Direktlänk till inlägg 26 december 2013

med laptop igen

Av Lotta - 26 december 2013 18:54

Jopp jopp fick en laptop julklapp utav min man jag måste ha varit väldigt snäll!!! Så kul för  nu kan jag  blogga igen,har ju en samsungplatta men gillar inte den,känns som en större mobil bara det här är mer ordentligt tycker jag.

Ja vad hänt sen sist då,nästan 2 mån sedan jag blogga.November flöt väl på som vanligt har jag för mig,avsluta kursen hos Ingela sista veckan där,sen har vi inte tränat så himla mycket just lydnadslydnad,utan mer vardagslydnad,tycker att dem är riktigt bra för det mesta men några saker som jag inte var nöjd,typ att inte lyssna på mitt nej om vi går förbi en vattensamling (läs även lerpöl),men det funkar kanon nu men så har jag fått sprungit oxå framförallt eftre Enzo men nu kan vi gå "vi" gå vår stig till skogen med diken på båda sidor utan att bada varje gång,nu har jag en sak kvar och det är att man ska kunna vänta på sin tur och sitta okopplad medans jag kanske gör ngt med den ena eller andra,det går framåt där oxå men en bit kvar tills det sitter till 100.

Så fort man glömmer saker gud förlåt mig   ...Stefans mamma vart ju dålig i mitten på nov,så vi satt ju hos henne i dryga veckan innan hon fick somna in lugnt och stilla den 28:e.Begravningen var nu i fredags den 20:e en jordbegravning så vackert först i Kimstad kyrka sedan följe till Skeda Kyrka där hon skulle jordfästas brevid Stefans pappa.Stefan Conny ,deras kusin och kusinbarn sänkte ner henne i graven för sista vilan,Conny tyckte det var jobbigt Stefan tyckte det kändes bra eller värdigt att se till att hon kom ner ordentligt.

Vi har ju varit på den årliga Londonresan oxå i början utav december gick den av,lika tevligt och mysigt som vanligt,vi hade 10-12 plusgr medans det var snöstorm och minus här hemma,shoppade lite som vanligt väska skor och lite annat smått o gott på Primemark.Efter den resan har det typ gått i 120 julfest och julhazard julhandlat med maken på stan och däremallan jobbat julhandlat med mamsen och sen ytterligare en dag med Cecilia, sen sedan i söndags har jag bara varit hemma och loppat mig i stort sett haft det mysigt med familjen alla varit här,ätit o druckit lite gott,gått sköna promenader med grabbarna så nu har jag kommit ner i varv igen.

Idag gav vi oss iväg till Söderköping för träff med Annelie Ancki och Yvonne lite apportering stod det på schemat,funderade på hur grabbarna skulle vara ,inte träffat ngra andra hundar ja på typ 2mån,så vi diskuterade lite innan,jag började med att ta ut Enzo och värmde upp honom med fotgående inkallning och ngra korta apporteringar,inte ett ljud ifrån honom idag vid uppvärmningen.Sedan körde vi markeringar skicka honom och jag backa efter varje skick så nöjd med honom full fart ut och även in idag så nöjd med det och inte ett ljud under arbetet här heller.Byte av hund Zeb taggad som få herregud säger jag bara men han lyssnar på mig och full fart ut sen lite saktare in på dem 2 sista skicken,men sååå nöjd även med honom,han som nästan aldrig får följa med på det här.Hemma efter ca 3tim ute på fältet och då var såå frusen så det krävdes tofflor 2 filtar och fleccetröja och ett par värmande glögg innan jag tinade upp,vart så rått på något sett ute på fältet.

Nu får ni ursäkta om det vart en rörig blogg lite hoppig men tack för du orkade läsa ända hit   Fick ngra bilder på mailen efter att jag frågat om jag kunde få och ngt som slår mig när jag ser bilderna att även om Enzo inte bar dem på ett helt 100 sett så höll han dem ändå kvar på ngt konstigt sett så att han inte ska droppa dem har ju blivit mycket bättre jjaja träning ger färdighet o envis som jg är så forsätter vi  vår träning.Tack Annelie för korten på mig och grabbarna   

   

 
 
Ingela

Ingela

27 december 2013 17:13

Äntligen en blogg!!!!
Så sorgligt med Stefans mamma!

Bra med lite vila kanske? Så roligt att ni kommit igång med träningen igen.

Ser fram emot att ses snart
kram

http://www.ostanvindens.se

Lotta

27 december 2013 17:57

Ja det är sorgligt varit ett jobbigt år med 3 begravningar! Jag tror nästan ibland att dem vilar sig i form ?...hoppas jag att vi gör kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards