Alla inlägg under augusti 2009

Av Lotta - 13 augusti 2009 12:32

förstår inte att jag blir nervös redan nu...har städat bort ett par timmar

nu då vad ska jag göra nu i flera timmar framåt ska ju inte åka förräns vid 5 ½6.Zebban e i sitt ess idag Jessie som sagt höglöper men tycker att det går förvånans värt bra ändå,han får sina ryck emellanåt men sen kan han lägga sig ner o sova ett tag,jag prisar han/hon som uppfann kompostgaller ......Den 25 försvinner dem iallafall(kulorna)så slipper vi det här sen.Stefan håller med det sista på soldäcket blir fint när allt e klart.27gr har vi haft  i poolen förra veckan när det var varmt o soligt,nu va de nere på 22gr brrr.Ska luta mig tibax en stund innan maten blir klar.

Av Lotta - 12 augusti 2009 20:32

Vaknade tidigt bra med tanke på att man ska börja jobba snart,har pratat lite i telefon med Mammsen och Linda där förflöt ngra timmar,sen sov jag middag idag igen underbart,tänkte att dagen skulle vara träningsfri idag,med tanke på tävling imorgon.Vi stack till skogen en sväng nu ikväll istället och leta svamp och de hitta vi så nu ska mackorna in i ugnen och njutas framför Tvn,håll tummarna för oss imorgon......

Av Lotta - 12 augusti 2009 07:46

igår var en dag full med aktiviteter,på morgonen mötte jag upp Sussa,Thina,Ann.Sussa körde igenom mig i hela ettan,LF kändes bra släppte lite i språng marsch och vid ngn vändning men annars okej,läggande fick starta om för han startar före mig ,inkallning vet inte vad hände  när han var ngra meter från mig saktar han in och ställer sig brevid reser lite ragg också Ann o Nemo kom precis,gjorde om ett par ggr likadant,ngt bättre när jag kasta bollen när han hade full fart.Ståendet bra framföring,stod kvar hela tiden tills jag vände upp bravid honom.Apporten skitbra idag ngt lös hållning men det har vi haft hela tiden.Hopp också bra,PL känns ngt osäkert vet ej varför,han ligger hela tiden mellan KIng o Bella men tycker ändå det känns lite på en skör tråd,Tandv satt bra när Sussa titta,reste sig när Ann titta gjorde om flera ggr vart bra till slut.Att Zebban e som han e nu lite fladdrig kan bero på att Jessie höglöper här hemma men tycker att e mycket bättre än förra gången piper ngt.På em sov jag middag så skönt de var....Sen tog vi bilen till skogen leta svamp ute i 2 tim Zebban helt slut han sprang o sprang hitta en lerpöl o bada i lukta apa om honom,jag tror om jag går 6km och han e lös hela tiden så springer nog han de dubbla minst.Testade en sak på honom vet inte om de var en lyckträff,men han fick lukta på en kantarell och sen sa jag leta och han sticker iväg med näsan i backen efter ngra sek ser jag att han står o buffar vid ett träd jag tänker kan ju gå o titta iallafall och ser inte ngt först men sen ser jag under mossan e de 2 stora kantareller då vart de julafton jag vart så paff men kul va de iallafall,nej nu ska jag gå ut med pipnisse o löpfia....

Av Lotta - 10 augusti 2009 21:58

gud va vi e duktig nu.tränat  5 dagar i rad och jag e nöjd med alla dem,även kvällens träning ngt positivt e att i kväll så gick vänster om marsch bra höll kontakt i svängen och marschen,lite dåligt tempo kanske i inkallningen men då var han ganska trött efter en skaplig promenad och träning.Imorgon tidig träning på bruksa med Sussa Ann Thina snart närmar sig nästa tävling så vi måste köra på lite nu.Lägger in lite kort från träningstävlingsdagen hos Ingela tack Ingela för dem!

Av Lotta - 10 augusti 2009 08:22

ett pass igårkväll vart det svalare ute sååå sköönt sååå..

Zebban var riktigt på hugget,gjorde ngra koncentrationsövn för att komma ner på jorden lite, mycket effektivt.

Raka sträcker LF hänger med bra,vänster om march får jag inte till riktigt halt bättre.Läggandet bra,inkallning bra,ståendet belöna ett par ggr bara ståendet,sen stå kvar tills jag e tibax mycket bra idag belöning bollen.Apporten jättebra idag förstår inte att han ballar ur på tävling idag inget slick utan kontakt hela tiden tills apport kom 3ggr jättebra,jag kanske e för snabb och lägger apporten för högt på tävling,men vet också att han e bra nyfiken på TL när det e dags för detta moment.

Gjorde lite fjärr, bra står nu 3m ifrån kunde önska lite snabbare sitt.Apport2:an testa vi också lite för på men tar app och kommer tibax och sätter sig fot utan att jag ens bett om det för så långt har vi inte kommit.Jättenöjd med Zebban  lite för taggad kanske men lugnade ner sig med koncövn.Blir nog lite mer träning idag....ska ut med dogsen nu.

Av Lotta - 8 augusti 2009 22:26

hittade jag under kvällspromisen,så de vart ett litet träningspass.Började med vänster om halt o marsch får inte till det riktigt tycker han tränger ut baken vid svängen,helt om o höger tycker jag känns bättre.Ligg japp snabbt i backen gick tibax lite i träningen som gav resultat här ska vi inte ha ngt tramp ner.Inkalln har jag inget att kommentera kändes bra.Stå står så fint nu när jag går tibax och allt kör inte sitt nu för nu e de ju stå han ska göra.tränade ligg o sitt snabba vid sidan ngt segt tyckte jag nog sättande var.avslutade med en PL och då fungerade både ligg och sitt på första.Kom på nu när jag skriver att jag ofta glömmer apporten japp den får vi köra imorgon....annars väldigt varmt för hundarna framförallt min gammelgumma flämtar så dant när vi går bara en vanlig kissrunda får hålla lite koll på det där så det inte e ngt annat.natti natti alla goa vänner snart börjar verkligheten igen jobb jobb ska njuta ordentligt nu sista veckan.

Av Lotta - 7 augusti 2009 20:33

Japp tog hundarna o väskan och åkte till sjön på fm,tänkte dem skulle få plaska lite och träning med.Zeb skötte sig jättebra lyssnade bra.Hade honom lös hela tiden även när vi tränade ligg ink stå, idag funkade stå alldeles utmärkt undra vad jag gjorde för ngt igår som gjorde att han la sig????Han gick inte i o bada förräns han fick lov mattes plutt,när han väl var i vattnet så simmade han ut och sen kom in och ställde sig och glodde på mig hördudu har du inte glömt ngt ska jag inte hämta ngt i vattnet men det noncha jag.Sen tog vi en vilopaus och bara satt o mös i skuggan,Jessie var med men hon bara doppar benen fast hon tycker det e kul svansen går hela tiden vid kanten...Dem fick ett litet godissök och sen bada igen en stund,det tar på krafterna att bada doggarna var helt slut hela em o kväll....Nöjd med träningen även fast det var ett kort pass...Bilder kommer från sjöön ALLA KORT TAGNA MED MOBIL DÄRFÖR KVALITEN E SOM DEN ÄR....

Av Lotta - 7 augusti 2009 15:15

då vad det premiär för årets kanaletta på klubben,inofficiel lydnadstävling.Jag hade lyckan att dra nr 13 sista start jaja de e vi vana vid nuuu.

Fick vänta ett tag innan vi skulle lägga PL och tandvisning,men gör inget när man har trevligt sällskap.

PL:8p DK ner och upp

tandvisn:9p nerdrag troligtvis för att var stryrig

LF:7p S bra vid start,pendlar,går ur linje vid halt,fin helt om,ngt långt fram,fin kontakt,långt fram vid språng,fin avslut.

lägg:8,5p långt framföring,fint ner,fint avslut

Inkallni:8,5p S bra vid start,bra tempo,touschar förare,bra avslut

ståendet:0p fin kontakt,fin framföring,lägger sig????DK upp med kroppen.

Apport:6.5p S bra vid start,hund reser sig,föraren tar undan föremål.

Hopp ö hinder: 9,5p sitter långt fram vid start,fint hopp,snygg ingång

Helhet:8p     137p     3:epris   6:e plats utav 13 starter

Jag e så nöjd med honom,för jag vet att de beror på mig mycket,vi åkte tidigt hemifrån hämta Mor o dotter vid flyget,skulle inte hinna hem emellan (det klassiska) inte tränat på ngra dagar vi har varit lata helt enkelt.Men jag e så glaaa i honom o nöjd också trots Nolla o lite strul,för jag får känslan när jag går in på plan TACK Ingela för att du lärt mig finna o hitta den så underbart och då spelar inga 0 5678910  ngn roll,kul om man får bra men bara att ha känslan och att hunden följer en och man ser att den med har kul e så kul och alla trevliga människor runt omkring som peppar o stöttar en.Nästa vecka så blir det ingen kanaletta då tävlar vi officiellt istället.....Grattis Thina,SUssa,som var duktiga i appelen,Lorna som debuterade i inofficiellt och Ann-Marie med sin bruna flat Vide som kom 3:a i ettan kul kul nej nu ska jag kila lägga mig vid poolen ett par timmar............

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards