Alla inlägg den 29 maj 2011

Av Lotta - 29 maj 2011 15:15

Idag fick jag sovmorgon ända till kl 7...ovanligt brukar bli väckt vid 5 första gången men idag sov dem,dem svarta menar jag förstås.Upp allafall och fodra dem sen får dem vila 1-1½ timma innan vi ger oss ut,ja en kiss blir det ju förstås innan.Husse var med idag på morgonpromen,alltdi mysigt att ha med honom,kul tycker hundarna med.Hem o sen fulle.Linda fråga mig häromdagen om jag ville följa med o träna apportering...funderade till idag,har inte kännt ngt träningsug direkt,men apportering kunde ju va kul kände jag.Hade väl tänkt att bara ta Zeb först men sen tyckte jag E kunde följa med och träna passivitet.Vi var 5 st,Eva,Thina,Irene,Linda o så jag då.Kände att Z var laddad till tänderna,vi la sök,närsök,dirigeringar,linjetag om ja minns rätt.Z satt uppbunden och hade full koll på varenda dummis som las ut.E satt också uppbunden,till en början mycket bra,men när matte sedan jobbade så vart det pip o skall,lugnade sig vartefter.Hm kom människor och gick förbi som gick fram o hälsade på honom utan att fråga hmm ja ja säger då det man ska aldrig sluta att förvånas,Linda såg det och sa åt dem då pinna dem bort därifrån.Zebs apporteringsjobb då.Vi började med linjetag,låg dummis som i en grop,Tobbe hjälpte mig med att stå i gropen om han får för sig att byta,mycket riktigt så skulle han det men sagt åt T att var ganska hård på rösten om haN gör det för det är ren olydnad,blir nog lite snopen utav det och kommer in med den,nästa skick går vi lite längre bort men si då går jag inte ner där om han som står där låter så ,så T flyttar sig ngra meter då gick det bra att hämta in EN till matte.Sen 2 svåra dolda markeringar som han sköter bra tycker jag o kommer in med båda.Stora söket,Eva o jag körde varannan,Björne o Z sköter det riktigt bra kunde tom ha Z lös brevid mig och han lyssnade på mig,skulle väl byta till en kanindummi vid första skicket men T stod även denna gång ute i skogen hihi,så inte bytte han inte.Närsök nästa även här Eva o jag varannan dem sköter det jättebra.Man ser ändå hur mycket dem har med sig,sen är det lite ren olydnad på Z

men i det stora hela är jag mycket nöjd med honom idag....Bra väder hade vi också inte för varmt el kallt.Åkte hem efter 2 ½timma med gott jobb o sällskap....Kul att göra ngt annat,2 trötta hundar när jag kom hem,lilleman lugnade ner sig vart efter tiden gick ...Hem på em och fick en god söndagsmiddag,med stek o kantarellsås han vet min man vad han ska bjuda mig på....Älskar honom så   .........Mina flickor fick jag ett vackert kort utav och en bok dem vet att jag älskar att läsa och nog kom det en liten tår allt när jag läste kortet.Det var min MORSDAG det.... kunde inte haft det bättre......Min egen  mamma fick en hälsning i tidningen och den vart hon så glad över så hihi så lite kan glädja så mycket....givetvis fick hon blommor o puuss på riktigt också...

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards