Alla inlägg under november 2007

Av Lotta - 30 november 2007 22:18

Gud så skönt med fredag så tänkte jag imorse när jag vakna,jobbade kom hem vid 1-tiden tog en sväng med hundarna gorde en lien sökruta, dem är så duktiga båda två.Sen var det bar att plocka fram dammtrasan och börja göra adventsfint och visst blir det mysigt ruggigt ute och sen tända många värmeljus.Stefan fråga vad vi skulle äta och jag ville ha en köttbit och ett glas vin,snäll som han är köpte han hem det.Jag gick allafall ut och kissa hundarna inna vi skulle äta och sen när vi kommer in så springer Zeb upp till köket och dricker vatten och jag lite efter,men jag gick och satte mig i soffan hmhm,skulle jag inte gjort S hade skurit upp köttet i fina bitar och lagt på skärbrädan och det såg inte jag,så när S kommer ut i från datarummet så ser han Zeb sitta under skärbrädan och slicka sig om munnen han trodde inte sina ögen att dem var borta men det var dem nu kan vi skratta lite åt det men inte just då,som tur var hade han köpt två bitar kött så vi vart inte utan men ändå hmhm usch på sig zebban.

Av Lotta - 17 november 2007 21:22

Idag har vi varit i stora staden,sista gngen på valpkursen som vart lite uppskjuten.Vi träffades i ett parkeringshus högst upp förstås,så vi fick åka hiss ner som matte hatar,men det gick bra,sen så kom vi ner till massor av resturanger där lukta det gått kan jag säga.Ut på drottninggatan (i Norrköping) massor med folk,spårvagnar där trava vi ner till resecentrum och det gick jättebra lukta ganska mycket i backen men jag känner liksom att första ggn kan man väl få kolla läget lite.Sen på tillbaka vägen så ville jag ha lite mer kontakt och det hade jag emellanåt.Vi gick utmed strömmen och där vad det massor med änder och dem vart han rädd för först men det gick över när han såg att dem inte brydde sig om honom.Efter 1½ timme i staden så va vi klara och ganska trötta,så då tacka vi för oss och åkte hem,skönt var väl det för jag skulle gå ut och parta lite på kvällen med Marie ch hennes vänninor,vi fick tacopaj och sallad och vin mmm jättegott vad det framåt 10 snåret så åkte vi till stan men som alltid roligare innan man åker till stan,man har liksom inte åldern inne nånstans känner jag antingen för gammal el för ung.

men iallafal en trevlig kväll.

Av Lotta - 14 november 2007 21:57

Idag tog Zeb och jag en prommis själva på em när jag kom hem från jobbet,och det är sådan skillnad när jag går med honom själv,han har hela tiden koll på mig,har tänkt att nu om han drar iväg lite långt ska jag gömma mig bakom det trädet nej då inte hann jag det han vänder sig om och kollar direkt var jag är och han får så mycket beröm då.HaN går mycket bättre i koppel nu också efter att jag bytt och det känns skönt, har haft ont i armarna pga det tror jag iallfall,han vägde 21kg sist jag vägde honom kanske blir han en stor kille det får tiden utvisa tjock är han iallafall inte.Ska lägga min tränig mest på koppelträning och inkallningar den närmsta tiden,för det är jätteviktigt för mig att det fungerar.Han fick ha sitt röda fina halsband på sig idag när vi var ute och han vart så fin i det.

Av Lotta - 10 november 2007 15:40

Idag har vi avrit hos Annelie på kurs igen,riktigt härligt väder frost och soligt var riktigt varmt när solen kom fram,vi börja med att prata lite om vi hade några problem och jag sa då att gå i koppel är väl inte så jättekul,jag fick låna ett halvstryp och ett kort läderkoppel jag kan säga gud så skönt att bli av med det där snöret har inte tyckt om det någon gång,vi börja med en promenad för att inte valparna skulle bli kalla.Och Zeb började då att lukta konstant i backen har aldrig varit med om maken jag fanns inte i kopplet,Annelie tog över och hon sa likadant,hon fick ta tag i honom ordentligt då koppla han jaha är det här du vill att jag ska göra,sen gick det mycket bättre för mig med kunde tom gå parvis utan att han brydde sig om den andra hunden.Vi gjorde en apportering med dummies också och den gick väl skapligt den med men den var ingen 5 poängare om man säger så.Jag kan väl känna att den här dagen var riktigt okej för Annelie är så suverän i sitt sätt att lära ut,sen kan jag ju inte jämföra Zeb o Jessie hon e ju mycket bordercollie och vill ju bara titta på mig och ber mig om att få jobba och det kan bli jobbigt det med.Det vart ett varmt bad och ett par glögg när jag kom hem och det var så gott o skönt.

Av Lotta - 8 november 2007 21:30

Är lite dålig på att uppdatera,men idag iallafall så har Sussa och jag varit på bruksa och tränat lite,Zeb o jag gick lite linförighet,och några inkallningar oj va han tycker att det är kul,nyfiken på andra hundar också väldigt nyttigt för honom,jag gjorde bara korta pass och det funka bra men sen kom jag på att jag småaprang brevid honom och det kan jag ju inte göra undra varför jag gjorde det har faktiskt inte en aning,men jag sakta ner tempot iallafall och det gick mycket bättre.Men vilket skitväder det var spöregn riktigt höstrusk nej hellre några minus och frost.Sen ahde vi lte passivitet det behövs kan jag säga fast det  bättre än förut,nej nu ska jag slänga mig i soffan ett tag innan det är dags att sova.

Av Lotta - 6 november 2007 13:34

idag ringde vetten och talade om att jessies provsvar kommit och hjärtat började slå direkt,men det han sa var att det inte var elakartat men att dem alltså knutorna kan börja växa iallafall,men att det inte  är farligt och man gör inget åt det om hon inte har obehag utav det.Såså glad så så jag får nog ett par år till med min lilla gumma.

Av Lotta - 1 november 2007 18:21

Börja med att jag gick upp tidigt typ 7,gick en sväng med hundarna.Skulle va hos vetten kl 9 och lämna Jessie för Biopsi på juvren,usch de va inget kul först kom vetassistenten i och fråga hur det var och jag sa att det var okej,då tala han om för mig att dem skulle ta cellprov och såg det fullt ut skulle dem ta bort hela raden och om hon behöver smärtlindring så får hon vara kvar till imorgon,efter allt detta så sa han men vi kan säga att du hämtar henne halv 5 idag jag fatta ingentig först så jag såg väl ut som ett ? då skulle han prata med vetten och då när jag vart själv med Jessie börja jag att gråta för jag tyckte så synd om henne att skiten ska börja nu när hon har haft ett så bra 9½ års liv aldrig varit sjuk el nåt,men iallafall så kom han och hämta Henne efter en stund och det var så jobbigt att bara få åka hem med ett koppel i handen.Jag är ju tyvärr en såan person som förstorar upp saker ibland men det här var skitjobbigt.

Kl 12 ringde dem och sa att det hade gått bra och att dem bara hade tagit prov på 2 knutor och att hon var uppe på benen,fick komma och  hämta henne ½2 om jag kunde det,och jag vart så glad att få hämta hem min lilla stjärna,en stor tratt hade hon och det tyckte hon givetvis inte om men hon får vänja sig vid den,Zebban skällde ut henne när han fick se henne han undra nog vad det var hihi,ska tibax om 10 dagar och ta stygnen då och får nog reda på provet då också,så nu är det bara att hålla tummarna.

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards