppas bara på lite bättre väder så korten blir bättre en sist vet inte vad jag gjorde då med kameran eller om de var regnet som gjorde att korten vart dåliga:(...

Av Lotta - 15 november 2009 19:58

                ja vet inte,,,,har haft en ganska lugn vecka med lite lite träning...men många sköna promenader...I fedags träffa jag Linda för en promenix i vrinneviskogen och lite träning på vägen...Var ju ett tag sen vi träna apportering,bara gjort lite ngra ggr och då har han ju skött sig bra...men men funkar inte riktigt när det kommer andra hundar med i bilden han SKA bara ta alla dummisar som finnns hela skogen.Jag la ett sök med 3 dummisar,Linda 2 sök med 2 dummisar vardera.Linda börja med Drömma som skötte sig jättebra,hon kommer in med sån glädje och jobbar lugnt och sansat.Zebban då jodå ngt taggad vid första söket,men kommer faktiskt in med alla 3 sista tror jag de var med ngt morr i från mig.Sen när vi går därifrån och han går fot brevid mig går bra en bit sen knallar han jag blir galen och springer efter och hämtar honom skriver inte vad jag sa el gjorde för det finns kanske känsliga läsare vad vet jag.....FörvånadEfter det blir det skärpning....ett utav söket jobbade han riktigt bra kom in med första direkt,sen ut efter den andra och den kände han tidigt men hade lite problem med att fokusera,kom tibax till mig ett par ggr men jag noncha honom och gick lite närmre in mot skogen...ser vid ett tillfälle att en hare dyker upp mitt framför näsan på honom men den bryr han sig inte omGlad utan forsätter med sitt sökarb och kommer RAKT in med den sista där avsluta vi med det.Linda la ett när sök åt oss men det har han lite svårt för, i och för sig inte tränat så mycket på det utan gav sig iväg ut för långt förstås,Linda o jag prata om det här att det finns så mycket i Zebban när det gäller apportering men samtidigt så känner jag att det är ren olydnad också och det blir jag så frustrerad på när han är så lydig annars och nu pratar jag inte planlydnad utan rent allmänt jaja det händer att han inte lyssnar där heller men till 98% så sitter det,Idag hade jag kommit ihåg fika för första gången var riktigt gott med kaffe o chokladmuffins,Efter ca 2,5 timmar ute i skogen så gav vi oss av hemåt trötta o "belåtna"....ja lite besviken e man ju när inte allt funkar....men blir så glad när jag ser Linda jobba med sina hundar Wilja o Drömma,önskar jag hade enGlad sådan hund också.Lördag och söndag har jag jobbat och varit social med släkt o familj....Nu börjar en ny vecka som vi ser fram emot;)

Av Lotta - 13 november 2009 07:29

usch ja det är det idag  brukar inte vara så skrockfull men känner ända utav det lite.

Veckan som gått har det blivit så mycket bloggande har liksom inte haft tid eller ork,mycket jobb har det varit också.Hundarna har fått långa promenader vilket har varit skönt att få röra på sig...Men får nog vara lite försiktig med Jessie märker att hon blir väldigt  trött o sliten efteråt.Men som igår när vi skulle gå hade jag tänkt men fick vända efter halva för vi mötte dem där älgarna igen,så då tog vi skogen istället då var hon pigg som en liten lärka fick ett godissök och lämnar inte mycket kvar kan jag tala om,ett litet lydnadspass för Zebs del med fjärr och FF han var hugget om man säger så.Vågar inte börja med inkallning m ställande för det är jag lite osäker på hur jag ska träna det får höra med Sussa o Ingela hur jag ska göra.Hoppet tror jag inte blir ngra problem inte apporten heller...sen e de den där förbennade rutan som verkar vara svår jjaja vi ska traggla hela vintern så de blir nog bra i slutändan.Har allafall hittat ett plank som jag kan träna PL påSkrattande.Cecilia har legat sjuk hela veckan vilken hosta hon har haft bara det inte blir ngt mer med det,jag själv var och tog sprutan för att motverka svinet i tisdags och det kändes inte ett dugg då men har haft lite ont i armen nu ett par dagar.Therese har också haft en tuff vecka gått och väntat på tenta resultat som inte vart positivt men men första gången man skriver tenta kan vara svårt att riktigt veta hur dem vill att det ska se ut bara att ta nya tag hjärtat Mamma tror på dig.....

Idag blir det skogen med Linda o hennes hundar på dagen,mammsen kommer ikväll,kalas imorgon för farmor,sen ska jag försöka hinna jobba lite däriemellan.....Ha en bra helg allllaaa

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards