Direktlänk till inlägg 29 april 2012

1 vecka

Av Lotta - 29 april 2012 19:22

ja vad ska man säga om denna vecka.....måndag iallafall jobba jag.Kom hem o rasta hundarna  laga lite mat,drog iväg in till stan för date med Linda o hennes doggar,tog bara med Enzo för Z skulle simma på kvällen så han fick gå hussevända när H kom kom hem.Hundarna for som galningar där på fältet,ett tag hade E 3 valpar hängandes i halsen men han e snäll och drar sedan ifrån dem,testade på lite inkallningar med E vilket funkade 9 utav 10 ggr så de e jag glad för.Vi gick o strosa och prata i nästan 1,5 timma.Sedan hem för lite mat i magen och sedan gav jag mig iväg med Z o date med Ingela o Adelia i Norsholm,kom lite tidigt för jag hade för mig att dem hade öppet till 20.30 men nej 20.00 stängde dem köper ju deras lightgodis till hundarna vilket dem tycker är riktigt gott.Vi tjattra och skratta och hundarna simmade Ingela hjälpte mig  med Z så jag fick till det mycket bra sista vändan simmade han kanonbra 2x 12 min.Klockan bara sprang iväg hemma vid 22.30 tiden .Tisdagen  var det lite jobb igen sedan kursdags ganska fint väder men blåste snålt.Var inte så taggad iegentligen till att träna.Började att köra med E kontaktövningar och att bibehålla kontakt vid fölrflyttningar.Sedan hjälp med ställande u gång,hAR ju kört hemma så jag ser att han förstår vad jag vill men har lite svårt m stadgan där.Bara att köra vidare.Sedan lite fikapaus och prat....Zebbans tur vill ha FF m externbelöning och massor m konor på plan.Han sköter sig bra håller kontakt hela tiden och tjuvar inte belöningen denna gång,vart lite låst vid ngn kon men det släppte  efter ett tag.Sedan gruppmomenten sitt i gr satt helt still,PL hade nog vridit rumpan ngt  men jag skyllde på att han låg i en lite slänt hahaha nej vars han hade gjort det.Onsdag helt ledig så skönt att bara göra det jag vill så de vart en långis m grabbarna  lite träning och sedan dans m snabeldraken,På kvällen var jag på mammografi hualigen va ont det gjorde denna gång..Men skönt nu e de gjort iallfall.Torsdag jobbjobb sedan hem o styra lite vi har ju träning på klubben på torsdagar men idag hann jag inte dit för jag var tvungen att bada E oxå och det tar ju sin tid plus hundpromenader hit o dit o matlagning bla bla jaja ibland får man avstå helt enkelt.Fredag hade jag kortdag skönt med en sådan på fredagen hemma redan halv 12.Fika o gjorde iordning mig för avfärd till stan för hundprom och lite handling  och trimning hos LIndavar tanken,men LInda ringde o fråga om jag kunde komma lite tidigare och de gjorde ju inget jag kan väl lägga om min em tänkte jag.Han blir så fin E när han blir nytrimmad min lilla pojke el lilla o lilla haha..Sedan dess kan jag väl inte säga att det hänt så mycket utan bara tagit det lugnt mestadels.Morgonpromenader med husse tycker vi om när han e med och ganska bra väder har vi haft.Sedan har vi ju lite tråkigheter i min närhet inget jag orkar ta upp här men ovissheten är inte rolig att gå omkring med även om det lutar åt det allrta jobbigaste hållet....Så jag har varit ett stöd för min mamma denna helg oxå!! Idag har jag ägnat mig åt hundarna en varsin stund har dem fått E blir jag inte klok på vet inte vad jag ska göra där ....Z skötte sig kanoners...NU blir det TV och soffhäng....Ha de gött därute nu är våren här...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 2 juli 2014 07:30

Jahopp börjar om igen då!!! Debut och debut kan ju man ju prata om,gjorde ju en kl2 tävling i nov förra året med Enzo även att vi inte kunde den så den är utsuddad från vår tävling. Bestämde mig att starta i kl2 med Enzo allafall på vår klubb nu ...

Av Lotta - 3 juni 2014 20:00


 Bestämde mig för ett tag sedan att Zebban o jag skulle debutera i Elit hemma på vår klubb i slutet på maj,mestadels för att jag var tävlingssugen    Satte igång och tränade ngra ggr i veckan med dirregering och konskick gick ganska bra tycker jag....

Av Lotta - 11 maj 2014 20:34


Började Enzo och jag en viltspårkurs,hade tänkt på det länge har alltid tyckt att han varit duktig när vi spårat.Sen kände jag att jag ville ha ngt annat att göra än bara tävlingslydnad.För tanken är att jag ska starta Zeb i elit ngn gång i år,givetv...

Av Lotta - 8 februari 2014 19:04

Ja då var det ny månad,vad januari gick fort.Jag avsluta ju den med att vara sjuk en hel vecka,vet inte när jag var det senast faktiskt.Första jobbveckan avklarad mycket trött har jag varit,men det var fler på jobbet som sa att dem varit det efter de...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards