Direktlänk till inlägg 27 april 2010

idag känns allt bara skit

Av Lotta - 27 april 2010 18:08

men vet ju att det vänder...hatar att vara sjuk och inte kunna orka göra vad ja vill.Kände ju redan igår att ngt var på gång och inte var jag piggare idag,men kände tvånget att åka till jobbet....vet vet att jag inte e oersättlig...men visste och att Helene var sjuk,hon som också är planerare och samordnare....såså ja tänkte åker dit och ordnar till saker o ting så åker jag hem sen,sagt o gjort orka knappt men kl 11 åkte jag hem,snorig och frossa...Zebban fick en kissvända sen var det bara att krypa ner under täcket...så sköönt somna som en gris och vakna ngt piggare men e inte okej...tjurig blir ja också vill va ute i de fina vädret,tjejerna skulle träna och vem behöver inte det..Ska bli intressant o se vårt resultat på debuten inte tror jag på ngra toppenpoäng,men mitt mål epoäng på alla moment...Var ju o träna en sväng igår på morgonen,var flera utav tjejerna där kul att ses igen...Tränade hopp sitt o sitta kvar...faktiskt mycket bättre än förra vecka de tar sig med träning alltså.Rutan gjorde vi ett par ggr o var väl nöjd med dem tror jag kommer inte ihåg...Inkallning med stå,jovisst stannar han men alldeles för många steg.Körde lite FF med boll,och vart faktiskt nöjd med det,lite ut med bak,men höll så fin kontakt o position.Vi la en PL borta på agilityplan,så vi gick bakom huset,vart inte bra alls Zebban ställde sig upp efter 2.40 ca hade mycket problem med hundarna på hunddagiset som stod o skällde.Lorna hjälpte mig en omläggning på ca 30 sek så de vart ett bra avslut...Tack för det::)))

Thina o ja tog en paus o stod o tjattra lite Bella o Zeb buslekte för Thina sa hopp o lek o då trodde Zebban det gällde honom också:(....sen kom dem andra tjejerna så la vi en PL så vi gick bakom planket på lydnadsplan.Gick tibax o belöna efter halva tiden då låg han så fint o tungt efter det inget intresserad utav andra hundar  ....Efter  det så åkte vi hemåt kännde mig inte bra som sagt men 2 timmar vart det på klubben iallafall...tiden går fort när man har det trevligt...Tack för sällskapet tjejer...de tycker jag vi gör om fler ggr...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards