Alla inlägg under april 2009

Av Lotta - 30 april 2009 14:51

sov till kl 8 så skönt sååå.Ut med dogsen härligt väder men lite kall blåst.Gick bara o strosa kasta en dummy i en slänt den tar vi när går hemåt.Annars så gick vi i skogen bara och hade de skönt,Jessie fick ett litet godissök de har hon inget emot Zebban titta på vilket ahn klarar bra,när vi väl e tibax på samma ställe som jag kasta dummysen så ser jag på honom att det här kommer jag ihåg vad du gjorde Matte skicka mig nu.Hitta den o kom tibax med jättebra gjorde ngra linjetag också fungerade också bra i 2 av 4 vill gärna göra en liten lov innan han kom in fy på sig då skärpte han till sig och kom raka vägen in.Resten utav dagen har jag städat legat och läst en bok pratat med mammsen en stund.Ikväll ska vi äta lite gott och tända vår eld om vi vågar det blåser ju som sagt o snustorrt i backen.Iallafall ha en bra Valborg.............

Av Lotta - 29 april 2009 20:41

japp de e de det handlar om för tillfället.Sussa o jag åkte till Norrk bruksa idag bra att träna på lite nya ställen.

Vi började med en PL som gick riktigt bra,dem tränade skydd på en plan brevid vilket kan låta ngt,blåste ganska mycket vilket gjorde att det slog i flaggstängerna Zebban låg i 2min jättebra gick fram ngra gånger och belöna flytta inte kroppen alls.

Linf ritkigt bra kontakt gjorde en höger och vänster march bra kontakt en gång tappa han.

Läggande pang på rädbeta så låg han sen massor belöning.

inkalning lång bra ingång bra fart.

ståendet inget att tillägga

hopp bra mmm mattes lilla gubbe jätteduktig nu ska vi bara fixa mattes nerver så kanske de här går bättre den här gången.en när vi kom hem så gick jag en skaplig prom med dogsen,imorrn e vi lediga ska städa och faktiskt ta en vilodag i tränadet tror jag iallafall kanske ngt med apportering men bara ngt lite i såfall.Ska luta mig tibax i soffan nu resten av kvällen lyckades ta ngra kort idag  vilka fina färger det är nu helt underbart ...........

Av Lotta - 28 april 2009 21:31

träffade tjejorna på bruksa ikväll,tränade som sist en o en,vi började med en PL gick jättebra låg bra hela tiden 3min.Sussa började med att bli kommenderad i 2:an,lite problem med DK i FF men det löser hon snart,överkroppen lite snett.

Vi började med tandvisning gick bra har börjat att träna in ett kommando ord VISA bröjat att förstå vad det är satt blickstilla när Sussa till slut tittade på tänderna.PL kör med bollen tycker nog att han e lite för långt ut men kontakt har han,fick göra en lätt korr han envisas med att titta åt ett  annat håll vid sitt vid sidan men sen satt det.Läggandet pang sa det, matte  sen med belöning men jättebra.inkallning o ståendet bra också.

apportering tittar på mig tar apport håller ganska löst men håller tills loss kommer.Hopp no problema.Ann var på tur och jag tycker att hon har kommit långt med tanke på att hon nygligen börjat i stort sett med 2:an.

Efter lite vila och vatten så gjorde vi en PL till gick likabbra den,Zebban låg mellan King o Nemo 3 min.Avslutet lyssnade han på Sussas sitt tyvärr annars hade det varit perfekt.SKA nog ner imorgon också en sväng måste ligga i nu snart tävlig igen....

Av Lotta - 27 april 2009 21:20

Ikväll så gick Therese och jag en sväng med hundarna,syns på Jessie att hon tycker att det är jobbigt i värmen hur ska sommarn bli tro.....

Zebban o jag stanna kvar ute tränade LF gick bra med bollen som belöning.

Läggandet också snabbt med boll bakom,PL hur bra som helst men idag hade vi inga störningar men den var lugn o bra,gick fram o belöna många ggr.Har varit dålig på att ta kort på ett tag slänger in ett gammalt.

Av Lotta - 27 april 2009 16:17

Gud va länge sen de var ja blogga,jaja här kommer en resume utav veckan.

Onsd 22/4:jobbade kväll Gick en promis med Linda o hundarna gick utmed kanalen,Moska skulle träna att inte gå i vatten jodå hon var jätteduktig men det var en som inte klara  provet,på tillbaka vägen så tog han sig ett dopp varm o trött var han och vart pigg som bara  den efter doppet.Linda apporterade med sina vi tittade på.

Torsdag:Jobbade på dagen,träffade Sussa på bruksa och tränade 1 o 1.Zeb och jag började gick bra,belönade med bollen i LF höll kontakten bra.

Yvonne Fia kom lite senare vi gjorde en PL ihop bra för Zeb att ligga med okända hundar och det gick jättebra.Mycket nöjd efter träningen.

Fredag:Till Ingela 2st löptikar med i gruppen idag KUL tänkte jag men det gick över förväntan, vid PL ville han fram och lukta men se de fick han ju inte fick korrigera ordentligt.Annars tycker jag att kursen gick bra varmt och soligt väder hade vi och bara de gör ju sitt till.Hem och åt god mat somna tidigt zzzzzzzzzzzzz.

Lördag:Vakna tidigt fint väder +23 rena sommarn,höll på både inne o ute,tränade hundarna på tomten,Therese hjälpte mig med dubbelmarkeringar gick bra med enkel också,Zeb fick störning med att ligga och titta på när Jessie hämta dummisar klara  det jättebra.Tränade lite lydnad också,sen hade jag 2 trötta hundar som sov gott resten av eftermiddagen.

Söndag:Mycket trött o sliten klarar inte utav det här med att gå ut på krogen,först var vi och bowla och käka mat drack ngra drinkar sen vidare till fleraställen kom hem ½3,ja de tur att man inte gör det här så ofta för så trött som jag var igår var ngt hemskt.Sov länge igår........

Ha en bra kväll så kommer det säkert mer imorrn!!!!!!!!!!!

Av Lotta - 22 april 2009 10:10

haha ja va kul de när man snokar runt lite och hittar folk man känner igen från kurser tävlingar mm som bloggar också.Idag blir en lite stressad dag ja fast man behöver ju inte göra det värr,har iallfall varit lite duktig idag på morgonen,tvättat dem där fönstren jag skulle gjort igår när jag somna.Sen nu på fm ska jag åka till Linda och gå en promis sen blir det hem o laga mat sen jobb till sist 16-21 ja inget att klaga över.Ha en underbar onsdag de fina vädret kommer till helgen ca 20gr på lördag skönt att man e ledig Krraaaammmmmmmmmmmmmm.........

Av Lotta - 21 april 2009 22:18

skönt med en ledig dag,vaknade kl 6 gick upp drack kaffe kollade på lite news.Hör o häpna gick o la mig igen vid halv 8 skulle läsa lite somna om som en liten gris till kl 10 o hundarna sov med....när hände detta.Lite stressad blev jag hde ju tänkt åka till Linda en sväng men det fick skjutas upp till imorgon,skulle ju även  tiil vårdcentralen med Cecilia.Damsög o torka golv hann jag med innan det.Efter mat och en kissprom med dogsen ¨så satte jag mig i soffane en stund skulle bara slappa en stund innan jag gick på o tvätta fönster SOMNADE igen vad är det med mig vaknade halv 5 hela em förstörd,inte vart mycket gjort idag inte.Tog Zebban och gick ut en sväng hade lite träningslust iallfall,under prom la jag ett sök som vi gick ifrån han skulle få ta det senare.Tränade alla moment under prom,la sig inte första ggn på läggandet,fick visa då slängde han sig i backen sen.PL la mitt i en korsning i elljusspåret tänkte väl att ngn hund kommer det väl jodå dök upp en man med nakenfisar 4st gläfste o hade sig,men han låg kvar fick ta bollen bakom.Ståendet o inkallningen gick bra.LF också skaplig tycker jag,mycket bättre kontakt än förut.När vi närmade oss söket såg jag på honom att han kom ihåg det,kom en annan hund den såg han inte ens åt fast det var grannen.Sökte och kom tibax till matte höll kvar tills jag sa loss.Nöjd med träningen.nu e de sovdags igen ska se om jag kan sova nu blir säkert en dålig natts sömn ....natti natti

Av Lotta - 18 april 2009 19:12

som Ingela skickade precis till mig,va glad jag vart tack Ingela en en gång.Ni får hålla till godo ATT det vart ngra dubbleter....

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards