Alla inlägg den 7 maj 2011

Av Lotta - 7 maj 2011 20:45

    har vi haft idag,morgonpromenad med alla mina 3 grabbar hihi....sedan en god frukost sen var det bara att plocka o styra lite ute,hundarna uppbundna vid ett träd på tomten,kan väl säga som så att husse behöver inte klippa gräs så mycket om dem ska stå ngra längre stunder där,visst tysta men herregud va gräs E åt och Z tog efter han med ngt han aldrig gjort förut ute på tomten iallafall....Sedan gick jag ut o reka träningsplan med rutan och andra konor,o apporter.E skulle få sig ett spår tänkte jag,så han o jag strosa iväg en bit till en stor gräs matta en bit bort,hm vem kommer då tror ni jo Zebgubben slet sig från trädet jag bundit honom vid på tomten,nu ska jag väl tilläggar att jag var slarvig när jag band fasst honom,vid en smal gren i trädet så den höll inte ,så det var bara att vända hem med honom.Husse var lagom glad kan jag säga.Nu fick han vara inne.Band upp E vid ett träd så han såg vad jag gjorde,gjorde en kort böj och boll på slutet.Och jag kan bara säga herregud vilken spårhund...så noga och ordentligt näsan i backen ca 25 m och böjen den var inga problem....Sedan hem att hämta galningen där E fick gå in nu.Väntade in Z att han skulle landa lite var ngt uppe i varv Matte hade ju glömt mig i 20 min.Men han fattar fort vad jag vill.Och han sköter sig bra när vi tränanr är vid sidan hela tiden.Idag sprang han in i rutan,vittringen inte ens omtag,metallappen skitbra.sitt u g bra också svårt att se själv men kändes bra.Gick väl in efter ca 30-45 min,då var han lagom trött,E sov som en gris när jag kom och det tog inte lång stund föräänns Z också låg i skuggan helt utslagen....En mycket bra dag för både mina hundar och mig.Grillade på em och tog ett glas rött smaskens och sedan bara slapp....Passade på att ta ett kort på min fina lillkille....måste ju visa upp sina fina rosetter hihi....Ha en bra söndag..............

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards