Direktlänk till inlägg 26 maj 2011

hemma.......

Av Lotta - 26 maj 2011 07:32

har jag varit denna vecka....i fredags när jag jobbade eller egentligen hela förra veckan har de varit så tungt att gå till jobbet....Saker kommer ifatt mig mig sen har det varit en tuff vår på jobbet...scheman planering och sen att jag har en utsatt roll på jobbet,Cecilia har inte varit den lättaste heller....Sen ska alllting annat fungera här hemma med hundar,och allt som hör till vardagen...Så de sa stopp natten mellan sön o mån kunde inte somna låg bara o vände o vred på mig gick upp som vanligt och påbörjade morgonbestyren men kände bara nej nu får de vara nog.Får se hur denna vecka slutar om jag jobbar på måndag el inte,kanske bara behöver denna för att få nya krafter.Bestämde mig efter tävlingen i lördags att inte åka o träna ngt veckan som kom och det har jag inte gjort.Bara gått promenader, cyklat med bästa Zeb,för det är han för mig fasst han gör så så som han gör på tävling.Och jag säger att han ska hamna på blocket mm men skulle aldrig falla mig in att lämna bort honom han är mitt allt,men vad säger man inte när man blir besviken!!!!!Enzo e mitt andra allt han är så himla go den hunden,liten cool kille som egentligen tar livet med en klackspark,får jag bara lite uppmärksamhet så är jag glad men det kan man ju inte få hela tiden.Vi tränar på inkallningar,fotgående ja inte tävlingsmässigt utan egentligen "gåfint" i kopplet,och han går fint,bättre när det bara e han o jag men det går framåt med båda också,låter dem inte bestämma utan jag bestämmer.Sitt stanna kvar tragglar vi på också och där märks det att jag började tidigt med det och att jag varit tydlig med vad jag menar,funkar kanon här hemma,på nya platser kortare avstånd givetvis.Fick sms på onsdagsmorgonen om att jag kunde komma på kurs o gå igen missad gång,men hade lite planerat på fm,och lovat bort bilen på kvällen,annars hade jag gärna åkt...inte för att träna kanske utan just för mitt självförtroende,för det fick sig en ordentlig spark i lördags....Men jag ska släppa denna tävling.Jag vet att vi kan bättre än så det är bara det att få det att funka på tävling också...Vet inte om jag gjort ngt som jag inte tänkt på själv men sista dagarna har Zeb varit som ett klister på mig...kanske inte sett honom så mycket som jag brukar det kanske är det som är felet,att jag ger dem för mycket uppmärksamhet hmm tål att tänkas på...Som ni säkert märker på mitt inlägg så är jag snurrig  får inte det hela att funka helt enkelt utan det bara blir så...EN ANNAN SAK SOM JAG ÄR SÅ GLAD ÖVER DET ÄR MINA VÄNNER O FAMILJ.....TACK FÖR ALLA FINA KOMMENTARER,SMS DET VÄRMER GOTT...OCH ARBKAMRATER SOM HÖRT AV SIG MYCKET KÄRLEK TILL ER ALLA         ......Förra inlägget lösenordsskydda jag pga utav att jag skrev av mig efter tävlingen och kände att jag lämnade ut mig,så därför vill jag inte att alla ska läsa det....Nu tar jag nya tag....

 
 
Ancki Frida Agnes

Ancki Frida Agnes

28 maj 2011 09:19

Lotta ! Du är en underbar människa och Zeb är en underbar hund. Att ni får vara friska och att ni har roligt tillsammans är det som betyder allt !!! Det andra är bara en bonus. Det är inte "lika" viktigt. Det är givetvis "väldigt roligt" när det går bra på tävling. Men det är ändå tillfällig lycka. Klart att Zeb känner på sig att du är annorlunda och vill ha din uppmärksamhet. STOR KRAM

http://www.goldentjejerna.se

Lotta

28 maj 2011 09:53

tack Anki för dina fina ord kramkram..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards