Alla inlägg den 3 maj 2009

Av Lotta - 3 maj 2009 21:51

Har deklarerat på nätet för första gången så smidigt de var,ska jag göra i forsätnningen.Som sagt jobbat hela helgen gått bra,igår var bra väder varmt som sommar nästan.Har haft ngra vilodagar i hundträningen,men idag har vi kört 2 korta pass.På em körde vi LF och läggande o Apportering

gick skapligt med det mesta,har belöning bakom på läggandet fungerar bra,LF belönar med att kasta bakåt åt vänster också bra.App tittar på mig och tar appen bra,håller fast retar honom lite att hålla hårdare har annars ett väldigt löst grepp kanske fel att göra så med tanke på apporteringen men jag tänker som så att dummisar och fåglar e ju mjuka och apporten hård så ngt annorlunda grepp borde det bli,kom med tips om ni har?????

Ikväll så cykla vi en liten tur en kortis bara på 10/15 min,gick bra lite het i början men lugna sig sen.Efter lite vila o vatten gjorde vi LF mycket bra måste jag säga och sen en tävlingslik PL bra också flytta stjärten ngt men jag fokuserar på att han ska LIGGA kvar,belöna lugnt och sansat.Gjorde en till med godisbelöning och husse o jessie som retning låg kvar jättefint och var även lugn när vi gick därifrån.Kommer inte ihåg om jag tala om att Yvonne på bruksa gav ett tips om tandvisning,vi har tränat in ordet visa på tandvisning och det funkar jättebra,ska bli kul och se om det funkar på lördag.Jag är inte alls så nervös för lörd som jag var sist,ja lite då mest för PLen faktiskt.Imorgon träning på bruksa med Sussa o Ann tror jag skulle komma.Ska gå och nannnna nu upp tidigt imorgon ska börja redan 6:30 pga lite omständigheter.Krrrraaammm Lotta

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards