Direktlänk till inlägg 28 april 2013

jaktapportering

Av Lotta - 28 april 2013 20:34

Vakna tidigt...slapp i soffan en stund innan jag tog morgonpromenad vädret var mycket bättre idag.Sen hem o fixa lite.Gav mig i väg mot Klingaskoegn vid 11-snåret,hade bara Enzo med  skulle möta upp Ancki o Annelie och en kvinna som hette Maggie,alla hade golden och sedan jag men en flat.I och med att det var första gången jag var med så berätta dem lite hur dem brukar göra lite olika upplägg osv.Vi bestämde att vi körde en och en idag vilket jag var jättenöjd med.Maggie ut först och jag var kastare hm vilket jag inte är expert på men tror det var ok,förutom att jag glömde bort mig och gick tillbaka för tidigt men,trodde tvärtom mot vad det skulle vara.Lyssna ska man göra eller fråga om man inte kommer ihåg bad om ursäkt för det men hunden klarade markeringen ändå som tur är.Nästa hund var Enzo lite stretlig i kopplet först när jag tog ut honom,men jag kände ingen stress eller ngt så jag jobbade upp kontakten och lugna ner honom ganska fort,så gick vi iväg mot partiet där vi skulle jobba kopplad till att börja med.Första markeringen syntes dåligt,så jag kalla in honom så gjorde vi och då full fart ut och rakt in tror avlämningen var bra där oxå,sen vända om mot dold kastare men synligt kast,ut full fart spika den men dåligt grepp så han tappa den på vägen men vände om och hämta den.Vidare upp iskogen i fotg okopplad mycket mycket bättre än början.En kort markering och lång ut och in med dem som ingenting avlämningarna var väl inte 100 på allt men så bra med tanken att han skulle in till mig.Sedan ett linjetag visade tydligt att det stod en apport på stigen och var noga med att han förstod,full fart ut blir tveksam vid halva sträckan stannar upp o tittar på mig och jag manar på honom att forsätt så full fart mot dummin och rakt in med den!! ja ni som känner mig förstår nog hur glad jag var,självförtroendet har inte varit på topp men idag känner jag inga tvivel,vad han kan min Enzo med så lite appträning som han har ändå.Efter det en välförtjänt fika    ....

Annelie o theo ut vilken glad och arbetsvillig kille var kul att se,Ancki o Agnes sist ut pga början till löp arbetar kanoners.En liten paus igen innan skottträning som Agnes avslutade sitt pass kanoners.Var lite osäker om jag skulle köra skott men han har ju aldrig visat ngt och ngn gång måste vara den första i arbete,och vi hade en plan B om det skulle låsa sig.Första markering med skott jo då full fart ut men förstod inte vad han skulle göra.Så gjorde om utan skott och kanoners,ett skick till med skott full fart ut och full fart in med dummin snacka om ajg var glad och inget berörd utav skotten.Så glad så tacksam för dessa timmar nu vet jag att han kan och är så samarbetsvillig min stora svarta älskade hund...  

En gammal bild....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards