Direktlänk till inlägg 20 april 2010

tisdag om ni missat att det är det::)))

Av Lotta - 20 april 2010 19:28

         Upp tidigt...iväg med väska o Zebban...han lunkar bara med till bilen börjar bli ganska van nu att vi ger oss iväg...mattes pojke gillar honom sååå mycket (jaja irreterad kan man bli på mycket annat också än bara hunden)....Mötte upp Sussa vid hemköp i sörping,hon ska lägga spår på lördag åt klubben för dem har tävlingar.Hon gick det igår med Susanne  på klubben,men ville repetera det idag,då fråga hon om ja inte skulle med så kunde vi lägga åt våra där också...

Vi började med att gå spåret som hon ska lägga på lörd,bara för att reka lite o hänga upp mer snitslar och var hon skulle lägga pinnarna,va bra promenad för hundarna hade inte rastat Zebban ordentligt innan men det vart han ju nu,tog en timma o gå ungefär.Fikade lite snabbt vid bilen när vi var tibax,sen i  bilen med hundarna.Tog min påse med korv o gick iväg

Sussa berättade hur jag skulle göra,vi la ett kort spår på ca 80-100m,1:a halvan korv i varje steg,2:a halvan vartannat steg sen fick de ligga till sig ja nästan 45 min tro jag de vart,för när jag kom tibax gick jag ett spår åt Kingen på ca 1000m,började inte så bra skulle gått åt vänster men lite längre in så var det en bäck som var ca 2m bred som jag inte kommer över,så fick ändra planen lite,vart lite snårigt,kuperat men men ja tänkte han e ju duktigt så de klarar han::))),gömde 5 apporter under spårets gång.Var helt slut när jag kom tibax hade för mycket kläder på mig som vanligt så av med en tröja.Dags för Zebban att få gå sitt spår,på med sele o lina upptaget hitta han direkt,sen upp lite med huvudet stod still o vänta ngra sek ner med nosen igen,hände väl ett par ggr till att huvudet kom upp men annars var jag jätteglad,han arbetade jättebra,mer i spåret inte ute o fladdrar o trasslar in sig.La ett kort spår till till Zebban med godis i vartannat steg.Tog det efter en halvtimma ,bättre än första, nosen i backen i stort sett hela tiden,en gång tror jag han lyft huvudet.Mycket nöjd.Lilla Azko fick också gå ett litet kort godisspår,jätteduktig med.Kingen fick avsluta vår dag i skogen,och han spårar som en gud tycker jag,visst han missa 2 apporter men att se honom gå så klockrent i mitt spår var så kul,och vi hade gjort det lite svårar för honom med apporterna än vad det egentligen är på en tävling..Utsläpp av hundar när vi kom tibax till bilarna och lite prat sen åkte vi hem efter 3,5 timme i skogen åh de var så skööönt älskar våren bara och helst när den är så här som idag lite kyligt men fint väder.Behövde denna dag att få rensa mina tankar och funderingar bara så skönt det med...Har det ganska tjorvigt på jobbigt nu också och sen ska man träna hunden för det äääärrr tävling om ca 3v,ta hand om hem o familj ja de inte undra på att man somnar tidigt om kvällarna....men trivs bra med mitt liv ändå...har en helt underbar familj och ngra goda vänner som jag håller mycket av och är mycket rädd om...Nej nu får det vara slut med datan för idag ha en bra kväll alla...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards