Direktlänk till inlägg 19 april 2010

måndag

Av Lotta - 19 april 2010 22:15

Jooobbbade måndag skönt när man går av passet efter helgen...

Lagade mat o sen vila jag en stund...packade sen väskan och plocka in Zeb i bilen...Ner till bruksa vid 5 snåret,var först på plats,så jag ställde upp rutan o la ut lite grejer,Zebban e ju ngt känslig för grejer på plan.Värmde upp med klockan,sen körde vi FF mitt hat moment så jag förstår att det kommer ta tid innan jag blir nöjd om jag någonsin kommer bli det.Han tappar pos i svängar,långt fram emellanåt o ibland jättebra pos, grrrr va irreterad jag blir.Läggande u gång gör jag bara en gång om den blir bra och det blir den oftast.Inkallning med stanna.Inte så lång ink.satte honom o gick ifrån en 15m ca kalla in honom och kommenderade stanna på ca 5m från mig,han hade bra fart och stannade skapligt...GLAAA för att han stod o inte låg    .Transport till rutan gick bra idag men kan bli bättre,ställde upp och skicka honom,idag drog han till höger,2:a framtassarna utanför,3:e så jvla bra stanna mitt i och full fart ut,boll som belöning förstås..Under tiden jag kört dem här moment hade Sussa dykt upp,sen kom Ann o Sahra starx efter.Sussa började sen forsatte sahra o hon,o jag o Ann körde ngra moment.Hopp sitt börjar bli bra både uthopp o tibax,kan väl tycka att han sätter sig lite nära på andra sidan,men slog inte i allafall.Apporten gud så dåligt jag kastar max 8m kom den,men han ut o tog den fint sen ganska bra fart in...Fjärr som förut ungefär,måste träna stadgan att han inte lägger sig el sätter sig utan måste lyssna på miiiig....Sen avsluta vi träningen med en sitt i grupp och dold PL,Zeb satt på kant brevid Pippi, jag gick ej bakom på sitt i grupp utan gick tibax o belöna efter en min ca och då satt han ännu mer stadigare en innan...PL låg på kant här också brevid Pippi,Zeb låg bra största delen men den känns ändå osäker,han ligger inte så där tungt som Ingela brukar säga som när vi står framme.Bare o träna träna...Imorgon blir en tidig morgon Sussa o jag ska ses i skogen för spårläggning...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards