Alla inlägg under januari 2009

Av Lotta - 31 januari 2009 12:33

åh på fredag åker våra bästa vänner till Thailand inte vi oh vad jag blir avis faktiskt och dem ska åka tibax till några stälen som vi varit på....helt underbart jaja jag får nöja mig med att titta på filmer o korten vi tagit därifrån.Samtidigt som jag vill åka så får jag den där klumpen i bröstet tycker ju inte om att flyga det värsta jag vet faktiskt,inte bara det heller jag kan ju inte stoppa ner hundarna i resväskan..skulle va en syn nej skämtåsido vi ska åka tibax men inte riktigt ännu väntar nog ett par år el ett nej jag vet inte men i år stannar vi hemma.

Av Lotta - 31 januari 2009 11:02

Ja Lotta ja tror nog att det blir så,att jag bloggar här och sen har hemsidan till lite ditt o datt.

S och jag kom upp skapligt idag ut med dogsen,la upp ett människosök,förklara för S hur vi skulle göra,jag gick först och han hitta mig och jag belöna med boll och haN TYCKTE det var jättekul,S tur att gömma sig Zebban satt kvar han har blivit så duktig med det undrar om det är att jag tränat det som en stolle sista veckan,jaja iallafall så väntade Z på att bli skickad och han drog iväg och hittade husse lätt som plätt och fick bollen med som belöning av husse,sen tränade jag lite uttecken och han fixade det 2/3ggr,gjorde även en inkallning när han sitter och väntar på utecken och han kom till mig det trodde jag aldrig och matte vart så glad då,husse höll i kameran vet inte man gör sig så bra på bild men ni kan ju se att hundarna vet vad dem ska göra för att få både belöning o jobba kontakt heter det.Kram och ha de gott LOtta m dogsen.............

Av Lotta - 27 januari 2009 15:52

Vet inte hur jag ska göra om jag ska ha kvar bloggen el hemsidan känner lite att det är mer jobb med en hemsida,den ska ju uppdateras mm,det ska ju bloggen med men inte på samma sätt.Ja vi får se det är ju 2v kvar på den.Idag iallafall så åkte vi till stora skogen och gick hade tänkt lägga ett stort sök som båda hundarna skulle få gå på,7 saker lades ut och Jessie fick gå ännu så länge sitter ZEbban kvar men när hon får gå ggr 2 då kunde han inte hålla sig längre,men stannade dock när jag fick ryta i.Innan han fick gå på sina så körde vi lite fotgående och jag kan säga att han e ngt taggad tar ett tag att få ner honom.Men sen hämtade han hem 3 saker på raken,och sen testade jag en dirigering rakt ut jag såg nämligen leksaken,han går rakt ut och nosar lite hitta den och raka vägen till nig,det var superbra.Tränade även en sak som jag läste i ngn annan blogg om dem har tendens att byta el ta flera,när dogsen kom in med sakerna så lades dem ju på hög perfekt tyckte jag att träna just det att bara ta en sak i taget och det gjorde han bra.Lät hundarna gå lösa om vartannat var inte så skönt väder men det är ändå skönt när man kommer hem och får ta sig en kopp kaffe och bara slappa ett tag,känner mig lite risig vet inte om jag börjar bli sjuk hoppas inte det.Snabeldraken står och blänger på mig måste nog ta ett med den,ser förj-ligt ut i hallen framförallt,ha de-...........

Av Lotta - 14 januari 2009 23:07

Vart lite sugen på att skaffa en hemsida så jag slog till och gjorde det,kika in på den inte riktigt klar ännu www.123minsida.se/Acrux ska gå och lägga mig nu har suttit alldeles för länge med det här haha sån är jag när jag börjar på ngt nytt.Natti natti

Av Lotta - 13 januari 2009 10:39

Satt igår kväll och planerade in lite tävlingar,f-n att man jobbar som man gör inte många som jag var ledig på de e ju ett tag kvar men det får lösa sig.Har planerat in i närområdena finspång linköping norrköping o söderköping någon var visst i valdemarsvik också.Imorse när vi var ute så körde vi igenom hela lkl 1 utan apporten då o ja tyckte nog att det gick bra lite finputsning på position och sen kommenderingar ska köra mycket med nu.Skulle egentligen varit på bruksa med Sussa men jag var tvungen att hämta hem Jessie så jag hann inte det,just nu har jag en flämtande och pipande hund brevid mig.Sussa är en god vän hon sa kom hit med Jessie så kan hon vara här resten av veckan så har det värsta gått över jag säger bara det hon är guld värd och har alltid varit det oc kommer alltid att vara det för mig hon är min storasyster som jag inte har på riktigt.Hon hjälper mig med hundarna när det inte funkar med vissa saker och säger åt mig att nu LOTTA måste du skärpa till dig skönt att ha en vän som man kan säga allt till o gråta med o skratta med o va arg på och ösa ur sig all annan ilska man har ibland,och det som är skönt att veta är hon känner likadant även om hon blir sur ibland och tycker att jag är lat men det måste man väl få va ibland.En annan sak som hände imorse som aldrig har hänt förut inte vad jag kan komma ihåg iallafall,Zebban stack till en annan hund som kom på vägen men Matte som vi mötte gjorde sig stor o vifta med armarna och sa åt honom att försvinna då vände han och kom tibax oh sånt gillar jag inte att dem drar så där bara hoppas det var en engångföretelse,hjälpte inte att jag vissla el ngt,hoppas o tror att det beror på löptikar för han e lite strirrig även fasst inte Jessie varit hemma på några dagar,hörde att det är fler som löper i området.Lutar faktiskt åt kastrering nu,ringde vetten imorse och kolla av lite med priser o så,2800kr kosta det tyckte inte att det var så farligt ändå hade nog räknat med 4000,inte så att jag tyckte att det var billigt,får spara lite extra den här månaden så kör vi nästa månad tror jag.Det vart ett långt inlägg men nu måste jag göra mig snyggare än va jag vanligtvis är hahaha ska till tandis om ett par timmar...Var rädda om varanndra/Lotta



Av Lotta - 11 januari 2009 13:41

Jaha nu e de i gång på riktigt,Jessie höglöper och Zebban vill bara göra ngt han inte får för här ska vi inte ha några puppisar och framförallt inte på en 11år gammal tik,som inte förstår varför Zebban beter sig som han gör.Jessie ska åka till Marie ikväll så vi får sova inatt,för natten som var började han att yla kl 3,tystnade efter en stund till kl ½6 men då skulle jag ändå gå upp och jobba puha mig.Lite småstressad är han emellanåt inte så kul,ska ta mig en oprdentlig funderare på det här med kastrering iallafall, Jessie kommer väl inte att finnas hela tiden men hon är ju inte enda tiken i området. Ska strax åka o jobba igen usch va trå¨kigt det är då,la ett spår på fm åt Zebban som gick sådär han har vä'l svårt att koncentrera sig,men nya selen o linan var skitbra  allafall.See you another day......... 

Av Lotta - 8 januari 2009 20:11

Vakna skapligt ja el tidigt redan kl 7,gick upp såg hur kallt det var Sussa o jag skulle ses på bruksa nej usch kände jag -10  grader då får det vara,Sussa kom till mig istället så gick vi enlångpromenad istället och tränade lite utefter vägen.Läggande och inkallningar vart det några stycken,gick jättebra, kallade in honom när han stod o åt ngt gott i hans tycke inte mitt men han vände om och kom direkt vad glad jag vart,läggande gick sådär vet inte om det var för kallt,han la sig ner men väldigt segt,jaja jag vet ju att han kan bättre.Sen visa Sussa mig om hur man lär in backa och han fattade ganska snabbt vad hon ville först försökte han att vinka om det var de hon ville sen ligga sen rörde han sig bara lite  och då  vart det belöning sen gick det fort kan ja tala om sen flytta han hela baken sittandes då men iallafall så duktig han var min lilla plutt.Och då eju inte jag senare än att jag var tvungen bara att kolla ikväll om det satt kvar och han gjorde precis likadant flera ggr,då måste jag ju höja ribban lite till jag vet knäppt men va fn,och vad tror ni han gör när jag för ner handen under bröstet jo ställer sig upp o backar.Vet att det är galet att gå för fort fram men jag ska gå tibax lite nästa gång vi tränar detta.Pratade med Linda igår var länge sen,ja e så dålig på att höra av mig är4 egentligen ingen telefonmänniska,men vill man ha några vänner kvar så  måste man hålla kontakten i know i know.....Sitter här själv ikväll Stefan har börjat med träningen igen,helgerna e ju slut nu,Cecilia e i stan med sin nya pojkvän skulle komma hem vid 9.Therese sitter o pratar i telefon med sin pojkvän har säkert gjort i 2 tim nu.Varför måste dem bli stora,det räcker väl att ha mamma haha ja ja vet att ja e egoist men jag vill inte att dem ska bli stora o inte bhöva mamma äsch va ja bluddrar nu då..Nä nu ska jag göra mig lite varma mackor onyttigt jag vet men man lever bara en gång har nån talat om för mig SEE YOU.............



Av Lotta - 6 januari 2009 14:07

börjar jag att ha tråkigt,nej jag tror inte det fick lite tid över medans maten blir klar,söndagsstek på en tisdag men de ju helgdag idag iallafall,

kika runt lite bland bloggar hittar en del nya och lär sig en del nya saker alltid nyttigt.Igår på dagen när det var lite skönare så gick Zebban o jag ut och tränade lite inkallnig och stoppsignal,han kommer som ett skott syns väl på bilden även om den e lite suddig,den andra bilden var jag bara tvungen att fånga på bild han slöt upp på sidan bara med  "vad ska vi göra nu matteblicken".Lite har vi ju fått gjort idag tvättat bilen,ja inte jag automaten har gjort det och det vart bättre än förut iallafall,under tiden bilen tvättades så tränade jag o Zeb lite lydnad bra med nya störningar gick riktigt bra faktiskt.HA DE GOTT FOLK...........

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards