Alla inlägg den 17 januari 2011

Av Lotta - 17 januari 2011 21:23

HEJ o hå nu kom jag in har försökt i flera dagar men inte kommit in i bloggen....var ska jag börja...

Tisdagen tillbringades hos Linda ett par timmar med valpmys,nu börjar dem vara egna individer så himla härliga tycker,alla nio fick vara ute en sväng en del lite tuffare än andra men dem vågade sig upp för en lite snöhög  allahopa...och mat fick dem givetvis o ny märkning också...Glashalt var det ute ett par dagar,sen kom det ny snö då vart det lättare att gå igen...Torsdag kom Sussa och vi gick en lååångis med doggarna,lite skitprat   ............

Fredag jobb o sen äntligen kurs igen...vad jag saknar mina kurskamrater,var så kul att ses igen.Vi började med lite uppvärming i stugan planeringen utav både ditt o datt...Vi började 2 o 2,skulle köra FF,först uppvärmning med klockan.Sara o ja var ihop,hon kommenderade mig och jag var mycket förvånad att han höll ihop så bra som han gjorde ett helt FF,efter så lång vila.Ja sen att jag inte kan höger o vänster rår ju inte han på,men han följde mig ::::))))..........Sen så skulle vi ta 3 moment ett lite lättare och 2 lite svårare,som sagt vi har inte tränat så mycket på 3:ans mom,inte ens läst igenom reglerna.Jag tog sättande u gång,metallen,inkallning,tyckte väl ändå att det känns bra,men behövs mycket träning fram för allt på inkallningen med stop o ligg.Efter det så var det fika och massa prat o skratt...härligt att vi igång igen.Zebban o jag stack efeter fikat,Stefan o jag hade bröllopsdag åt god mat och bara mööööös.....Lördag Stefan o jag på Ikea kolla kök,köpte nya fåtöljer och förstås mycket att smått.Söndagen gick jag upp tidigt Linda hade påmint mig om träning i Mariehovs ridhus,hade inga stora förhoppningar på hur det skulle gå,han hade aldrig varit i ett sådant och sen bara nya hundar.Kom lite sent pga ny halka fy fn va halt de var tog 40 min iställer för 20-25 ANNARS...Vi jobbade mycket med kontakten ,och jag var jättenöjd efter första övningen,Zebban brydde sig inget om dem andra hundarna trodde jag väl inte utan var mer orolig för att han skulle doppa näsan i backen med tanke på hästskit,men han skötte sig utmärkt.Sen så var det lite andra övningar bla så hade Linda lagt ut dummisar o bollar på backen,och prata om att få en låst hund,jag gav mig inte så till slut så kunde vi gå över dummisarna med kontakt,L kasta ngra dummisar och han låg/satt kvar...Va fort en timma går när är i bra sällskap och även ha det roligt...Zeb var trött o jag med plocka o styrde lite resten utav dagen,va fort söndagen går ...Nu närmar sig beisens hemkomst...har nog liksom inte fattat det ska in på ondsag o handla lite saker.Namn har som sagt varit ett stort ämne här....nu e vi nog på gång med ett som vi är överens om....Blir lite valpmys i veckan kanske både en o två ggr innan jag hämtar hem honom....Ha en bra vecka allla..................

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards