Direktlänk till inlägg 28 april 2013

strejk jobb kurs o träning

Av Lotta - 28 april 2013 19:59

nej strejka behövde vi ju aldrig göra...herregud vilken kaos i fredags innan jag gick hem först var vi uttagna och fem min hemgång var vi inte det hmm...jaja nu behövde vi ju aldrig göra det!!

Jobbet går vidare iallafall,såå lugnt som vi har det nu var länge sedan herregud hemtjänsten är ju upp och ner kan förändras på ngra timmar.

Onsdagen var det jobb till lunch ungefär sedan hem o styra lite innan hundkurs på kvällen.Båda svarta med men tanke att Zebban bara ska få jobba och Enzo vara passiv inne i ladan.Har varit sååå sugen på apportering ett tag blir kanske så när jag märkt att poletten trillat ner hos E,så jag tog med några dummisar och åkte lite tidigare så jag kunde köra lite med E innan kursen.Raka vägen in till matte med 5 utav 6 den 6:e var det fullt med pissmyror på så den förlät jag honom att han inte vill ta i mun.Lite fotgående innan jobb som var mycket bra.Han skötte sig riktigt bra inne i ladan oxå,lite pip då o då men nog lite trött efter apporteringen oxå.Zebban så taggad jag vet inte vad egentligen herregud hur ska detta gå,problem med rutan,kryper ihop som en vallande border när han kommer mot rutan låser sig på bollen jag lagt där,Ingela hjälpte mig med det vart kanon till slut full fart fram.Hjälp med fjärren oxå skitmoment känns det som just nu men men bara att traggla vidare på den.

Torsdag fredag lugnt här hemma bara promenader och lite städ o plock.

Lördag upp tidigt spöregn på morgonpromenaden,men bättre framåt lunch,tvättade förnster dem som är under tak.Sen kom träningslusten så jag skrev ner vad jag skulle träna med båda just bara för att ha en plan så duktig var jag    Körde igenom hela deras klasser uppdelat med belöning emellan Zebban ut först mycket lugnare än kursen.Enzo gick kanoners känslan var total.  

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards