Direktlänk till inlägg 22 januari 2011

som sagt

Av Lotta - 22 januari 2011 13:28

äntligen så kom fredagen jag väntat på ett tag,gick hem kl 12 och nu kommer jag jobba på sparlåga i ngra veckor.

Hem o fika bara sen i väg efter en promenad med Bästa Zebban.

Kom ganska tidigt till kursen,Sussa var bakom så vi kom samtidigt och sen kom resten utav tjejerna en efter en,Carina var med idag kul att se henne var ett tag sedan.Lita prat om valpis förstås och en kopp kAffe hann vi med innan vi börja.Började med FF ,idag var det Adelia o jag som körde ihop,Zebban var lite okoncentrerad i början och var väldigt sugen på bollen så behöver jag inte skriva mer om det,men efter det så vart det bättre med koncentrationen iallafall.Gick riktigt bra,lite snea sättande på höger om,och sen bakåt steg i stegförflyttningar kan vi inte mer en ett än så länge.Annars mycket bra språng o sakta marsch vart bättre på slutet.Efter det så hade vi upptag på vittringspinne mycket nöjd med det.Sen var det fika efter ngn timmes jobb,och sträng tillsägelse att inte längre än 20 min.Ann o Sara höll koll på klockan,mycket bättre upplägg,man hinner inte o sitta o slöa ihop och tappa gnistan,så ut igen efter en tjuga,duktiga vi var tycker jag....

Andra passet fick vi ensamuppg,fjärr o sättande under gång,fick inte till sättande under gång först utan han bara stod,hm fröken kom till hjälp och då lyckades han varje gång,fjärren tycker jag vi inte alls kommit ngn stans han blir så flipprig okoncentrerad,men ngra stå o ligg,sitt o stå fick vi till...Vart frusen som satan på slutet,så det var skönt att sätta sig i bilen och åka hem,Zebban trött o Matte trött då vet jag att vi gjort vårt bästa iallafall.Läxa fick vi nu kommer jag inte ihåg antalet men jag tror det var fjärr o FF hahaha fy skäms Lotta...Kvällen spenderades i soffan med min darling och tvn...

Lördag hade vi sovmorgon ända till kl8,sen på förmiddagen har vi rensat o rensat,gjort klart bädden till valpis mm...Sen har vi faktiskt lyckats komma överens om ett namn till lillebror...men det avslöjar jag imorgon och nu kommer jag inte ändra mig vad än ngn skulle säga om det.Ha en bra lördag..ska gå en upp piggande promenad nu och det snöar faktiskt hmmm...vill ha vår nu...men det får vi nog vänta på verkar det som....

 
 
Ingela

Ingela

22 januari 2011 19:30

Ja nu är det inte många timmar kvar Lotta!!!
Tycker ni gjorde ett bra pass. Ni jobbade på bra med uppgifterna. Gör en bytta till fjärren och anvönd den inomhus!
Kramar

http://www.ostanvindens.se

Lotta

22 januari 2011 20:55

ska be min man göra detr Ingela ....

 
Carina och Atena

Carina och Atena

22 januari 2011 23:05

Jättekul att träffas kändes som det var jättelänge sedan jag träffade er. Nu är det inte långt kvar! Lycka till med den lilla. Nyfiken på vad ni bestämde för namn. Kram

http://www.atena-lindy.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards