Alla inlägg den 20 maj 2009

Av Lotta - 20 maj 2009 21:41

fick ju boken att lyckas på tävling för ett tag sen läst kapitlet om nervositet och koncentration,stod att man kunde åka ner till stan el ngt torg iallafall där det rör sig lite människor Sussa höll på att få spader när jag berätta det,men fn ja e nog lite sugen iallafall förstår en PL mellan Linden o Spiralen Matte måste ha full koncentration.Japp den e bara i förstadiet den här IDEN att träna ngra moment bara kanske 2 just bara för att träna nerverna med mycket folk runt omkring en.!!!!!!!!!!!!!

Av Lotta - 20 maj 2009 20:14

 skulle skriva om gårdagen kurs,men fastna i extreme homemakeover och tårarna rinner 2 utav 3 barn i rullstol  får bära barnen upp o ner för våningarna usch så hemskt en del har det usch vad man gnäller i onödan tex för att man misslyckas på en tävling  va fasen e det mot sådana saker.

Tibax till kursen:Vi började med PL Zebban låg hela tiden snusade lite men de bryr jag mig inte om för tillfället utan fokuserar på att ligga kvar,sneglade lite på Harriet tror ja de va men flaggade inte ens idag  duktig pojke kanske lärt sig ngt de vore ju fn om inte.Helene och jag körde lite klockan medans dem körde 2:ans PL.Hopp över hinder 1:ans jättebra Ingela tyckte inte att det var ngt att peta i utan bara repetera,gjorde 2:ans med uthopp svårare en man tror hoppade inte först med mig vid sidan sa hopp o kast med boll då hoppa han med glädje.PL igen nu skulle vi få upp hans fokus på mig tog upp boll så fort han titta på mig och bra varsegod kast bakom honom Ingela gick lite runt honom och var störning men ändock fokus på matte.Träna på att inte gå på bra utan varsegod.Inkallning inget heller direkt att peta i utan också repetera,ska börja lite med 2:ans att stanna när jag går bakåt och han framför mig och säga stanna belöning med bollen.Gjorde 2 st läggande u g snabbt läggande bel med boll bakom.När vi fikade och satt o pratade så var de så lugnt hundarna låg o var lugna sen att mattarna berättar roliga saker och bjuder på ett gott skratt de brydde dem sig inte om Ja Nike i så fall då som vet vem hon ska gå till för att få lite uppmärksanhet Ann förstås och Nike hon e så J-vla söt så de inte eklokt förstår Ingela att älskar denna hund.Gav mig iväg hemåt vid 6-tiden Jag hade ju  ett fördelsedagsbarn hemma som fyllde 19 år,så käka lite gott och tog ett glas vin och bara hade familymys ingen tv bara köksbordet.Somnade gott vid 11snåret.Idag har vi bara gått en promenad och gjort ngra korta PL  bara som gick ret honomlite att Jessie fick inkallning mitt i och belöning med boll.Nej nu ska jag se på Greys natti natti sen...


Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards