Alla inlägg under oktober 2013

Av Lotta - 7 oktober 2013 21:04

vet inte vad som händer men jag kan inte flytta markören och då måste jag spara inlägget istället.Skönt allafallatt vara hemma igen hade ngra underbara dagar i Prag lagom flygresa 1,5 tim perfekt för mig.Prag var en stad med gamla hus och mycket fint att titta på billig shopping och mycket god mat ännu mer billig dricka ja alkt var billigt. Men det vat skönt när vi väl var hemma 2 svartingar so vart glada ja inte så jätte men lite glada allafall.



Av Lotta - 7 oktober 2013 20:34

för jag höll på o bli galen bara strula.tror jag var vid markeringarna,lite taggad vid skottet glad att jag valde att ha på ett kortkoppel annars hade han knallat tog en sväng med fotg och sen ställde upp igen och skicka full rulle ut och in med den men slarvigt vid fötterna.Sen passivitet när dem andra jobba låg ner mestadels nyfiken vid förtsa skottet sen mera lugn så.Balla ur lite vid nästa grej men Marie var så bra så vi gjorde om och gjorde rätt   .......Ner mot vatten ja inga problem med att gå i stadgan oxå simmar på fint ut o in men droppa den direkt hmm gjorde om 2ggr så den sista vart bra.En utav hundarna hade aldrig badat så nu fick dem jobba lite så lite mer passivitet och mer pip hmmm inte bra.Marie frågade sen om vi ville köra mer vatten men jag avstod pga pipet sååå glad att jag gör som jag tänker i huvudet!!!!! Hon tyckte det var ett bra beslut.Förflyttade oss en liten bit upp från vattnet kanske 20m,körde linjetag med vattnet i ryggen och lydnad har jag allafall på honom för ingen tanke om vattnet utan in till mig och lugn o fin vid mina fötter.Sen en fika ja just det har jag ju glömt vi har ju fikat ngra ggr oxå hihi....Prat om dagarna 2 vilka jag inte ångrar för 5 öre åkte ju på vinst el förlust hade inte en aning om hur det skulle va o bli.Känner mig stolt glad att jag tagit mig ikragen vågar stå för vad jag gör och vad jag vill.Egentligen skulle jag ju vilja..... min högsta dröm..... neeej jag behåller den för mig själv!!!!

Nu kör vi på det vi håller på med ni ska bara veta vad jag saknar min killlar när jag är bortrest man kan ju tänka att vad skönt att slippa gå osv men fn vad skönt det är att komma hem till vardagen igen

Av Lotta - 6 oktober 2013 20:38

tanken för denna höst är att ge Enzo lite mer plats.dem sista kurstillfällena har jag bara haft med honom,men på träningar följer bästa Zebban med för träna ska han få göra sen får vi om och när tävling blir för honom.Enzo kan i stort sett hela klass 2 men finlir och mer krut på rutan och fjärren nu så blir det snart tävling igen,vi kanske inte kommer vara klara helt och hållet men vill ha känslan lite inför vinteruppehållet  .....Vi tränar även lite jaktapportering med ett gäng supersköna tjejer,vi vart medbjuden på ett låtsasWT  gick väl så där mycket som var svårt för Enzo men så himla skönt att bara tillbringa flera timmar i underbart sällskap och få vara med sina 4-benta.Har blivit vän med en tjej som heter Marie på facebook trolugtvis genom ngn annan vän osv.Hon har allafall uppfödning utav tollare och kör mycket apportering,hon hade lagt ut att hon skulle ha nybörjarapporteringskurs va fn tänkte jag alltid kul att gå kurs så jag anmälde oss till den,hade inte en aning om hur hon var som instruktör eller ngt vinst el förlust alltså.Kan säga att jag är mer än nöjd efetr denna helg visst lite har jag ju hört förut,men jäklar i min låda vad stolt jag blir över oss ser ni att jag skriver oss för vi är ett team Enzo och jag han försöker och jag visar tydligt och är lugn och sansad.Igår så körde vi mycket markeringar och linjetag,utökade svårigheten på linjetagen och dem satt som smäck,vi var nog uppe i 30 m till slut tänk på att vi s

tått o trampat på 10 m bra länge.Han jobbade på så bra trots en höglöpande  tik,lite pip men det tar jag idag vid

passiviteten pga det,för under fot o arbete så är tyst.Idag var det markeringar m skott först en utan skott,gick galant tom bra avlämning, 

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Skapa flashcards