Alla inlägg den 30 maj 2009

Av Lotta - 30 maj 2009 08:12

gick det vägen,jag var faktiskt inte så nervös när vi kom till hemmaklubben Söderköping mer taggad att det här ska bara gå.Lottdragningen hade dem gjort innan fick nr 7 vilket jag vart nöjd med utav 29,vi vart visst 24 till slut.Thomas domare,Jenny TL vilket kändes lite bra känner J lite sen förut.

PL:Går bra fram till platsen vi ska lägga vi var 6 st Zebban näst ytterst,lägger ner honom och går ifrån och vänder om då börjar hjärtat slå tar ett djupt andetag släpper lite,Z ligger o tittar på mig ,hunden brevid börjar krypa vifta på svans och jag tänker för f-n du tittar inte på den hunden han sneglar lite åt andra hållet men den hunden ser inte Z,så glad inombords när TL säger återgå ÄNTLIGEN hade vi klarat det egentligen skulle jag ju velat hoppat av glädje då men fick behärska mig,tandvisningen gick som den brukar glad att ngn vill hälsa och ta på honom.Sen gjorde vi ett glädjesprång från plan.Z fick gå upp till bilen och lägga sig för det skulle bli 3 PL till i 1:an och sen skulle 2:an köra sin.Jag var inte alls nervös förräns vi gick in på plan kan bero på alla glada och trevliga människor runt omkring och träningsgänget ni e allt för goa.....

PL:10 p

Tandv:10p

LF:6;5p drar i koppel,släpar,släpper position,vart bättre på slutet som dem andra tävlingarna med kan hålla med ngra andra tävlande att det var korta sträckor att TL var snabb i kommenderingen.

Lägg:8,5p dåligt fram transport vet inte om han va med riktigt men han la sig ner och låg till jag kom tibax.

Inkall:9p lite kort sträcka kan tyckas att det var men jag vet inte vad som drog 1p.

Ställande:7,5p Ngt långt fram transport men han stannade och stod kvar tills jag vände om när jag e 2m ifrån började han backa åt sidan ngt men stannar och sätter sig när jag säger sitt,vet inte om jag titta på honom lite för hårt mitt fel alltså.

Apport:10p snyggt står det i protokollet men han var på den o nosa innan jag sa apport.

Hopp: 10 p där tycker nog jag själv att det kunde stått snyggt i stället.

Summa sumarum:170,5 p  1:a pris   6 el 7 plats  utav 24 st vilket jag e JÄTTENÖJD med jag var så glad efter åt åt  min Semtegens Akrux och ångrar inte en sekund med honom.Tack alla som var där och stöttade oss igen och alla kramar och tror på oss.Nu kör vi igen och väntar till den 25 i Åtvidaberg.Grattis Sussa o King till LP 2,Ingela o Viska 1:apris i Elit,Thina till debuten,Sara o Pippi till 2:apris synd om rutan där,och tack Ingela för all hjälp och tips hade vi inte dig så hade vi inte kommit så här långt.Det här vart ett långt inlägg hoppas ni orkade att läsa ända hit,nu ska vi gå ut med dogsen sen ska jag bara lapa mig i solen till jobbet kallar kl4.Have a nice day.Kommer lite mingelbilder vartefter hoppas jag inte har glömt ngn nu men grattis till alla..........

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards