Alla inlägg den 6 januari 2011

Av Lotta - 6 januari 2011 10:32

Glömde ju blogga om träningen igår....

Bonden har ju plogat upp en lång plätt åt mig säger jag men så är det naturligtvis inte....hihi....

Det sög riktigt i träningstarmen igår när jag kom hem från jobbet,så de var ingetannat än att packa väskan med konor och vittringspinnar.Och Zebban vart sååå glad svansen gick i 120 plutten tycker att det är sååå kul.

Satte upp rutan och trigga honom lite bara för att få upp honom,så här i efter hand hade jag nog inte behövt det   ......La bollen i rutan och full fart ut o julafton,det ända att han inte kom tibax med bollen men lite allvarlig grymt från mig så skötte han sig sedan.Skickar honom 4 ggr och han gör det bra...Har tanken att köra honom med bara full fart ut nu ngra dagar om vädret tillåter vill säga,så att han får in farten hihi precis som han inte har den...Sen så vart det lite stillasittande medans jag plocka ihop konorna,och fram med pinnarna,har ju gjort vittring inne ett 3 ggr kanske sen början utav dec,men jag våga testa för att han gör det så bra inne o ngn gång måste man ju testa.Och ja blir så förvånad han går ut ja ni vet att det är ganska mycket snö hade sparkat bort lite för annars syndes inte pinnarna alls,gör en kanonanalys och kommer in med rätt pinne,ngt omtag men ej tugg  ...Sätter sig lite snett men annars så nöjd så,gör en gång lika bra,nästa så tar han rätt pinne men fjantar sig på vägen in vilket gör så att godis uteblir och då skärper han till sig och gör den så jättebra.Det jag vill säga med detta är att ifrån att haft typ flisat sönder pinnarna vid upptag o ingång så har vi kommit riktigt långt,och att han vänder om och kommer in vid sidan visst om ngt snett men han kommer allafall in till mig,vilket han inte heller gjorde förut utan stod vid piinarna och käka för fullt   .....Så här är jag riktigt glad över framgången så nu är det bara att träna o träna....Nästa vecka börjar kursen hos Ingela igen ska bli kul att komma igång,hoppas bara vädret håller i sig och tillåter träning.Sen så får vi hur de blir när plutten kommer hem hur ofta jag kan vara med beror ju på om ngn är hemma och kan ta hand om honom ,kan ju inte ligga i bilen när man ä sååå liten och kallt ute...Jag längtar så mycket ska bli så spännande att se hur Zebban reagerar....tror han kommer vara snälll för han är världens bästa Zeb.

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards