Alla inlägg den 29 maj 2009

Av Lotta - 29 maj 2009 08:28

vissa stunder vräkte de ner men vi gav inte upp för det,ser en otrolig stor  skillnad på Zeb på 2v,även Nina nämde det att han lyssnade bättre på mig.Men jag vet med mig själv att jag varit "hårdare" mot honom och inte släppt igenom massa larv.

Idag var det dirigeringar på programmet,la ut 5-6 dummisar i skogskant så dem skulle få hoppa över ett litet dike,Zebban jätte intresserad utav Christian som stod på sidan om trodde nog att han skulle kasta,men jag dirrade honom rakt ut iallafall går ngt åt höger kallar in honom och han kommer tibax får göra dett 2 ggr för att han går åt höger 3:e ggn går han rakt på då har vi gått lite närmre för var gång också.

Tecken fick vi tips om sätta honom framför mig lägga ut dummis på varsin sida om Z den han ska ta ngt närmre stääler mig framför honom gör sakta med armen uppåt ut åt höger och säger höger han tar rätt och kommer in med den til mig,sätter honom igen och gör samma åt vänster men fick verkligen visa och säga vänster 2ggr men kom in med den också.

Dirigering igen 2st dumm i skogen igen Nina kasta en mark åt höger som jag hämtade och han satt kvar så fint,sen så kastade Nina flera st runt omkring oss som hon hämtade och han var så taggad att han skaka,sen skulle jag dirra honom till dem i skogen kan ju säga att dem hade han inte en tanke på utan det var dem som N kastat men jag kallde in honom fick göra detta 2ggr tror jag de var el 3,sen satte jag honom och dirrade honom igen då då för 3 el 4 ggn då springer han rakt ut och in i skogen och hämtar 1 st dummi kommer tibax och jag skickar honom igen och han går rakt ut och hämtar,de e så kul så de inte e sant det här funderar nästan ibland på att hoppa lydnaden och bara köra det här.Vid halv nio gav upp då var vi bra blöta o frusna om fingrarna och så jättenöjda efter detta tillfälle.Ikväll e de då tävling gjorde en Pl själv bland alla hundar och dummisar igår han låg riktigt bra tycker jag ha en bra dag ska gå ut med doggsen nu och sen bara ladda ...........

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards