Alla inlägg den 21 augusti 2009

Av Lotta - 21 augusti 2009 17:16

har en obehaglig känsla i magen,gillar inte att känna så här fast det värsta är att jag tror att det stämmer också.

Av Lotta - 21 augusti 2009 08:19

igen på Lövängen,inget löp kvar skööönt.

Japp då var vi tibax på banan igen då,kände att min kille var någorlunda sig lik igår på KE på klubben.Thina frågade om vi skulle lägga en PL innan som jag frågat om bloggen,gärna sa jag då.Så vi la Zeb o Tudor gick ifrån och kom 5-6m ifrån dem såg jag i ögonvrån att T gick efter sin matte och då kom Z efter kanske att Z legat o tittat på honom och han tyckte det var obehagligt,då fick Z sig en skaplig korr sen la vi om och då låg dem stadigare,Tack för hjälpen Thina.Gick upp o la Z i bilen en stund för det var 5 ekipage i Appelen innan oss.Vi hade dragit stnr 8 så när första gr la PL så hämtade jag Z,lite för laddad men jag sa åt honom att skärpa till sig innan vi koppla loss usch vad nervöst det är detta moment,Z låg med lång hals och titta mot mig första tiden såg hundarna brevid att dem la ner huvudena skönt tänkte jag då har han ingen att fjäska för,då reser sig ena hunden och springer till matte ZEB ligger kvar puh..ser då att han tittar åt andra hållet och viftar på svansen nej lägg av tänkte jag men slutar och börjar nosa lite istället återgång gud så skönt för den här gången stolt över killen att han låg kvar när han hade den störningen.Sen var det en lång väntan,Z  fick var med hela tiden idag för att tagga ner lite ioch med att han är lite just nu.Satt och tjattra med dem andra skratta och hade trevligt,skönt när man kan ha ett avslappnat sätt mot varanndra.Vart lite nervös när nr 7 gick in,men värmde upp Z och tyckte att han var med inte alls som på tävl förra veckan.Här kommer >Ingelas betyg för er som vill läsa dem.

PL:9,5p nosar

Tandv:10p

LF:6p fin uppst,fin start,långt fram,släpper helt hö om,drar i koppel.

LÄG:9p fin uppst,fin start,ngt långt fram,superligg,fint avslut.

INK:9,5p fin uppst,bra start,fint tempo,slarvigt bakom,snyggt avslut.

STÄLL:8,5p fin uppst,fin start,långt fram,jättefint stå,litet DK med huvud,ss avslut,jag e så glad han ställde sig och stod kvar.

APPORT:8p nosar,tar före,håller fint,SKITHUND gör det här momentet så bra på träning.

HOPP:9,5p fin uppst,fint hopp,vid sväng vid avslut.

HELHET:9,5p

Summasumarum:171p 3:e plats idag,4:e plats totalt i cupen vann en pipleksak och en reflexväst till mig, gladast över att inga nollor infann sig,tydligen har poletten för uppställningar ramlat ner och även en del utav starterna med.Måste få till det här att han går långt fram vid en del moment.E sååå nöjd med honom vet ju att han kan,men vet också att det går upp och ner man kan inte vara på topp jämt vem e väl det.och framför allt med löp runt omkring.Men nu har lugnet lagt sig på Lövängen igen imorse gick vi en lugn och skön prom inga krusiduller här inte.Idag blir det klippning och lite marknad tror jag....ingen hundträning idag ska bara ängna dagen åt mig själv.

Presentation


ZEB O ENZO

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Lotta o Zebbans gästbok

Jessie 1998-2010

  


Ovido - Quiz & Flashcards