Alla inlägg den 28 april 2013

Av Lotta - 28 april 2013 20:34

Vakna tidigt...slapp i soffan en stund innan jag tog morgonpromenad vädret var mycket bättre idag.Sen hem o fixa lite.Gav mig i väg mot Klingaskoegn vid 11-snåret,hade bara Enzo med  skulle möta upp Ancki o Annelie och en kvinna som hette Maggie,alla hade golden och sedan jag men en flat.I och med att det var första gången jag var med så berätta dem lite hur dem brukar göra lite olika upplägg osv.Vi bestämde att vi körde en och en idag vilket jag var jättenöjd med.Maggie ut först och jag var kastare hm vilket jag inte är expert på men tror det var ok,förutom att jag glömde bort mig och gick tillbaka för tidigt men,trodde tvärtom mot vad det skulle vara.Lyssna ska man göra eller fråga om man inte kommer ihåg bad om ursäkt för det men hunden klarade markeringen ändå som tur är.Nästa hund var Enzo lite stretlig i kopplet först när jag tog ut honom,men jag kände ingen stress eller ngt så jag jobbade upp kontakten och lugna ner honom ganska fort,så gick vi iväg mot partiet där vi skulle jobba kopplad till att börja med.Första markeringen syntes dåligt,så jag kalla in honom så gjorde vi och då full fart ut och rakt in tror avlämningen var bra där oxå,sen vända om mot dold kastare men synligt kast,ut full fart spika den men dåligt grepp så han tappa den på vägen men vände om och hämta den.Vidare upp iskogen i fotg okopplad mycket mycket bättre än början.En kort markering och lång ut och in med dem som ingenting avlämningarna var väl inte 100 på allt men så bra med tanken att han skulle in till mig.Sedan ett linjetag visade tydligt att det stod en apport på stigen och var noga med att han förstod,full fart ut blir tveksam vid halva sträckan stannar upp o tittar på mig och jag manar på honom att forsätt så full fart mot dummin och rakt in med den!! ja ni som känner mig förstår nog hur glad jag var,självförtroendet har inte varit på topp men idag känner jag inga tvivel,vad han kan min Enzo med så lite appträning som han har ändå.Efter det en välförtjänt fika    ....

Annelie o theo ut vilken glad och arbetsvillig kille var kul att se,Ancki o Agnes sist ut pga början till löp arbetar kanoners.En liten paus igen innan skottträning som Agnes avslutade sitt pass kanoners.Var lite osäker om jag skulle köra skott men han har ju aldrig visat ngt och ngn gång måste vara den första i arbete,och vi hade en plan B om det skulle låsa sig.Första markering med skott jo då full fart ut men förstod inte vad han skulle göra.Så gjorde om utan skott och kanoners,ett skick till med skott full fart ut och full fart in med dummin snacka om ajg var glad och inget berörd utav skotten.Så glad så tacksam för dessa timmar nu vet jag att han kan och är så samarbetsvillig min stora svarta älskade hund...  

En gammal bild....


Av Lotta - 28 april 2013 19:59

nej strejka behövde vi ju aldrig göra...herregud vilken kaos i fredags innan jag gick hem först var vi uttagna och fem min hemgång var vi inte det hmm...jaja nu behövde vi ju aldrig göra det!!

Jobbet går vidare iallafall,såå lugnt som vi har det nu var länge sedan herregud hemtjänsten är ju upp och ner kan förändras på ngra timmar.

Onsdagen var det jobb till lunch ungefär sedan hem o styra lite innan hundkurs på kvällen.Båda svarta med men tanke att Zebban bara ska få jobba och Enzo vara passiv inne i ladan.Har varit sååå sugen på apportering ett tag blir kanske så när jag märkt att poletten trillat ner hos E,så jag tog med några dummisar och åkte lite tidigare så jag kunde köra lite med E innan kursen.Raka vägen in till matte med 5 utav 6 den 6:e var det fullt med pissmyror på så den förlät jag honom att han inte vill ta i mun.Lite fotgående innan jobb som var mycket bra.Han skötte sig riktigt bra inne i ladan oxå,lite pip då o då men nog lite trött efter apporteringen oxå.Zebban så taggad jag vet inte vad egentligen herregud hur ska detta gå,problem med rutan,kryper ihop som en vallande border när han kommer mot rutan låser sig på bollen jag lagt där,Ingela hjälpte mig med det vart kanon till slut full fart fram.Hjälp med fjärren oxå skitmoment känns det som just nu men men bara att traggla vidare på den.

Torsdag fredag lugnt här hemma bara promenader och lite städ o plock.

Lördag upp tidigt spöregn på morgonpromenaden,men bättre framåt lunch,tvättade förnster dem som är under tak.Sen kom träningslusten så jag skrev ner vad jag skulle träna med båda just bara för att ha en plan så duktig var jag    Körde igenom hela deras klasser uppdelat med belöning emellan Zebban ut först mycket lugnare än kursen.Enzo gick kanoners känslan var total.  

 


Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards