Alla inlägg den 14 april 2010

Av Lotta - 14 april 2010 20:15

Usch dem där förbannade fästingarna e tibax,plockat 3 st på 2 dagar på Zebban....den här veckan har vi varit såå duktiga med träningen...kört länkning och sen lite putsning.Sussa o jag skulle setts på bruksa men hon fick förhinder,så de vart lite träning här hemma istället,Zebban o jag tog oss en promenad till skolgården där finns det plank o däck som vi kan gör hopp sitt på.Började med lite klockan just för uppvärmning,1g snett sen tänkte han till o satte i baken ordentligt flera ggr.körde FF och jag blir så frustrerad sätter sig snett vid vändningar hela tiden och jag vet inte hur jag ska få bort det....Fröken fröken??????

Forsatte sedan med apporten,var dålig fart på ingången igår när vi körde

på bruksa,1:a gångerna lite för taggad på bollen,sprang ut o ställde sig att titta på mig ja få ja bollen nu då,sa nej kom tibax gjorde om,då tog han apporten och sprang tibax men släppte appen för tidigt,gjorde om igen sprang ut o jag höll inne med braa tills han var vid mina ben då kom bollen om det var bra fart,sen släppte det sprang in flera ggr,så kul att vi kan använda bollen igen som belöning vilken skillnad det är kan hända att han spinger en liten sväng men han kommer tibax utan gnissel iallafall.  

Tack Ingela igen för hjälpen med detta....

Sen hoopet,uthopp inga problem och framförallt inte sitt heller,problemet i tisdags var återhoppet,seg i starten,tog ngn sekund innan´han hoppa tibax,men men tror det var en tillfällighet,har ju inte tränat det bara kört hopp sitt sen belöning,Ídag då gick de utmärkt,hopp ut o sitt,vänta ngra sek innan jag sa hopp igen,just för stadgan att inte hoppa tibax självmant,utan lyssna på mig,gjorde nog hoppet en 4-5ggr o alla var bra,gjorde en hel med ing o allt och den var bra.Sen vila vi i solen ett tag,låg o kela i gräset så härligt......Sen påt igen,nu raka FF med fokus på kontakt,höll bra kontakt 15-20m sen bollen.Tränade även koncentration,la bollen framför honom o han skulle hålla fokus på mig,barn o bilar ,moppar runt omkring fick säga till honom ngn gång men sen höll han.känns jättebra ikväll,men kanske inte tävlingklar men det är ju ngra veckor dit.....

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards