Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Lotta - 24 januari 2011 08:15

                 är ju alltid spännande kan man tycka,jag med var väl lite hur det skulle bli med pip och oroligheter.Enzo han fick mat vid 21-tiden ut o kissa o nr 2 efter det sen la han sig o sov vid mina fötter,kolla färdigt på morden,sen tog jag ut båda på en nattkiss,och han är så duktig sätter sig o kissar direkt när jag släpper ner honom.Sen så gick vi och la oss,zebban var väl lite förundrad hur ska de här gå,enzo ville få igång zeb men si de ville inte han så lite morr från honom så lugnar han ner sig.har ställt in nya bädden brevid min säng,men inte var det enzo som låg där nejhej ni zeb la sig där,och enzo på zebs plats hm drog den närmre min säng,då somna vi gott alla 3,han vakna inte ens när husse kom o la sig lite senare.Inget pip eller ngt under hela natten,jag vaknade första gången vid 4.15,zebban vandrade lite sa åt honom att lägga sig igen,somna om en kvart,då börja enzo att röra på sig o pipa,hm ut direkt tänkte jag,mycket riktigt kissa direkt,sen somna vi om en timma tills husse gick upp.Jag är riktigt förvånad hur lätt första natten gått,Zeb o Jessie var mer oroliga utav sig.Stefan är gullig o går ut med Zebban en runda innan han åker till jobbet så jag slipper det på morgonen,Enzo fick vänta en stund på maten i och med att den ska vara blötlagd,men inte led han för det,han började morgonen med att apportera mina tofflor,dem står högst i kurs nu med fårskinn o allt så dem får stå på en hylla from nu.Ja inte kan jag säga annat än att det är för gulligt med  valp än så länge.Bara att sitta o titta på Zeb o Enzo när Zeb försöker att leka med honom o han låter lite då lägger sig Enzo på rygg o visar magen direkt.Ser mer idag att Zeb nog kommer att tycka om honom,dem har legat o sovit brevid varann nu på morgonen.Har en fråga nu men den tar jag med kennelmamman först hur jag ska göra med det.Ska försöka lägga upp bilder under dagen.

På kvällen igår efter promenaden så tränade Zebban o jag upptag med vittringspinnen 2 m avstånd mycket nöjd,fjärren mycket på fick säga åt honom att skärpa sig,då lugna han sig han vill ställa sig upp jag givit det kommandot hmmm,kan själv kanske det kallas.Sen gick vi upp i hallen på övervåningen,bra med tanke på att den är ngra m lång,tanken var att träna bakåtsteg,gjorde 4 ggr dem 2 sista med 2 steg bra vart det.Zebbis är bäst ...Under tiden vi tränade så låg Enzo o sov i husses famn när han titta på fotboll.Ha en bra dag ska jag ha iallafall.....

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards