Alla inlägg den 1 januari 2011

Av Lotta - 1 januari 2011 13:04

gör väl som alla andra ska försöka summera 2010....

JANUARIi började tungt för vår del,vår älskade Jessie vart akut sjuk och hon fick flyga iväg till änglarna usch det var bland det jobbigaste jag gjort,men hade lovat mig själv och henne att hon inte skulle behöva lida och att jag inte skulle vara egoistisk....Saknar henne enormt mycket fortfarande och hon är i mina tankar ngn gång varje dag,hennes koppel hänger kvar på sin krok,har inte förmågan att ta bort det.

FEBRUARI...HÄNDE NOG INTE SÅ vi var till tolvmanna backen i Kisa en dag på sportlovet och vi hade det mysigt hela familjen med fint väder och allt annars så flöt nog den här månaden bara på.

MARS...kurs med Ingela nya moment KL 2 har vi tragglat på ett tag här börjar att planera tävlingar.

APRIL..Våren var på väg efetr en kall o snöig vinter.Mh test med Zebban som han klara bra,hade ungefär det jag visste i kopplet.Mycket fokus på tävlingsträning för debut i 2 :an närmade sig med storm steg.

MAJ...månaden börjar med att jag var sjuk och det är ngt som jag hatar så är det,vill kunna vara aktiv och inte ligga som en påse nötter.Får även reda på i början utav månanden att min Pappa gått bort,jag visste inte hur jag skulle reagera på ett sådant besked jag har ju inte haft ngn kontakt med honom på 15 år...Men visst vart det tankar och mycket tänk.Den 17 var det så dags för begravningen,min halvsyster skulle komma upp från Kalmar,hon var jättenervös inför mötet med Farmor och faster.Men jag tror att hon tyckte det kändes bra efteråt.

Debut i 2.an hade vi Zebban och jag,har för mig att det var i Katrineholm.Sussa,Carina,Ann var där också och Adelia o Sara kom för att heja på oss.Vår debut var väl inget skryta om,den sket sig redan i starten så att säga,med en jätte orolig PL.Poängen vart under 100 sämsta någonsin.Den andra tävlingen var i slutet på denna månad och på hemmaplan med Anders som domare så jag kommer ihåg att jag inte hade så stora förhoppningar här,men vi vann vår klass och vårt första 1:a pris i LK2 var i hamn.

JUNI...denna månad var det 3 tävlingar inplanerade,börja i Finspång den 4:e, där nollade vi PL inträffade en insident med kraftig explosion precis när vi lagt ner hundarna,var bara 2 pga ett avhopp precis innan start.Sara o Lusse och sen jag och Zeb,har för mig att han stod upp när jag gick tibax och hade säkert gått ngra steg.Det kändes inte bra när vi gjort vårt program påverkad var han utav smällen.Så här vart mycket träning på PL,för att göra honom trygg där igen.Nästa tävling var Motala i mitten på juni...hade ganska höga förväntningar att det skulle gå vägen,men nollade hoppet.I slutet av juni var vi i Åtvid och tävlnade för sista gång innan sommarupphåll och det sket sig vid målsnöret här 150 p med en nolla men kom ihåg att jag var nöjd med tävlingens helhet och det har jag vartit med många tävlingar fast många kan kanske tycka hur kan hon va det,men jag har mina metorer Sussa o Ingela ja även mina andra vänner med förstås som hjälp mig till att tänka o se det braiga och inte bara det dåliga som många kan göra visst det händer att jag gör det också men jag har ändå kommit en bit på väg tycker jag när det gäller det.

JULI....innebar semester och varmt o fint väder i 3 hela veckor.Vi bada o sola mycket då ångrar man inte poolen...Stockholmresan vart lyckad i år också,härligt med lite shopping och god mat....Började lite med treans moment på kursen hos Ingela.I slutet utav månaden hade Ingela ordnat träningstävling,träffade ngra nya tjejer som går kurs hos Ingela också.Sussa o matthias var här en kväll och vi grillade o mööös.

AUGUSTI....Började med tävling som gick skit jaja inte den ändA jag vet   Kurs med hur hunden tänker med Anders o Helene en mycket bra kurs med många tankar efteråt och jag kunde inte vara kvar till slutet utan fick åka lite tidigare pga jobb.Vi åkte en vecka till Kreta med mamsen som fyllde 60...en helt underbar vecka hade vi.Dagen efter vi kom hem tävlade Zebban o jag i Viken och där tog vi vårt andra 1:apris...Nu var vi på god väg mot Lpt..Man kanske ska vara borta då o då hihi...

SEPTEMBER....När jag går tibax i bloggen o läser så hände det inte mycket mer än att jag jobbade skötte allt det vanliga här hemma,plocka svamp gjorde vi ett par ggr och fick massor med oss hem.Mycket hundträning vart det också och kurs givetvis.Planer på valp inleds här.

OKTOBER...som sagt när man går tibax i bloggen så va tråkigt det är att läsa den men det är väl så mitt liv ser ut fast jag tycker inte mitt liv är tråkigt...Jag har det bra härlig familj som bryr sig om mig,goda vänner som jag är sååå glad att få ha,en galenpanna till hund som jag är så otroligt glad i också.Kommer inte riktigt ihåg men de var nog i slutet på september som jag fick ett så härligt sms från Linda om att Wilja var parad med Sam,Zeb pappa förövrigt...Två hundar jag gillar skarpt.LP 2 lyckadse vi ta på hemmaplan,så himla glad jag vart för det och tvåa totalt i klassen.Så då hade jag lyckats med mina mål för i år.Hade 1 tävling kvar i November på hemmaplan också.

NOVEMBER....Kände här att det skulle bli skönt med lite vila från allt vad tävlingar hette..Var med Linda ppå ultraljud och vetten såg minst 4 vappisar.....väntade med stor spänning,ville ju så gärna ha en tik efter denna kombination.Första snön föll i mitten utav november,Zeb vart jätteglad han bara älskar snö.Tävling på hemmeplan med 15 cm snöunderlag inte vårt bästa förutsättningar att det ska gåbra,vilket det inte gjorde heller.Många andra i teaMET gick det jättebra vilket jag gladdes åt istället.Och så då fick ja ett sms sent en lördagkväll den 27:e,Linda trodde det var på gång nu,men si inget nytt när jag klev ur sängen på söndagmorgonen för att jobba i full snöstorm.Framåt 8-tiden ringer Linda och säger att nu e de på gång o vi tjattrar en stund o lägger på.Efter 10 min ringer hon igen och säger bara lyssna och då hörde jag första tjejen gnyenden naeee så himla kul,sen hade dem ploppat ur under förmiddagen och allt hade gått bra,till slut vart det 6 hanar o 4 tikar.Ett bra slut på mörka November...Sussa o ja var till Ullared en dag med och shoppa loss fast jag inte skulle ha sååå mycket så hade jag en del med mig hem...

December....Hade hazard kväll med hundgänget med gröt o skinkmacka,trevligt som vanligt många goda skratt...Planeringsdagar med jobbet på Vildmarkshotellet,mycket givande dagar god mat förutom julbordet som var katastrof...Sen iväg till London för weekend med bästa vännerna Stefan o Åsa,trevliga dagar med mys o shopping och grabbarna vra på fotboll.Sen efter det kunde jag planera vår jul,man tror inte att man hinna vilket man gör i slutändan i allafall.Vi hade lugn o trevlig jul och även nyår med bästa vännerna.I mellandagarna var äntligen valparna så stora så vi kunde åka o gosa med dem,jag hade ju varit en gång föörut men bara tittat...Det var en härlig känsla att se dem leka,äta o kela lite också...Så här har mitt 2010 sett ut i det stora hela,mycket annat har väl hänt också kan ja tro....Nu ser jag fram emot 2011 med en ny familjemedlem att hämta hem och lära känna,Zebban o jag ska gå på LK 3 momenten,start får vi se när den blir utav....tack alla ni som funnits vid vår sida.........



Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards