Alla inlägg den 1 maj 2011

Av Lotta - 1 maj 2011 19:38

Har vi varit på idag,lillkillen o jag.Vi var 6 st från kullen som var anmälda 4 hanar o 2 tikar.Började vid 10-tiden och vi trodde nog att vi skulle komma in framåt 12,men det drog ut på tiden ordentligt vid halv 2-2 kom vi in i ringen.Jag skulle springa själv första delen och sen skulle Linda ta den andra delen när dem klämmer o känner på dem.När det var vår tur så var jag faktiskt inte så nervös utan mer trött utav väntan och riktigt koncentrerad...Linda är såå duktig på att ställa han var så fin när han stod där och vart undersökt.TACK LINDA   .......Sedan vart det att ge sig in i ringen igen för att springa ett varv och då pekar domarn fram mig på 1:a platsen "upps" då tänkte jag....han tyckte att han var jättefin och tyckte om honom.Kritiken: 5mån,maskulint huvud,klen underkäke(växer till sig förhoppningsvis)tillräcklig hals,utmärkt förbröst o bröstkorg,välvinklat bakställ,bra kors,rör sig med bra steg från sidan,pararellt fram o bak.Tilltalande helhet...fin kritik som jag är mycket nöjd med det där med käken är jag inte orolig för rättar nog till sig som sagt med åldern..Slutsumma klassvinst m HP och sedan stod han mot sin syster Grynet i BIR O BIM,hon tog hem BIR o Enzo fick BIM,allt pga käken sa han domarn,annars gilla han Enzo skarpt   ....Men jag är lika glad för det jag unnar Britt o Grynet det för dem är så härliga båda två....För att inte tala om Britts glädje den var hjärtevarm...Det var vår debut i ringen kan ju bli ngn mer sådant får vi se längre fram...Tycker det är kul att få en bedömning på honom....Han är mitt    ändå....Och sedan är ju valpgänget ett härligt gäng också mycket skratt idag i kylan behövdes mycket värme.Hräomdagen damp det ner lite kort i mailen som Annelie Karlsson tog på vår valpträff förra helgen,tack för dem jättefina.....            

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards