Alla inlägg den 13 maj 2009

Av Lotta - 13 maj 2009 18:31

ikväll blir det till att fira Stefan o jag har varit förlovade i 20 år idag,ujuj va tiden går hummer till förätt och oxfile till varmrätt och ett par glas rött tur man har sovmorgon i morgon.Ha en skön kväll ska vi ha och bara njuta med familjen alla e hemma ikväll för ovanlighetena skull nu för tiden.MMMMMMMMMMM

Av Lotta - 13 maj 2009 12:32

japp nyss kom jag hem,efter ett träningspass som jag e nöjd med.La ut små tallrikar med korv på som inte skulle ätas upp,vilket Zeb o King trodde först men så titta dem inte åt dem ens,Zebbans kamp hamnade brevid en tallrik men han lät bli korven.Körde lite LF tyckte han var lite ofokuserad först men la bollen bakom då gick de skapligt,inkallning både nya o gamla riktigt bra med nya,gamla bra ing och fart.Ståendet boll bakom bra och belöning.Apporten tittade på mig medans jag förde appen under hakan belöning godis,gjorde om och sa apport tog fint och höll fasst belöning godis.PL så j-vla bra Sussa gick bakom huset och jag stod 20 m från låg riktigt bra hela tiden nästan fokus på mig hela tiden kom okända hundar och gick förbi tittade på dem men de såg ut som att ja visst ja FÅR inte coh titta på mig igen gick tibax efter ca 2 min lugn belöning godis sen gick vi därifrån lugnt o sansat.I och för sig har han aldrig rest sig när King o han har legat PL.Synd att Thina missat mitt sms från igårkväll om vilken bruksa vi skulle va på annars hade vi fått nya hundar att träna PL med.

Nu ska jag slappa en stund sen blir det att sätta lite fart......med saker o ting bay bay!!!!!!!!!!!

Av Lotta - 13 maj 2009 08:29

stod på schemat idag,Ingela hade bjudit in flera nya hundar som kom olika tider,färsta pl fick jag korra ordentligt för visst gick han upp,låg ju snygga tjejer brevid och hanar.Gjorde nog susen iallafall för vi gjorde nog 3 PL till och då låg även om han flagga lite med svansen som Ingela sa men fick inget gensvar så då sluta han.Han låg brevid Nike en gång då titta han inte åt det hållet hande blivit lite tryckt utav henne när han kom för nära hennes boll.Resten utav träningen flöt på bra,gjorde rutan ett par ggr full fart ut,en ny inkallningmetod för att få fart de har vi ju inget problem med så men bra metod för framtiden får se om det fungerar på Zeb var lite fundersam.När jag har bollen i vänstra handen så är LF inget att kommentera ja ngt med placeringen men kontakten e sååå bra.Vi var borta hela dagen kom hem kl½9 så vi var ngt trötta hade ju varit hos Mormor i Viken först,och givetvis slog han ner en prydnadsak med svansen,som tur var blir hon inte arg gick visst o limma,sen fick han ju smaka bulle med och det är han inte borskämd med och det tyckte jag han kunde få bli av henne.Nu ska vi snart dra oss till bruksa en sväng och träffa Sussa och ev Thina.Ha de.........

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards